Waar ben je naar op zoek?

09.07.2019
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q2 2019

Juist Redactieteam

Het tweede kwartaal zit er op! In de maanden april, mei en juni hebben we weer een aantal mooie projecten opgeleverd, leuke feestjes gevierd en interessante blogs geschreven. Tijd voor een terugblik!

Het kwartaal begon goed: op 5 april stond ons jaarlijkse bedrijfsuitje gepland. Daar hoort uiteraard een activiteit bij, waar meestal maanden aan speculatie aan voorafgaat: wordt het een weekend ont-moeten in een hutje op de hei, of stoppen we onze directeur Filip in een konijnenpak op de paintballbaan? Misschien volgend jaar, want het werd een fanatieke dart-, pool- en bowlcompetitie, waarin collega’s het in tweetallen tegen elkaar opnamen. Onder het genot van een hapje, een drankje en veel grootspraak werd er gezellig, maar vooral váls gespeeld.

Eindstand: iedereen was slecht.

De avond werd afgesloten met een bierproeverij. Sommigen verlengden die activiteit tot in de kleine uurtjes…

Wat ook tot in de kleine uurtjes duurde was de bouwvakbarbecue. Traditioneel gezien houden bedrijven die BBQ op de laatste dag voor de zomervakantie, maar wij knallen de hele zomer door. Daarom waren we de verschillende vakanties van onze collega’s vast voor. Roel was de host van ’t fuifje, dat zeker niet in het water was gevallen. Collega Siebe wel bijna.

En het kon niet op met de feestjes, want collega Lisa Derikx van Asseldonk stapte in het huwelijksbootje met grote liefde annex champignonboer Hannes. Dat Lisa vaker ‘wat met events doet’ was wel duidelijk, want ook haar eigen bruiloft was tot in de details extreem goed verzorgd. De bruiloft was uiteindelijk met recht een wedding of the champignons. 

Blogs

Ook afgelopen kwartaal klommen diverse collega’s weer in de pen om hun kennis te delen. Zo bleek Sander stiekem een eigen restaurant te beheren. Een SEO-restaurant, welteverstaan! In zijn blog legt hij uit wat het ideale recept is voor een gedegen SEO-strategie. Daarmee maak je van jouw bistro een sterrenzaak (op het gebied van zoekmachineoptimalisatie, dan)!

Ook rolde Pinterest afgelopen kwartaal voor het eerst de advertentiemogelijkheden uit in Nederland. Janine zocht uit wat dat inhoudt in haar blog over Pinterest adverteren. Op dit moment zijn we volop aan het experimenteren met deze mogelijkheden. Daarover binnenkort meer!

In de mengelmoes van advertenties, promotie-uitingen en andere communicatie wordt het steeds lastiger je verhaal te vertellen of je boodschap over te brengen. Eén van de manieren om tóch op te vallen binnen je doelgroep is gamification. Een voorbeeld daarvan vanuit Juist is de app van ’t Zusje, waarmee je punten kunt sparen om kans te maken op mooie prijzen. Onlangs rolden we hier de nieuwe versie van uit. In ons blog over gamification vind je enkele andere inspirerende voorbeelden.

Social media worden voornamelijk gezien als b2c-kanalen, maar de kracht van social media mag ook voor bedrijven niet onderschat worden. LinkedIn gebruiken is een inkoppertje, maar er zijn nog veel meer manieren waarop je sociale media in een business-to-business-omgeving kunt inzetten.

Tot slot heeft MailChimp afgelopen kwartaal haar opzet gewijzigd. Vooral gratis accounts gaan dit merken. Onze MailChimp-expert Claudia legde in haar blog uit wat de gevolgen zijn van deze aanpassingen.

Successen

Ook de afgelopen maanden hebben wij verschillende projecten opgeleverd waar wij enorm trots op zijn. Veel mooie klanten waar we al onze pijlers hebben kunnen inzetten. Van strategie tot techniek, van marketing tot design.

