Waar ben je naar op zoek?

09.04.2024
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q1 2024

Yvonne Dumoulin

Medewerkers werven in een krappe arbeidsmarkt? Dat is een behoorlijke uitdaging. En omdat werving en marketing steeds vaker overlappen, hebben wij het afgelopen kwartaal de laatste hand gelegd aan onze nieuwste dienst: Recruitment marketing.

Recruitment marketing

Wil je meer reacties op je vacature, meer interactie met je (potentiële) kandidaten, of wil je naast werving ook aan employer branding doen? Dan is recruitment marketing het juiste antwoord.

Om het helemaal gemakkelijk voor je te maken, hebben onze WordPress-specialisten de afgelopen maanden gewerkt aan twee verschillende ‘werken-bij’-websites. Al vanaf drie vacatures is dit erg interessant en effectief voor het genereren van kandidaten.

Minicase Walkro

Vastberaden en doelgericht schakelde Walkro onze hulp in voor hun complexe recruitment marketing vraagstuk. Het vinden van geschikte collega’s werd een topprioriteit, en met succes! Van vrachtwagenchauffeurs tot procesoperators; het aantal sollicitanten groeit nog elke dag. In onze nieuwste minicase vertellen wij over de juiste aanpak voor Walkro.

Minicase Komzorgendan.nl

En we gaan nog even door met een minicase, én recruitment marketing.

Om de landelijke wervingscampagne ‘Kom Zorgen Dan’ van RegioPlus extra kracht bij te zetten, hebben wij een actueel en onafhankelijk online platform ontwikkeld. Dit platform is speciaal gericht op middelbare scholieren om hen te inspireren én aan te moedigen om een zorgstudie te overwegen. Want: jongeren zijn de zorgverleners van de toekomst! Benieuwd naar het resultaat? Dat zie je in de minicase.

Workshop ChatGPT voor Beginners

Dit keer blikken we niet terug op een van onze Juist Events, maar willen we je erop wijzen dat er een event aankomt dat je niet wilt missen. Dus, pak je agenda er maar bij, noteer 16 mei en duik in de wereld van ChatGPT met het event “ChatGPT voor Beginners”. Tijdens deze gratis workshop krijg je een duidelijke uitleg over ChatGPT van Harm en Siebe. Ze laten je zien hoe je ChatGPT kunt gebruiken om jouw marketing efficiënter te maken en naar een hoger niveau te tillen.

Deze workshop is je kans om te leren hoe je als marketeer ChatGPT effectief kunt gebruiken.

De Webwinkel Vakdagen

Ook voor ons is het waardevol om af en toe een evenement te bezoeken. Daarom bezochten we met een aantal collega’s het jaarlijkse feestje van e-commerce. Wij waren beide dagen aanwezig om wat te buurten met partners en inzichten op te doen. Want wat is hip in e-commerce-land? En wat niet? En hoe waardevol zijn die Webwinkel Vakdagen zelf nou eigenlijk?

Dit zijn onze conclusies!

Channable partnerdag

Jori en Roy bezochten de partnerdag van Channable, die, zoals de naam al zegt, in het teken stond van alle partners. Juist is een zilveren partner en we maken veelvuldig gebruik van deze tool voor feed management. Wat ons opviel tijdens dit event? Ze hebben hun eigen CSS-platform gelanceerd, waardoor je deze dienst via Channable kunt inzetten voor meer biedkracht binnen je shoppingadvertenties. Dat scheelt je al snel zo’n 20% die je niet af hoeft te dragen. Daarnaast zijn ze druk met het verwerken van AI in hun product. Er werden diverse nieuwe features getoond, en we kregen een masterclass over een specifieke module van Channable. Kortom, we zijn weer helemaal up-to-date en klaar om de opgedane kennis toe te passen. Op naar goud!

De bouw van een nieuwe identiteit

Bijna al onze pijlers hebben we ingezet voor het bouwen van de nieuwe identiteit en website voor Pijlers. Met het merkconcept als uitgangspunt ontwierpen en bouwden we een maatwerk WordPress-website, helemaal volgens de nieuwe huisstijl. We voerden een zoekwoordenonderzoek uit, schreven sterke SEO-pagina’s en pakkende webteksten. Ook maakten we prikkelende content voor de social kanalen. Naast online dachten we ook offline mee. Van visitekaartjes tot beurspresentaties tot een direct mailing naar 4.000 klanten om de nieuwe naam te communiceren.

Ga pijlsnel naar deze krachtige klantcase!

Stevig staaltje samenwerken

Nog zo’n fijne samenwerking. De mannen van Vlonder Plaatwerk vroegen ons om een kritische blik op het merk. Daarom hebben we een merkstrategie ontwikkeld, gevolgd door een doelgericht marketingplan, waarbij de positionering centraal stond. Het moest krachtig, maar niet te gek. We hebben toen samen besloten om voor een website redesign te gaan.

Het resultaat? Dat bespraken we met het hele Juist-klantteam bij het metaalbewerkingsbedrijf in Boekel. Onder het genot van een bak koffie, en natuurlijk met een warm worstenbroodje.

Nieuwsgierig naar dit stevig staaltje samenwerken? 

Alle feestjes op een rij

Bij Juist houden we van een feestje en we vinden het leuk om dit met jullie te delen via onze social kanalen. Mocht je geen trouwe volger zijn, geen probleem, wij praten je snel bij over het afgelopen kwartaal. Zowel projectleider Rob als klantadviseur Nicole vierden hun 5-jarig jubileum. Op 7 februari proostten we samen op de oprichtingsdatum van Juist met: Dag van het Worstenbroodje. Ook hielden we een feestje tijdens Carnaval onder leiding van onze Dot prinses Mayke. We combineerden de VrijMiBo met een bierpongwedstrijd en een uitdagende quiz. En heb je de 1 aprilgrap van Hilde al gespot?

Projecten

Dit is een greep uit onze portfolio van afgeronde projecten het afgelopen kwartaal. En daar zijn we best trots op!

  • De nieuwe website voor Delo is live gegaan.
  • De webshop Icon Living is live gegaan.
  • We hebben voor verschillende klanten een websitereissessies mogen houden.
  • En gaven een presentatie over ChatGPT voor Van Berkel.
  • De nieuwe website voor Dacks is live gegaan.
  • Ook Project Backyard ging live.

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