Dat de vrijheid afgelopen kwartaal eens níet onderbroken werd hebben we gemerkt. De weekenden zaten weer ouderwets bommetje vol. En het voorjaarszonnetje scheen – op z’n tijd – ook heerlijk op ons bolletje. Het absolute hoogtepunt de afgelopen maanden? Dat was natuurlijk ons eigen Dot-festival. Maar we hebben niet alléén maar gefeest… Wat we dan nog wél allemaal gedaan hebben lees je hieronder! 👇🏻
Uit eerste hand
Corona schijnt zo z’n effect te hebben (gehad…?) op de geboortecijfers, en als Juist een benchmark is voor de rest van Nederland hopen we dat de kinderbijslagkas goed gespekt is. Daarom eerst wat nieuws met een hoog ‘Aaah…’-gehalte.
Onze verkeersregelaar Marloes is bevallen van haar eerste kindje Max. Projectleider Rob werd voor de tweede keer papa, van zoon Abel dit keer. Ook strateeg Teun krijgt een tweede kindje, een zoon (voor de afwisseling), ter uitbreiding van zijn zelfbenoemde vèrkesstal. En projectmanager Claudia is vlak voor het einde van het afgelopen kwartaal met zwangerschapsverlof gegaan. Daarnaast kan onze hr- en financeel manager Lindy gaan ontdekken of Human Resources ook toe te passen is op hele jonge humans, want zij verwacht haar eerste kindje eind dit jaar. Boekel blijkt vruchtbare grond, want ook Roy wordt voor het eerst papa. Wordt vervolgd… 👶🏼
En door. Met nog wat meer human interest-feitjes uit ons team.
Rick besloot het welbekende huisje, boompje, beestje te realiseren door een trouwe viervoeter in huis te halen. Nicole stapte in het huwelijksbootje, waar alle collega’s haar in d’r trouwjurk zagen schitteren. Over schitteren gesproken: Sander schreef historie door met ’t urste van Boekel Sport te promoveren naar de 2e klasse. Reden genoeg om vervolgens los te gaan – misschien wel op de nieuwe mixtape van Rik (de Beekmans uit Sjans & Beekmans).
Mutaties
Niet in de zin van ‘er groeit plots een extra teen aan mijn voet’, maar qua personeel. Want de arbeidsmarkt is nogal in beweging, en dat merken wij ook.
Wie in ieder geval nergens naartoe gaat is Claudia. Zij was het afgelopen kwartaal maar liefst 12,5 jaar in dienst bij Juist! Op naar de 25!
Nóg langer in dienst was Rudo. Hij maakte op de valreep zijn 15 jaar bij Juist (!!!) vol. Rudo houdt van hardlopen en soortgelijke uitdagingen, en heeft die nu gevonden in ‘s-Hertogenbosch. Een iets korter stukje rennen. Janine gaat juist ’n stukje verder reizen, want haar Juist bij jou-periode beviel onze klant Hobij zó goed dat ze daar aan de slag mocht. Dankjewel allebei en heel veel succes!
Zowel achter als voor de schermen zijn we alweer druk bezig met het vullen van de vacante stoelen. En omdat we ons (nog steeds vrij) nieuwe pand lekker willen vullen zoeken we nog wat collega’s. Zoals:
- Magento 2 Ontwikkelaar
- E-commerce Projectleider
- Advertising Specialist
- Designer
En als je je niet helemaal senang voelt bij die functies kun je altijd een open sollicitatie sturen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Uitjes
Wat één van de redenen kan zijn om bij ons te komen werken? Dat zijn natuurlijk de (niet-eetbare) uitjes. Dit kwartaal konden we weer écht helemaal los gaan. Daar maakten de ‘sportievelingen‘ onder ons graag gebruik van. Bowlingballen werden met opperste concentratie in de goot gegooid, om vervolgens de zwarte poolbal voortijdig in ’t gat te stoten. Laten we zeggen dat we in ieder geval bourgondisch genoten met het gelijknamige concept bij Nia Domo. 🍻
Dot-festival
Pinkpop, Lowlands of Tomorrowland? Leuk, maar wij zetten onze zinnen op het Dot-festival. Sinds we in ons nieuwe pand zitten snakten we naar een housewarming, een huisfeestje of een andere manier om ons nieuwe onderkomen te vieren. En dat was best lastig.
