Waar ben je naar op zoek?

Waarom aan de slag met SEA?

De meest eenvoudige reden om voor SEA te kiezen is de garantie op succes. Tenminste, als je graag zo hoog mogelijk in de zoekresultaten wil verschijnen. Waar je met SEO het nodige werk moet verzetten om (afhankelijk van je populariteit) op de lange termijn zichtbaar te zijn, betaal je met SEA om dat metéén te realiseren. Je koopt dus bezoek in bij bijvoorbeeld Google. Dat budget kun je heel slim inzetten – als je weet aan welke knoppen je moet draaien.

Met de juiste inzet van SEA zorg je voor:

  • Direct een groter bereik;
  • Meer verkeer naar je website;
  • Direct resultaten die gemakkelijk meetbaar zijn;
  • Makkelijk bij te sturen campagnes, op basis van je KPI’s;
  • Zichtbaarheid bij specifieke gebieden en doelgroepen.

Wij hebben ons voor de volle 100% gericht op Google Ads. Daardoor kennen we de fijne kneepjes van de zoekmachine als de binnenkant van onze broekzak.

Deze vijf mogelijkheden van betaald adverteren binnen Google zetten we in:

Google Search

Via search campagnes ben je zichtbaar in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines.

  • Ben vindbaar voor specifieke doelgroepen
  • Scoor snel hoge posities in Google
  • Bepaal zelf op welke zoektermen je doelgroep je vindt

Google Display

Met display banners bepaal je waar en op welk moment je zichtbaar wilt zijn met banners. Dit kan met zowel HTML-5 als standaard Google Display banners.

  • Vergroot je merkbekendheid
  • Mik direct op jouw doelgroep
  • Kom opnieuw onder de aandacht van je bezoekers met remarketing

Google Shopping

Verhoog de omzet van je webshop door te adverteren via Google Shopping. Met Google Shopping plaats je jouw producten rechtstreeks in de zoekresultaten in Google.

  • Stimuleer je online verkopen
  • Laat je producten in beeld komen bij je doelgroep
  • Verhoog je omzet

Google Grants

Als je organisatie zich voornamelijk inzet voor het algemeen belang, zoals zorg- en onderwijsinstellingen dat doen, kom je misschien in aanmerking voor een ANBI-status. Daarmee heb je recht op gratis budget in Google Ads. Zo draagt Google bij aan goede doelen.

  • Ontvang gratis $ 10.000,- per maand
  • Leid gratis extra verkeer naar je website
  • Krijg gratis lokale of nationale bekendheid

Google Video

Door videocampagnes in te zetten kun je jouw videoadvertenties weergeven in YouTube en in het Google Display-netwerk.

  • Genereer meer merkbekendheid
  • Versterk je merkbeleving
  • Ben zichtbaar in YouTube

De juiste aanpak

Inventariseren

Eerst willen we jou en je merk beter leren kennen. Wie is je doelgroep? Hoe ziet hun klantreis eruit? Met welke campagnes kunnen we deze mensen bereiken? En welk budget mogen we daarvoor gebruiken? Los van die vragen kijken we ook hoe relevant SEA eigenlijk is voor jouw organisatie. Is je website er klaar voor om van bezoekers klanten te maken? Heb je een gedegen marketingstrategie? Hoe verhoudt SEA zich tot andere marketingmiddelen?

01
Plan van aanpak

Als alle seinen op groen staan maken we onze plannen concreet. We omschrijven de doelstellingen, brengen de meest relevante zoekwoorden in kaart en richten de accounts in. Ook gaan we vast aan de slag met campagne-instellingen en bepalen we welke advertenties en extensies we inrichten. Het liefst pakken we ook SEO en UX (gebruikerservaring) mee in één compleet ‘Search PvA’. Zo kunnen we je budgetten zo goed mogelijk inzetten om je doelgroep via zoekmachines te activeren.

02
Campagnes inrichten

Zodra het voorbereidende werk erop zit is het tijd voor actie. We zorgen ervoor dat alle actiepunten goed meetbaar zijn. We richten advertentiegroepen in volgens de structuur die we in het PvA hebben bepaald. Dan schrijven we samen de meest pakkende advertentieteksten. We ontwerpen interactieve HTML5-banners die je doelgroep grijpen. En we geven de juiste productgroepen vorm in Google Shopping-campagnes.

03
Campagnes beheren en optimaliseren

Als de campagnes draaien kunnen we ze optimaliseren voor nóg meer resultaat. We houden ze nauwlettend in de gaten en sturen bij waar nodig. Dat doen we bijvoorbeeld door biedingen aan te passen, advertenties en extensies te testen en relevante zoektermen te filteren. Intussen houden we een schuin oog op de laatste trends en ontwikkelingen. Zo zetten we je budget zo efficiënt en effectief mogelijk in.

04

Meer weten?

Wil jij weten of zoekmachineadvertenties ook voor jou het juiste resultaat geven? Kom eens een (worsten)broodje eten, dan leggen we uit wat we voor je kunnen doen!

Ik wil meer (w)eten! 🌭