Ondernemersadvies Bedrijvig Uden

door
28 februari 2012
Leestijd: 2 minuten


Dit artikel is verschenen in Bedrijvig Uden, uitgave februari 2012.

‘Fish where the fish are’

Dit is (niet) het zoveelste bericht wat je gaat lezen over social media. Ik daag je uit en geef je tips om je aan het denken te zetten. Want media zijn niet sociaal, jij en ik zijn sociaal.

Social media zorgen voor een behoorlijke opschudding. Alsof we niet meer zonder kunnen. Nee, social media zijn niet de sleutel tot succes. En nee, zo nieuw als ze lijken zijn ze niet. En ja, als middel wordt social media wel degelijk gehyped. Maar hoe ga je daar dan als een nuchtere Brabantse ondernemer mee om?

Stel je eens voor. Je bent visser. Dan ga je vissen waar de voor jou interessante vissen zwemmen. Maar wat doe je als je buurman beter materiaal en aas heeft? Verkas je naar een andere vijver? Kweek je zelf een nieuwe vijver? Een wijs man zei eens “het succes van de vangst wordt bepaald door de kwaliteit van het aas”. En zo is het ook met de inzet van social media.

Om in te spelen op het veranderende gedrag van je omgeving zorg je voor kwalitatief aas. En dat aas verandert, als je het goed doet, mee met de omgeving. Is je doelgroep behoorlijk actief op social media? Zorg dan dat je daar aan het vissen bent: “Fish where the fish are”.

Gebruik je boerenverstand
Met je gezonde verstand kom je nog steeds heel ver. Zie social media niet als iets complex, ga gewoon aan de slag, toon lef, leer van je fouten door het te doen en kijk goed om je heen om kansen te benutten. Zoals je dat altijd doet.

Benieuwd of jij (nog) gebruik maakt van het juiste aas? Mail dan naar r.degroot@juist.nl.

Het volledige artikel is te lezen op FrankWatching.com.

0 Reacties

Geef een reactie