Waar ben je naar op zoek?

03.07.2023
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q2 2023

Yvonne Dumoulin

Terwijl de airco’s regelmatig overuren draaien bevinden we ons alweer in het derde kwartaal van 2023. Het perfecte moment om stil te staan en terug te blikken op alles wat er is gebeurd in de maanden april, mei en juni. We hebben weer diverse mooie projecten afgerond en kennisevents gehost. We schreven meerdere blogs, een minicase en beleefden een Grootse avond in Eindhoven.

Onderwerpen als recruitment marketing, UX en CRO hebben nog steeds onze focus en vinden meer en meer een weg naar verschillende projecten en klanten. Ook raken we vertrouwd met de mogelijkheden van AI. We zoeken de juiste balans om tools als Chat GPT, Midjourney en Firefly in te zetten om onze diensten te versterken.

Kennisdelen

Als je ons volgt op Instagram dan zie je met enige regelmaat een linkje naar een blog voorbijkomen. Via deze blogs willen we graag onze kennis met je delen; jou inspireren. Onlangs schreef Siebe over de toenemende invloed van korte video’s via TikTok, YouTube en Instagram. En dan met name óf en hoe je hierop inspeelt als bedrijf.

Ook lees je het relaas van Teun over de (on)zin van Simon Sineks Golden Circle. Marketinggoeroe Simon Sinek pitchte 14 jaar geleden op overtuigende manier het belang van je ‘why’, en duizenden marketeers liepen ermee weg. Maar hoe waardevol is beginnen met je ‘why’ nou écht?

Het delen van kennis doen we niet alleen digitaal, maar ook bij ons in Boekel tijdens de Juist Events. Het afgelopen kwartaal praatte onze Mailchimp-expert Jessy klanten bij over de laatste ontwikkelingen. En Martijn organiseerde samen met Channable een interactieve kennissessie over e-commerce (quick)wins.

Inmiddels staan er alweer nieuwe events ingepland.

  • 21 september staat een masterclass online marketing voor ondernemers op het programma, en leer je de belangrijkste online-marketinglessen van Filip.
  • 26 oktober vertellen Harm en Siebe hoe je AI inzet voor (online) marketing. Een inspirerende en praktische cursus speciaal voor marketeers, communicatieadviseurs en ondernemers.
  • 23 november staat een kennissessie gepland met als thema de gedragswetenschap achter een sterk merk. Tijdens deze sessie gaat Teun dieper in op de werking van het brein en wat jouw merk daarmee kan of moet.

Heb je interesse in een of meerdere events? Verzeker jezelf dan van een plekje en meld je aan.

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

GA4 training op locatie

Ook op locatie bij onze klanten verzorgen wij regelmatig kennissessies. Zo hebben Mayke en Rick afgelopen kwartaal een op maat gemaakte Google Analytics 4 training (GA4) gegeven aan 9 collega’s van Tzorg. Het was een mix van kennisdelen én praktijkopdrachten. Ze liepen samen door alle instellingen, maakten rapportages op maat, leerden hoe je programma’s kunt koppelen en beantwoordden allerlei vragen.

Sowieso hebben we niet stilgezeten voor Tzorg in het afgelopen kwartaal. We ontwikkelden diverse persona’s en klantreizen voor de verschillende doelgroepen. Een sterke basis voor alle toekomstige uitingen zoals bijvoorbeeld de LinkedIn- en Twittercampagne waarmee we gestart zijn. En, ook de komende periode gaan we door met onder andere contentstrategie, de website, online klantreis en UX.

De juiste huisstijl

We blijven nog even in de zorgsector. Voor Een Goed Begin ontwikkelden we een merkstrategie en zijn we op zoek gegaan naar een passende visuele uitstraling. Onze vormgever Eva maakte een aanscherping op de huidige huisstijl en legde alles vast in een superstrakke merkgids, waar de verloskundigenpraktijk zich nog jaren mee onderscheidt.


’n Bedrijfscultuur waar je ‘Gij’ tegen zegt

Geen donder en bliksem, maar een heerlijke zomeravond hadden wij in Eindhoven. Met (bijna) alle collega’s waren wij van de partij bij Groots met een zachte G.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Nicole was zo’n collega die het feest moest missen. Die was tijdens het concert namelijk hoogzwanger. ’n Dag of tien later beviel ze van zoon Vince. Proficiat!

De scherpe lezer ziet op bovenstaande foto trouwens ’n paar nieuwe gezichten. Die verse collega’s stellen we in de volgende kwartaalupdate voor. Hun eerste werkdag valt namelijk in het nieuwe kwartaal. We hebben ze wel alvast meegenomen naar Guus, in het kader van ‘pre-onboarding’ zeg maar. Leek ons een goed idee, en dat vonden de nieuwe collega’s ook niet zo’n probleem. 😉 Andere nieuwe collega’s die wél al begonnen waren konden er helaas niet bij zijn, dus ook hun introductie bewaren we voor de volgende keer.

Klein tipje van de sluier dan: het zou zomaar kunnen dat onze nieuwe collega’s Jori, Sha’re, Rick, Roy en Gijs voor je aan de slag gaan. Welkom aan dit vijftal, dat we moesten aantrekken om het gemis van gastvrouw Angelique emotioneel gezien op te kunnen vangen. Onze Piep is namelijk begonnen als office manager bij Brownies & Downies. Gelukkig wordt ook haar lege stoel binnenkort weer bezet.

Minicase Willem Designvloeren

Rich snippets zijn zoekresultaten in Google die extra informatie geven. Daarmee val je meer op en zorg je voor meer kwalitatief websitebezoek. Maar een rich snippet krijg je – meestal – niet vanzelf. Samen met Willem Designvloeren schreven we actief blogs en pasten we gestructureerde data toe om voor die rich snippets te zorgen. Met succes!

In deze minicase lees je er meer over (klik op het pijltje naar rechts).

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Projecten

Een kleine opsomming van nóg meer projecten die we het tweede kwartaal hebben opgeleverd:

  • Sporthelden op School krijgt steeds meer vorm. Inmiddels staat de stichting én de voorlopige website is live.
  • Designmeubels.nl is online. We migreerden de Magento 1-webshop naar een WooCommerce-webshop.
  • Bij Prochamp presenteerden we een contentstrategie die ze helpt met hun imago en hun werkgeversmerk.
  • We leverden het merkdocument op voor Vlonder Plaatwerk en mogen nu doorpakken met de website, klantreis en het marketingplan.
  • Goedkoopprinten.nl is live gegaan. We hebben deze website succesvol omgezet naar Magento 2 en een compleet nieuw design gemaakt.
  • Statafelshop.nl staat online. Eerder bedachten we al een onderscheidende merkstrategie, waar deze website volledig om draait. Dat staat!
  • Het re-design voor Nutrition company is live gegaan.
  • Toyotomi.es is live gegaan.

En door

Ondanks een goed gevuld vakantierooster (hard werken, hard ontspannen) draaien wij lekker door deze zomer. Onze agenda’s staan vol met een mooie mix aan projecten om af te ronden én nieuwe projecten die we gaan oppakken. Wat voor projecten dat zijn? Hierover praten we je natuurlijk weer helemaal bij in de de volgende kwartaalupdate. Fijne zomer!

Meer weten?

Wil je graag meer informatie naar aanleiding van deze blog? Neem dan contact op met Filip.

Neem contact op met Filip

Filip Demuyt

Commercieel Directeur en Mede-eigenaar

"Samen resultaten halen waar jij en wij gelukkig van worden."