Waar ben je naar op zoek?

Waarom een WooCommerce-webshop?

WooCommerce is volgens ons de juiste keuze voor minder complexe webshops waar content een belangrijke plek inneemt. Met WordPress als contentmanagementsysteem (CMS) ben je verzekerd van een gebruiksvriendelijk e-commerceplatform. Waar Magento 2 de juiste keuze is voor complexe inrichtingen en enorme productcatalogi, volstaat WooCommerce voor veel andere toepassingen.

Waarom is WooCommerce de juiste webshop?

  • De opstartkosten zijn relatief laag;
  • Dankzij WordPress is Woocommerce supergebruiksvriendelijk, zowel voor klanten als beheerders;
  • Het is geschikt voor meerdere talen, voor B2C én B2C;
  • Het is makkelijk te koppelen aan systemen van boekhouders, betaalproviders en koeriers, maar ook aan externe verkoopkanalen zoals Amazon en Google Shopping;
  • Het is relatief makkelijk te onderhouden;
  • Je kunt WooCommerce vrij makkelijk integreren in een bestaande WordPress-website.

Wanneer is een WooCommerce-webshop het juiste antwoord?

Als je een wat kleinere productcatalogus hebt.
En als je je vooral richt op één markt. Dan heb je de complexe functionaliteiten van Magento 2 misschien niet nodig. Afhankelijk van je wensen is WooCommerce dan vaak een snellere en voordeliger optie.

Als je behoefte hebt aan flexibiliteit.
Barst jouw hoofd van de ideeën die je op korte termijn wil laten bouwen? WooCommerce biedt meer flexibiliteit bij de implementatie van die ideeën.

Als je de kracht van WordPress wil gebruiken.
Het beheren van content is in WordPress ontzettend makkelijk. Omdat WooCommerce is geïntegreerd in WordPress profiteer je meteen van die gebruiksvriendelijkheid. Is content belangrijk? Dan is WooCommerce je e-commerceplatform.

Als je al een WordPress-website hebt.
Dan is de stap naar WooCommerce vaak een logische. Misschien hoeft jouw shop niet per se die ‘webshop-uitstraling’ te hebben, maar wil je gewoon enkele producten aanbieden. Vrij snel gepiept, met WooCommerce.

De juiste aanpak

Aftrap

Wat zijn jouw wensen? Welke plek neemt je webshop in binnen de strategie van je onderneming? En waar wil je precies naartoe groeien? Zomaar wat vragen die we in deze eerste fase bespreken. Tijdens dit gesprek bekijken we ook of WooCommerce de juiste keuze is.

01
Inrichting

Zodra we de aanpak hebben bepaald zetten we ons werk vast in de steigers. We leggen alle afspraken kraakhelder vast en instrueren onze collega’s. De eerste technische werkzaamheden krijgen al vorm tijdens deze fase. Zo kunnen we snel van start met het échte werk.

02
Bouwen

Je webdesign is de blauwdruk van je nieuwe WooCommerce-webshop. Aan onze bouwers de taak om die te vertalen naar een gestroomlijnd e-commerceplatform. Binnen je bestaande WordPress-omgeving, of gewoon als compleet nieuwe webshop. Maar hij doet sowieso wat-ie moet doen: voor resultaat zorgen!

03
Testen

Of dat resultaat inderdaad behaald gaat worden, ondervinden we in de testfase. Daarin lopen we alle processen even uitvoerig na. Mobiele weergaves, bestelprocessen, plugins en alle andere onderdelen: ze ondergaan allemaal een grondige test. Zo krijg jij precies de WooCommerce-webshop die we hebben afgesproken.

04
Live

Goed getest. 100% functioneel. Een design om door een ringetje te halen. Je WooCommerce-webshop is af! Klaar om live te gaan en je doelen te behalen. Helemaal als je daar een effectieve marketingstrategie voor hebt liggen.

05

Het juiste WooCommerce-thema

WordPress staat bekend om haar makkelijk te implementeren thema’s, en voor WooCommerce zijn er dan ook honderden thema’s beschikbaar. Met zo’n thema zorg je voor lage opstartkosten en korte ontwikkeltijden. Maar: je blijft afhankelijk van externe ontwikkelaars. En ieder thema is anders. Daardoor is het moeilijk inschatten of jouw specifieke wensen haalbaar zijn.

Daarom hebben wij al onze kennis en ervaringen ingezet om een eigen WooCommerce-thema te ontwikkelen. Daarin hebben onze vormgevers, UX-specialisten en ontwikkelaars het beste van ons werk samengebracht tot één kneitergoed, eenvoudig te implementeren thema. Die kennen we door en door. Daardoor profiteer je niet alleen van de best practices op het gebied van e-commerce, maar kunnen we ook snel en simpel onderhoud en updates doorvoeren.

De voordelen van maatwerk én de voordelen van een thema, dus! Gaan we samen voor een WooCommerce-webshop? Dan onderzoeken we ook of ons Juist WooCommerce-thema jou past.

Meer weten?

Wil je weten of WooCommerce ook voor jou het juiste e-commerceplatform is? We adviseren je met alle liefde. Vooral als we dat tijdens een lunchsessie doen.

Ik wil zo’n lunchsessie! 🌭