Een kleine opsomming:

  • Voor Nederland Fietsland maakten we LFMaasroute.nl; een platform waar fietsliefhebbers hun fietsroute langs de Maas kunnen plannen;
  • Juist is al sinds 2011 betrokken bij BrabantWonen, waar we de nieuwe site voor ontwikkelden;
  • Ook voor het nieuwe concept ComfortWonen bouwden we een website (met een slimme rekentool) en verzorgden we web- en folderteksten;
  • Sanbio houdt zich bezig met het ontwikkelen en distribueren van life science products. Wij hebben ervoor gezorgd dat ze zich daar op konden blijven focussen. We ontwikkelden een nieuwe huisstijl, offline promotiemateriaal, we richtten nieuwsbrieven in, creëerden de webshop en zorgden ervoor dat alles slim kon communiceren met elkaar. Dankzij de koppelingen tussen AFAS, Magento en SharpSpring kan Sanbio haar (potentiële) klanten zo goed mogelijk bedienen (én bereiken);
  • VANDEPUNT. is één van onze videopartners. Dit keer hielpen wij hen uit de brand, of liever gezegd: de rebranding. We ontwikkelden de nieuwe huisstijl, maakten hun nieuwe website en voorzagen die van passende teksten;
  • Onze huisgenoten van Adcorporate waren toe aan een nieuwe site en een nieuwe identiteit. Na diverse strategische sessies zorgden we voor een nieuwe propositie, webdesign, een nieuwe huisstijl en teksten, waaronder klantcases;
  • Met Hobij hebben we al enkele succesvolle wervingscampagnes draaien, maar afgelopen kwartaal zijn we gestart met sessies om contentmarketing meer te structureren;
  • Juist en Joost klinkt als een goede match, en dat was het! Woonstichting St. Joseph en Kleine Meierij zijn gefuseerd tot Woonstichting Joost. Wij ontwierpen de nieuwe website en zorgden voor de technische inrichting;
  • Woongelofelijke woonwinkel Van Donzel is ook zo’n klant waar we al jaren mee samenwerken. Aan het lijstje van webdesign, strategie, events, vacatureteksten en social marketing mogen we nu ook influencer marketing toevoegen!

Events

In onze Juist Events houden we onze klanten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied. We delen kennis, geven inspiratie en bieden handvatten om zelf (of in samenwerking met ons) aan de slag te gaan met de nieuwste trends. Ons event Google Analytics wordt structureel gegeven en is inmiddels door ruim honderd enthousiaste deelnemers gevolgd.

En hoewel de Juist Events meestal (in de buurt van) Boekel plaatsvinden, gaan we ook soms naar onze klanten toe. Zo is Erik op bezoek geweest bij Vivent om hen de fijne kneepjes van Workplace te leren. Workplace is Facebook voor op de werkvloer, simpel gezegd, en kan helpen bij interne communicatie (maar kan op veel meer manieren ingezet worden). Ken je Workplace nog niet, dan vertellen we je daar in dit artikel meer over.

Roel is bovendien de hort op gegaan om zijn ervaringen met LinkedIn te delen. Hij heeft onder andere Van Tienen, Vissers Ploegmakers en VAEX op locatie geleerd hoe ze LinkedIn kunnen inzetten in een b2b-omgeving. En dat waren niet alleen hele leerzame, maar ook gezellige sessies! 😉

Benieuwd welke events er de komende tijd gepland staan? Bekijk hier onze geplande events! Deze lijst wordt continu geüpdatet.

Auto

Onze tankpas is de deur uit, want we hebben een nieuwe bedrijfsauto! De volledig elektrische BWM i3 vergde wel wat gewenning, maar inmiddels zijn begrippen als actieradius, stekkeren en duurzame mobiliteit helemaal ingeburgerd. De kans is groot dat je dit stille wagentje voorbij hebt zien zoeven. Notoire veelgebruiker Ross fungeert als posterboy:

Blik op de toekomst

Het jaar is inmiddels doormidden en de zomervakantie staat voor de deur, maar de deuren van Juist blijven geopend! En da’s maar goed ook, want ook het komende kwartaal staan er nog veel mooie projecten aan te komen. Welke projecten precies? Dat zie je vanzelf, via onze website of onze social kanalen Facebook, LinkedIn en Instagram. En mocht je ook die updates missen, dan praten we je over 3 maanden weer helemaal bij in onze volgende kwartaalupdate!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