Kwartaal 2 van 2020 is voorbij en dus is het tijd om jullie even bij te praten over alles wat er de afgelopen maanden bij Juist is gebeurd. In het tweede kwartaal kwam langzaamaan alles weer op zijn pootjes terecht na de rollercoaster die kwartaal 1 was. Dooddoeners als ‘het zijn bizarre/vreemde/onwerkelijke tijden’ hebben (als het goed is) al lang plaatsgemaakt voor actie en ondernemersdrift. En in ons geval: business as usual. Maar dan op anderhalve meter. Nieuwe collega’s, verschillende mooie projecten en andere Juist-nieuwtjes: dit was ons tweede kwartaal!
Transferwindow
Ook dit kwartaal weer transfernieuws. Alleen maar inkomende transfers, en aardig wat!
Zoals beloofd in de vorige kwartaalupdate konden jullie vanaf 1 mei een nieuw gezicht verwachten binnen de gelederen van Juist. Ties is onze nieuwe front-end developer. Deze Gemertse sportliefhebber is onze specialist op het gebied van WordPress en WooCommerce. Buiten zijn kantooruren is hij in voor een gezelschapsspelletje, reist hij graag en ploetert hij in zijn moestuin.
Lisa, Claudia en Wiesje; alledrie gingen ze in kwartaal 1 met zwangerschapsverlof en kregen ze een dochter. En hoewel we ons kunnen voorstellen dat een pasgeboren baby een prettiger uitzicht is dan je collega’s, zijn wij in ieder geval blij dat Claudia alvast weer aan het werk is. Welkom terug!
Nog zo’n semi-nieuwe aanwinst: onze stagiair Niels rondde eind mei zijn stage af. Zijn doel was aanvankelijk een aanstelling bij Juist te verdienen, en aangezien hij de komende maanden als flexwerker aan de slag gaat lijkt dat doel geslaagd. Niels zelf is trouwens ook geslaagd voor zijn hbo-opleiding, en dat in coronatijd. Proficiat, Niels!
En ook Bo heeft haar eerste papiertje binnen. Zij behaalde haar havo-diploma en gaat de komende tijd aan het werk als flexwerker, waarbij ze ondersteunt op het gebied van SEO en WordPress. En onze WordPress-tak kreeg meer versterking. Het programmeertalent zit in de familie bij onze collega Stan, want zijn zus Sabine sloot zich bij ons aan na de snelste sollicitatieprocedure van de eeuw. Amper twee uur na het eerste contactmoment had ze haar eerste stukjes code al geschreven. Die daadkracht zien we graag! 😉
Er schuiven dus steeds meer collega’s aan in ons nieuwe pand. En hoewel dat een stuk ruimtelijker is dan ons vorige stekkie, vereist de anderhalvemetermaatregel nog wat creativiteit in de plaatsing van het volk. Al helemaal nu de komende maanden nóg meer nieuwe gezichten aanschuiven… wordt dus vervolgd!
Juist-nieuws
Net als de Eredivisie ligt de Rik der Kinderen Cup stil en ook de vrijmibo’s staan op een lager pitje. Daarom hebben we de online pubquiz in het leven geroepen. Normaal gesproken draait zo’n quiz natuurlijk om algemene kennis. In ons geval zat iedereen lekker achter z’n (thuiswerk)computer, waardoor vooral snelle Googlaars de overwinning binnensleepten (naar verluidt). Desalniettemin: een degelijke vrijdagmiddagbesteding.
Elk kwartaal organiseren we bij Juist Rendement Door Kennis. Normaal gesproken houden we die sessies op locatie bij een klant en delen we kennis om ons rendement te verhogen. Dat was nu niet mogelijk, waardoor deze editie online plaatsvond. Gelukkig kun je ook online prima een zwaai geven aan het delen van kennis! Dit bericht bekijken op Instagram
Vanaf 1 april zitten we in ons nieuwe pand op De Vlonder in Boekel. Gefaseerd zijn we met steeds meer collega’s – op anderhalve meter – op kantoor gaan werken. Ons nieuwe stekkie draagt ook nog wat bij aan de planeet, want sinds half mei zijn er zonnepanelen geïnstalleerd op het dak. Voldoende om bijna 100% in onze eigen energiebehoefte te voorzien!
