Waar ben je naar op zoek?

24.01.2020
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q4 2019

Juist Redactieteam

Na de geboorte van de kwartaalupdate in 2019 is het nu alweer tijd voor de laatste update van dit jaar. En ook tijdens de afgelopen periode hebben wij zeker niet stil gezeten. Zo is het laatste kwartaal voor Juist traditiegetrouw het startschot voor het nieuwe boekjaar. Dit hebben wij de laatste drie maanden van het decennium uitgespookt.

Versterking team

In de vorige update hintten we er al voorzichtig naar: we hebben weer enkele verse krachten in dienst genomen! Onze volgers op social media hebben al gezien dat Rik en Jessy helemaal Juist zijn. Zowel Rik als Jessy gaan als online marketeer aan de slag voor Juist én op locatie bij onze klanten, waar ze gedetacheerd worden.

Tijdens onze check of de nieuwe collega’s wel Juist zijn, zijn we erachter gekomen dat Rik Argentijnse roots heeft, over een geweldig loopvermogen beschikt, geen prettige voetbaljaargang heeft beleefd en dat het een échte Boekelnaar is.

Van Jessy leerden we dat ze haar hart op de tong heeft liggen, maar wel duidelijk nog aan haar Boekelse accent moet werken. Verder kan ze elke dag bij 21 andere marketingbureaus zien dat Juist natuurlijk het beste én leukste digitale marketingbureau is. 😉

Ze stellen zich voor in onze supersnelle voorstelquiz op Facebook en Instagram, voor de liefhebbers die dit gemist hebben.

Ouderschap

OK boomer: de babyboom binnen Juist is nu écht begonnen. Rob is voor ’t eerst papa geworden en Roel verwelkomde zijn tweede spruit. Enkele Juist-dames gingen op de beschuit met muisjes bij Roel, wellicht om vast te wennen aan zo’n kleine hummel op schoot. Want in 2020 worden Lisa en Claudia moeder! Wordt vervolgd…

Claudia en Lisa proeven alvast van hun aanstaande ouderschap

Dot Event

Waar Teun binnen Juist niet bepaald bekend staat als expert op het gebied van (tafelvoetbal)geluk, hebben wij maar eens buiten het bedrijf gekeken wat geluk nou écht is. Zo heeft Thijs Lindhout tijdens het DOT Event ’n Ons Geluk een lezing gegeven over misvattingen van geluk en hoe je jouw eigen geluk kunt beïnvloeden. Wie weet heeft Teun hier voldoende kennis opgedaan om een gooi te doen naar de ‘Rik der Kinderen Cup’ voor beste tafelvoetballer…

Filip en Berrie tijdens een wervelend welkomstwoord

Rik der Kinderen Cup

We noemden ‘m net al. Sinds dit jaar is de ‘Rik der Kinderen Cup’ in het leven geroepen. De meeste mannelijke collega’s wagen zich regelmatig aan een potje tafelvoetbal. Om dat in goede banen te leiden ontwikkelde Rik een online platform waar we allerlei statistieken bijhouden, waaronder de scores uiteraard.

Dit jaar is tijdens de jaarlijkse kerstborrel bekend gemaakt dat niemand minder dan Erik Minkels aan de haal is gegaan met de trofee. Hoe het afgelopen tafelvoetbalseizoen is verlopen? Daar heeft Chef Content Teun een klein inkijkje in gegeven in dit blogje.

Winnaar van de Rik der Kinderen Cup 2019 Erik Minkels met de wisselbeker

Blog

Om de kennis binnen het team en bij onze klanten op peil te houden is afgelopen maand een blog gedeeld over de Dark Mode binnen Instagram. Daarnaast is er een checklist opgesteld voor klanten waardoor zij nergens mis op hebben gepakt tijdens de feestdagen. Een opmerkelijk aandachtspuntje hierbij is dat we merken dat de laatste tip door veel klanten over het hoofd is gezien…

Juist biertje

Binnen Juist zijn enkele ervaren bierkenners én -brouwers aanwezig. Maar hun brouwsels verlaten de kantine doorgaans nooit. Daar moest verandering in komen, vonden wij. Vandaar dat we een eigen biertje hebben gebrouwd: Voltreffelijk. Beoordeel het biertje gerust bij Untappd, maar we verklappen vast dat dit een heerlijk fris tripeltje is. Dat hebben we ons in ieder geval laten vertellen. Zéker niet zelf geproefd…

De eerste exemplaren van Voltreffelijk

Marketingprojecten

Doordat we geluksexperts, opvoeders, brouwers, tafelvoetballers en bloggers binnen Juist hebben zou je bijna vergeten dat we ook een (digitaal) marketingbureau zijn. En ook op dat vlak hebben we niet stilgezeten.

Zo hebben we voor restaurant Montimar een structurele wervingscampagne gestart: leukstebaanvannederland.nl. Naast de leukste baan van Nederland is het ook nog eens de leukste sollicitatie van Nederland. Sollicitanten chatten met een medewerker (maar stiekem met een chatbot) om op één van de verschillende functies en locaties te solliciteren. Via WhatsApp wordt de afspraak ingepland. Een leuke en laagdrempelige manier van solliciteren voor de overwegend jonge doelgroep!

Daarnaast hebben we voor KinderRijk een quiz gemaakt die het kind in je naar boven haalt. Deze wordt ingezet als wervingsmiddel voor nieuwe werknemers. Op basis van de antwoorden en de persoonlijkheid van de sollicitant wordt bepaald wat voor ‘KinderRijker’ diegene is. Bij iedere persoonlijkheid past een vacature.

Daarnaast hebben we ’t Zusje geholpen hun engel te vinden (en te verstoppen). De gelukkige vinders wonnen 1000 euro voor het goede doel én een avondje tapas voor twee. Lang hoefden de fanatieke volgers niet te zoeken! Ook binnen ’t Zusje zelf waren winnaars afgelopen kwartaal, want het ‘Zusje van het jaar’ werd weer gekozen via onze landingspagina en campagne. Daar kun je nog van alles over terugvinden op het Instagramkanaal of het Facebookkanaal van ’t Zusje.

Voor Vivent hebben we weer ons uiterste best gedaan om de juiste aandacht te schenken aan een groep mensen die dat zeker verdient. Tijdens de ‘Dag van de mantelzorger’ zetten we mantelzorgers in het zonnetje om hen extra waardering te geven. Benieuwd naar alle mooie nominaties? Bekijk ze hier.

Daarnaast zijn we druk bezig geweest met een projectje voor onszelf, waar ook al enkele klanten gebruik van maken. Tom heeft namelijk zijn eerste WordPress-plugin ontwikkeld: Biogram. Met Biogram kun je (mits je een WordPress-website hebt) een landingspagina op je Instagrambiografie plaatsen. Dat is tegelijk de enige plek waar je daadwerkelijk hyperlinks kwijt kunt. Normaal moet je die link constant aanpassen als je naar #linkinbio verwijst. Biogram lost dat probleem op! Benieuwd of we voor jouw Instagram ook zo’n op maat gemaakte landingspagina kunnen fiksen? Tom vertelt je graag meer!

Livegang

Het is een terugkerend fenomeen tijdens de kwartaalupdates van afgelopen jaar: livegang. Gelukkig voor Juist (én onze klanten) mogen wij elke maand werken aan nieuwe websites. Afgelopen kwartaal was met name het traject bij Oxxie & BackOfficer erg leerzaam en uitdagend om aan te werken. In recordtijd hebben we twee merken bedacht, de merkpositionering bepaald en dat vertaald naar middelen. Zo hebben we dus het complete strategische traject verzorgd, waarna we de huisstijl en tone of voice hebben bepaald en verwerkt in de websites.

Verder heeft ook voor Otium hetzelfde proces plaatsgevonden. We hebben samen gewerkt aan het ontwikkelen van het merk, de website en andere middelen, waaronder een strakke brochure.

En omdat we ook nog wat willen vertellen over de kerstborrel sommen we deze projecten gewoon even op:

Kerstborrel

Het jaar is zoals gebruikelijk feestelijk afgesloten tijdens de jaarlijkse kerstborrel, bij onze buurman ’t Menneke. Tijdens deze feestavond (én nacht voor sommigen) komt Filip ouderwets scherp uit de hoek met zijn welbekende wist-u-datjes. Daarnaast huldigen we ieder jaar onze jubilarissen. Rik en Rudo zijn allebei al twaalf jaar in dienst van Juist, dus werden zij even achter de bar geroepen. Ook Claudia (10 jaar) en Lindy (5 jaar) kregen een welgemeend woordje van dank. Ook niet-jubilarissen kregen vervolgens de kans om met volle handen naar huis te gaan, want met onze bingo waren weer schitterende prijzen te verdienen. Helaas verliep deze strijd zoals ook de potten tafelvoetbal verlopen: teveel winst bij één persoon, veel vals spel en een hoop afgunst.

De avond eindigde (wederom: zoals gebruikelijk) in onze kantine om de hoek, waar de laatste collega’s zichzelf verzekerden van een kater…

Filip met huldiging van jubilarissen gevolgd door de vlijmscherpe wist-u-datjes
Fanatiek strepen tijdens de jaarlijkste bingo op de kerstborrel (en vals spel in uitvoering – zie de dubbele bingokaarten)

Plannen voor 2020

De plannen voor 2020 zijn ook weer gemaakt het afgelopen kwartaal. Zo heeft ons event Rendement door Kennis plaatsgevonden, is onze partner Liudas vanuit Litouwen langsgekomen en is de inmiddels 8-jaar lange samenwerking weer verlengd met veelbelovende plannen voor 2020.

Wat je volgend jaar van ons kan verwachten? In ieder geval meer parkeerplekken, zodat een tripje naar het Juiste kantoor nóg makkelijker is. Op welke plek dit zal zijn blijft nog even geheim, maar we zullen alvast verklappen dat dit in het vertrouwde Boekel is. Want: ‘Allein in Boekel he’k den aord!’.

Met deze kwartaalupdate hebben we een jaar lang ieder kwartaal updates gegeven van wat er binnen Juist speelt. Vinden we leuk. En jullie? Moeten we doorgaan met de kwartaalupdates in 2020, of kunnen we onze tijd beter stoppen in het stuken van ons nieuwe pand? Laat je mening nu weten via de poll in onze Instagram-story!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