Tot afgelopen maand.
Het idee voor het Dot-festival sudderde al twee jaar. Dat kwam de organisatie ten goede, want het feestje was zo mals dat het van het bot viel. We hadden inmiddels dan ook de jubilea van zowel onze zusjes Bedrijventekoop en Adcorporate als dat van Juist te vieren.
Filip & Berrie trapten het feest af met een openingswoordje. De burgemeester van Boekel opende vervolgens officieel ons pand en ging – weliswaar met een schaar – door het lint. Traditiegetrouw was ook Diaken Henk van Thiel aanwezig om het pand in te zegenen. Klaar om jarenlang te dienen als uitvalsbasis om voor resultaat te zorgen. Na de complimentenregen wist cabaretier Rob Scheepers de lovende stemming als geen ander te relativeren. We snakten al jaren naar een roast, en Rob maakte de verwachtingen waar.
Genoeg reden om het feest vervolgens met een grote glimlach te beginnen. De drank vloeide – mede door het dorstige weer – rijkelijk en ook de maagjes werden goed gevuld door de aanwezige eetkraampjes. Ook werden er rondleidingen door ons pand gespeeld en liep de biergoochelaar rond om de festivalgangers te verbazen. We kunnen nu al niet wachten op het volgende jubileum(feestje)! Gelukkig hebben we de foto’s nog… 📸
Dit bericht op Instagram bekijken
Ontwikkelingen
Genoeg gefeest. We ontwikkelen ons namelijk ook op andere vlakken. Ons driemaandelijkse bijeenkomst Rendement door Kennis is altijd een mooi moment om eens terug en vooruit te blikken op die ontwikkelingen. Als het even kan houden we die bijeenkomst bij ’n klant, en afgelopen kwartaal mochten we bij onze klant IBN in Uden aanschuiven. Dit beviel zó goed dat we hier volgend kwartaal terugkeren.
Samenwerken
Naast alle toppers op kantoor zijn er meerdere partners die samen met ons voor resultaat zorgen. En daar zijn we natuurlijk blij mee. Onze Litouwse collega’s Petar, Rufas en Liudas kwamen naar Boekel om kennis te maken met ons pand én de collega’s.
Google Analytics
We delen altijd al graag kennis met onze Juist Events, en in dit specifieke geval is die kennis nú opdoen broodnodig. Google stopt namelijk vanaf 1 juli 2023 met het verzamelen van gegevens voor Universal Analytics. Vanaf dan móet je Google Analytics 4 hebben ingericht. Rik en Mayke gaven alvast een introductieworkshop. Binnen twee uur maakten de dertien aanwezigen kennis met GA4. Mocht je geen idee hebben waar we het over hebben, dan ben je waarschijnlijk geen klant van Juist, want we hebben hier nogal wat over rond lopen spammen. En dat blijven we doen. Want het is écht heel belangrijk om je data zo snel mogelijk via GA4 te meten (als je dat nu nog met Universal Analytics doet).
Inrichten die hap, dus. Hier lees je precies waarom.
Projecten
Samen met onze klanten zorgen we ervoor dat ook zij continu in ontwikkeling blijven. Met als doel om samen zoveel mogelijk resultaat te behalen.
Ontwikkeling
Ons Magento-team is volle bak aan de slag geweest met updates voor verschillende e-commerce klanten. Zo startten we na een brainstormsessie voor Greenlab met een nieuwe store binnen hun Magento 2-applicatie. Voor speeltoestellengigant Wickey mogen we aan de slag met flinke updates van hun shop. En ook bij de Koninklijke BAM rollen we de nodige Magento-upgrades uit.
Ander technisch werk maakten we voor Vanderlande. Zij presenteerden zich met indrukwekkende stands op internationale beurzen. Wij bouwden websites voor op de slimme touchscreen-schermen. En om de afdeling sales nóg beter te ondersteunen maakten we een digitale brochuretool, waarmee ze het maximale uit potentiële projecten kunnen halen.
