Waar ben je naar op zoek?

Waarom een huisstijl?

Ieder contactmoment zegt iets over jouw onderneming, merk of organisatie. En hoe je die boodschap ook aankleedt: je doelgroep vormt, meestal onbewust, meteen een mening op basis van dát contactmoment. Dat biedt kansen! Want zo’n contactmoment is helemaal volgens jouw huisstijl te vormen. Met jouw logo, jouw payoff, jouw kleuren en jouw lettertypes, bijvoorbeeld. Door dat verantwoord en consequent door te voeren bouw je aan een sterker merk!

Met de juiste huisstijl zorg je voor:

  • Een eerste kennismaking die uitstraalt wat je wil uitstralen;
  • Een herkenbare identiteit die blijft plakken bij je doelgroep;
  • Duidelijke kaders voor hoe je merk (visueel) communiceert;
  • Een constante toepassing van je merkstrategie.

Wanneer is een huisstijl het juiste antwoord?

Als je nog helemáál geen huisstijl hebt.
Bijvoorbeeld als je een nieuwe onderneming start, of als je bestaande bedrijf daar nog niets voor had vastgelegd. Of als de huisstijl die je nu gebruikt ooit eens met Microsoft Paint is gemaakt…

Als je toe bent aan een nieuw jasje.
Als je merk je huisstijl is ontgroeid, en je huidige jas dus niet meer past. Of omdat de kleur van die jas gewoon uit de mode is en je ‘m niet meer vol trots draagt.

Als je dienstverlening verandert.
Bijvoorbeeld wanneer je fuseert met een ander bedrijf, of juist als je die gaat afsplitsen. Of als je vanwege een overname een enorme bak aan nieuwe kennis, ervaring en diensten aan je huidige organisatie toevoegt.

Als je een nieuwe koers gaat varen.
Met een nieuwe merkstrategie als kompas, de blik op de horizon en een bak vol verse energie aan boord. En met de beste stuurlui aan het roer, in plaats van aan wal.

De juiste aanpak

Inventarisatie

De juiste huisstijl start met inventarisatie. Wat heb je al? Met welke kaders moeten we rekening houden? Welke kleuren zijn belangrijk en waarom? En ligt er bijvoorbeeld al een merkstrategie? Welke elementen kunnen we behouden, en waar nemen we afscheid van? Tijdens een sessie bespreken we samen waar we nu staan en waar we naartoe willen. Met dit gesprek krijgt de ontwerper een gevoel bij de organisatie.

01
Onderzoek

Met de inbreng van de inventarisatie gaan we onderzoek doen. Naar kleuren, typografie, toepassingen en iconen. Maar ook naar wat er leeft bij je doelgroep en binnen je branche. Zo zorgen we voor een verantwoorde basis waarmee we goed aan de slag kunnen.

02
Brainstorm

Vanuit die sterke basis zetten we onze grijze massa aan het werk! We bedenken ideeën voor je logo, denken na over de toepassing van grafische elementen en geven zo een vindingrijke en herkenbare draai aan je merk. Want je huisstijl moet natuurlijk een logische vertaling zijn van je merkwaarden. We zetten onze creativiteit in om die visuele vingerafdruk perfect in kaart te brengen.

03
Logo

Het eerste resultaat van het voorwerk is een goed onderbouwd logo. Daarvoor doen we een eerste voorstel. In onze ervaring word je daar meteen al blij van. Opmerkingen nemen we meteen mee in een eerste correctieronde. Na een eventuele tweede correctieronde heb je een logo waar je nog jarenlang plezier van hebt – en waar je doelgroep jou nog jarenlang aan herkent.

04
Huisstijlhandboek

Zodra je dus net zo enthousiast bent over het logo als wij, gaan we alle huisstijlafspraken, -uitwerkingen en -voorbeelden vastleggen in een huisstijlhandboek. Digitaal óf in print. Daarmee waarborgen we hoe je merk zich visueel ‘gedraagt’. Zo ontstaat er geen wildgroei in de toepassing van je merk. Bovendien kan iedereen daar op ieder moment mee aan de slag, of dat nu jouw grafisch onderlegde collega is of een ontwerper van Juist (of ieder ander bureau).

05

Ook zij weten onder andere wat juist is

Meer weten?

Wil jij weten of een (nieuwe) huisstijl ook voor jou het Juiste antwoord is? Onder het genot van een (worsten)broodje leggen we je uit wat we voor je kunnen doen!

Maak die afspraak! 🥪