Een héle tijd terug vierden we het tienjarig bestaan van Juist en het vijftienjarig bestaan van onze zusjes Adcorporate en Bedrijventekoop.nl. Namens alle collega’s van de Dot-Group mochten onze directeuren er een dagje op uit, maar daar hadden ze het natuurlijk veel te druk voor. Uiteindelijk vonden Filip, Berrie en Roel en hun eega’s tóch een gaatje in hun agenda’s. Op een prachtige dag gingen ze letterlijk de boot in.
Coronacreativiteit
Het afgelopen kwartaal stond ook in het teken van coronacreativiteit. Want of je als ondernemer om moest gaan met beperkingen of juist in moest spelen op ontstane kansen: in veel gevallen was er werk aan de winkel. En dus ook voor ons.
Zo hielpen we restaurantketen Montimar met het opzetten van Montimar a la Casa: een afhaalservice waardoor je thuis kon genieten van de kaart van Montimar. En hoewel ontzettend veel gasten hebben genoten van een restaurantmaaltijd bij hen thuis, gaat er niets boven de échte restaurantbeleving. Sinds 1 juni zijn de Montimar-fans weer welkom.
Ook het onderwijs stond voor een uitdaging. Met digitale lessen en thuisonderwijs konden scholen hun huidige studenten toch nog wat bijbrengen. Maar hoe help je toekómstige studenten met het maken van de juiste (studie)keuze? MBO Amersfoort startte met het Virtuele Open Huis. Wij zorgden voor de landingspagina en de activatiecampagnes.
En waar horeca en onderwijs vooral bezig waren met zo snel mogelijk weer opkrabbelen, helpt Wolbert Fysio juist mensen weer te herstellen na corona. Daarom maakten we de CoroNAZORGteam-website. Wolbert Fysio biedt – in samenwerking met gespecialiseerde zorgprofessionals – advies op basis van recente wetenschappelijke inzichten rondom de lichamelijke en geestelijke gevolgen van corona en ervaringen met andere ex-patiënten. Deze website is het platform dat alle specialisten samenbrengt. Dat zo’n integrale aanpak hard nodig is legt Bas Wolbert uit in het Brabants Dagblad (premium).
Nieuwe projecten
De tijden mogen dan vreemd, bizar en onwerkelijk zijn geweest; bij Juist denderde de marketingtrein vrolijk voort. We hebben ons dan ook beziggehouden met merkstrategieën, activatiecampagnes, nieuwe websites en nog veel meer marketinggerelateerd werk.
Zo hebben we leads verzameld en doelgroepen in beweging gezet voor o.a. Vidley, BUFFL, Versteegden Vastgoed en Realher Bouw en we zijn gestart met marketingbeheer voor isolatie.com en Potonline. Om maar wat te noemen.
Onze webbouwers zijn druk bezig geweest met het opleveren van verschillende websites. Deze websites ondergingen dit kwartaal bijvoorbeeld hun livegang:
- Meeters;
- Verandaentuinkamer.nl;
- Essenz Vloeren;
- Onboarden Zorg en Welzijn;
- Findoor;
- Summa Plaza;
- Werkbanken4sale.nl.
En we maakten nog een rekentool voor BrabantWonen, we zijn bezig met het migreren van Magento1-webshops en er zit nog véél meer in het vat. Wij vervelen ons voorlopig niet!
Kennis delen
Bij Juist delen we graag onze kennis en gaan we voor resultaat op de lange termijn. Zo verzorgen wij al jaren de webcare voor ’t Zusje, maar hebben we ze inmiddels klaargestoomd om dit zelf op te pakken. Met onze webcare-training kunnen ze hun gasten ook de komende jaren online van dienst zijn. Ook Woonstichting Mooiland heeft een training van Juist gevolgd om te werken met Falcon, de tool die we gebruiken voor social media. En we hebben meer nóg meer getraind, want Summa College heeft dankzij twee LinkedIn-trainingen inzicht gekregen in hoe ze het zakelijke platform kunnen inzetten.
Op naar Q3!
Dat was ‘m weer. ‘Gewoon’ drie drukke maanden, met iets meer afstand en zonder handenschudden. Maar: met minstens zoveel inzet voor én met onze klanten. En ook de komende drie maanden zetten we onze schouders er weer flink onder! Da’s nodig, want er komt weer een aantal mooie projecten aan. Daarover ongetwijfeld meer in onze volgende kwartaalupdate. Maar eerst: fijne vakantie!