Campagnes
Met Wemo ontwikkelden we een tijdje terug al hun nieuwe merkstrategie. De machinebouwer heeft de afgelopen tijd hard gewerkt om vanuit die strategie met andere middelen aan de slag te gaan, waaronder hun nieuwe website en huisstijl. Wij dachten mee over de interne uitrol van die merkstrategie. We bedachten gave video’s die Alexive Media maakte en koppelden die aan een heuse modeshow tijdens het event, dat Wemo zelf organiseerde. De aftermovie, eveneens van Alexive, geeft een mooi sfeerbeeld van dit sterk staaltje employer branding. En het zou zomaar kunnen dat we de volgende kwartaalupdate een nóg vettere Wemo/Alexive/Juist-video laten zien…
We zeiden het al: de arbeidsmarkt is nogal roerig. Dat geldt al helemaal voor de transportbranche. Vrachtwagenchauffeurs hebben de banen voor het oprapen, en dus is het voor werkgevers lastig om aan goed personeel te komen. Daarom startten we met de eerste campagnes voor Walkro, één van de meest circulaire bedrijven van Nederland. Op basis van een vernieuwde merkstrategie en campagneconcepten legden we de focus op waar Walkro goed in is: groeien! Toepasselijk voor een compostproducent, maar zeker voor een gemoedelijk bedrijf als Walkro, dat zelf ook de focus legt op de groei van hun collega’s. Dat lees je dan ook terug in de eerste medewerkersverhalen, waar we de teksten en fotografie voor produceerden. En we pasten ook meteen de vacaturepagina’s even aan.
Websites
Nieuwe websites kunnen én mogen natuurlijk niet ontbreken in onze kwartaalupdate. Hieronder ’n opsomming.
- De shop van Wants&Needs is voorzien van een nieuw redesign.
- Nog een redesign: de site van BackOfficer is in een nieuwe
jascape is gestoken. Ook hún pand is feestelijk geopend, en dat dat volledig in (de door ons ontwikkelde) passende branding is, gebaseerd op de (door ons ontwikkelde) merkstrategie, maakt ons stiekem extra trots. - Niet alleen wij vierden afgelopen kwartaal een jubileum: in Oss bestaat de farmaceutische industrie namelijk 100 jaar. Gemeente Oss, Pivot Park, Organon, Aspen en MSD slaan daarom de handen ineen met het themajaar 100yearspharmafuture.
- Primeurtje: de Geschilleninstantie Verloskunde is de eerste site die in het Kadence thema gemaakt is.
- In navolging hiervan is ook de site van JVG diensten binnen dit thema opgeleverd!
- Ter vervanging van MBOA volwassenonderwijs is het Professionalsprogramma van MBO Amersfoort gelanceerd. Wordt gevolgd met de nodige marketingcampagnes…
- Vanuit RegioPlus hebben we de campagnesite Kom Zorgen Dan gelanceerd. Het doel: jongeren aanmoedigen om in de zorg te gaan studeren. Tip: ververs de website een aantal keer!
- De nieuwe site van Terrasbeglazing op maat is in de laatste weken van het kwartaal live gegaan.
- Ook de nieuwe website van Young Talent is gelanceerd.
- Last best: voor Van Berkel Groep hebben we namelijk niet één, maar vijf (!) nieuwe sites opgeleverd. Bekijk achtereenvolgens de hoofdsite, vanberkellogistics.nl, vanberkelbouwstoffenentransport.nl, vanberkelbiomassaenbodemproducten.nl en vanberkellandschapeninfra.nl.
Dat was ‘m weer. We kunnen wel zeggen dat we weer ouderwets genoten van alle vrijheid. En dat terwijl de zomervakantie voor veel collega’s nog voor de deur staat. Klaar om komend kwartaal keihard knallen te combineren met gruwelijk genieten van de vakantieperiode. Collega’s zullen er dan ook weer volop op uit trekken om naast het werk heerlijk te gaan ontspannen. Om vervolgens weer bruin, ’n beetje verbrand maar vooral uitgerust terug te komen. Iedereen alvast een fijne vakantie! 🏖
Oh ja: als je batterij na je vakantie weer is opgeladen hebben we ’n paar mooie Juist Events in de planning. Onze eigen Berrie vertelt in september bijvoorbeeld hoe bedrijfsovernames je kunnen helpen groeien en Filip geeft in oktober weer een masterclass online marketing. Neem een kijkje en meld je snel aan, want vol = vol!