Waar ben je naar op zoek?

07.10.2022
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q3 2022

Siebe van Moorsel

De zomer van 2022 was verrassend warm. Hitte, droogte en volop zonneschijn zorgden ervoor dat veel collega’s genoten van hun (al zeggen we het zelf: welverdiende) vakantie. Ons team struinde heel Europa af en keerde met een fijn tintje weer terug op kantoor. Om meteen – weliswaar figuurlijk – gas te geven. Daar krijgen wij namelijk – wederom figuurlijk – energie van. Niet verkeerd, aangezien de energietarieven harder stegen dan het kwik afgelopen zomer.

Dit is wat we in dat afgelopen kwartaal uitgespookt hebben. 👇🏻

Kleintjes eerst

Ja hoor. We hebben weer een geboortegolf. Inmiddels een vaste rubriek binnen de kwartaalupdate. De gasprijzen zorgden er afgelopen jaar blijkbaar voor dat onze collega’s thuis dicht tegen elkaar aankruipen. Daarom weer een kleine update.

Claudia ging nét voor het verstrijken van vorig kwartaal met zwangerschapsverlof en inmiddels is trotse moeder van dochter Zara geworden. Ook Hilde wilde niet achterblijven. Met een kleine knipoog misleidde ze menig collega met haar gezinsuitbreiding

Wie nog wel eventjes moeten wachten op de daadwerkelijke komst zijn Lindy en (de vriendinnen van) Roy en Teun. We beginnen ons bijna af te vragen of de vruchtbare periode iets te maken heeft met de nieuwe regeling voor ouderschapsverlof…

Einde festivalseizoen

Het startschot van afgelopen kwartaal viel tegelijk met de traditionele bouwvakbarbecue. Op kantoor luidde menig collega de vakantieperiode dan ook graag in! Over tradities gesproken: het laatste weekend van augustus staat geblokt bij de (gezellige) Boekelnaren. Niet voor niets. Want dan vindt namelijk het enige échte Boecult plaats! Onze lieftallige collega’s Marleen en Sander zijn mede-organisatoren van dit muzikaal en cultureel festival. En zij hebben dan ook hun best gedaan om er iets moois van te maken. Een delegatie collega’s heeft er op hun beurt weer alles aan gedaan om de omzet wat omhoog te krikken… 🍻

En hoewel de meeste collega’s hun vakantiemailbox amper hadden bijgewerkt was het ook alweer tijd voor een bedrijfsuitje. De benzineprijs liet het weer ’n beetje toe, dus was het dé ideale timing om met z’n allen op de Solex te trappen stappen. Met een rondje in de buurt wist iedereen de (weliswaar kortste) weg naar de Brabantse Hoeve goed te vinden. Daar stond een heerlijke barbecue te wachten, gevolgd door een enerverend optreden van niemand minder dan Céline Dion! Of in ieder geval dat van onze ‘eigen’ Céline, die ieder excuus aangrijpt om haar idool te imiteren. Het klonk weer eh… grandioos.

Over artiesten gesproken: de échte afsluiter van het festivalseizoen komt er nog aan. Net zoals vorig jaar trekken veel collega’s ook dit jaar weer naar de grootste vrijmibo van Nederland op Festyland. Daar staan sterren als Jan Biggel én René Schuurmans klaar om ons in de middag al op te warmen. Mocht je vrijdagavond nog een collega tegenkomen, dan is de kans dus aanwezig dat de sfeer er al goed in zit.

Zomerse aanwinsten

De langverwachte Advertising Specialist is afgelopen kwartaal gevonden. Niet zo gek dat het even duurde. We moesten namelijk helemaal in Odiliapeel zoeken. Hier kwamen we uit bij Brian. Sinds begin september doet hij er dan ook alles aan om te scoren voor klanten. We hopen dat dit hem beter afgaat dan scoren op FIFA… Welkom!

Ook binnen de flexwerkers zijn er wisselingen. Guus gaat – na een halfjaar fulltime op kantoor te hebben gewerkt – weer terug naar school om in de boeken te duiken. Wél blijft hij naast zijn studie werken bij Juist. Een ander studenttalent is Max, die met Abelen een achternaam heeft die je misschien wel eens hebt gehoord in ons kantoor. Max gaat aan de slag binnen onze contentpool om onze klanten beter vindbaar te maken. Daarmee hebben we nu een vader en zoon binnen het pand. Goeie timing, want Bo, de dochter van gastvrouw Angelique, gaat bij haar stagebedrijf aan de slag. Succes, Bo!

Afgelopen kwartaal vertrok ook een oudgediende. Na lang wikken en wegen hakte Jos de moeilijke knoop door om een andere stap te maken, dichter bij huis. Daar baalden we allemaal van. Maar niet voor lang. Want Jos keerde nog hetzelfde kwartaal terug! Hij kon ons toch niet missen, en dat gevoel was gelukkig wederzijds. Het idee van worstenbroodjes bij zowel het vertrek als de terugkeer zorgde voor extra blijdschap bij het team. 🌭 Dat het uiteindelijk taart werd is hem vergeven, want die was lekker en in ruime voorraad aanwezig.

Nog een laatste puntje over personeel: we zijn nog op zoek. Met name naar een WordPress Ontwikkelaar. Geef ons de gouden tip en we belonen je rijkelijk met worstenbroodjes.

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Andere bezigheden

Het nieuwe Juist bestaat alweer bijna een jaar,  en afgelopen kwartaal kreeg ook ons allerlaatste huisstijlmiddel een make-over: onze merkwaardenkaartjes. Daarmee zorgen we tijdens een merksessie dat iedere klant tot een merkwaardige strategie komt. Er staan weer een flink aantal merkstrategiesessies gepland die met de nieuwe kaartjes ook hélemaal Juist zijn.

Één van de klanten waar we zo’n sessie mee organiseerden is Bomenenzo. Een klant waar we, vanwege de historie en de groei die we samen doormaakten, extra trots op zijn. Daar vertellen we graag over, en daarom interviewden we onze Filip en JanDirk en Pieternella van de Bijl van Bomenenzo over onze samenwerking.

We zijn niet alleen trots op onze samenwerkingen met klanten. Ook met onze partners hebben we succesvolle samenwerkingen. Één daarvan is onze Litouwse partner Creation. Filip en Jorg brachten daar afgelopen kwartaal een bezoekje. Niet voor vakantie, wél voor een volle agenda. Tijdens het fijne verblijf werden de plannen voor komend jaar besproken. Natuurlijk moesten we dit vieren met een glaasje Krupnikas… 🥃

Er stond bij menig collega een grote cirkel omheen: 1 september om 10.00. Het halve kantoor stond in de digitale wachtrij om een plekje te reserveren. Een deel voor het aanvragen van het STAP-budget; anderen om Champions League-tickets voor Ajax te bemachtigen. Dat liep niet voor iedereen even gesmeerd. Hetzelfde kun je zeggen over de poulefase van de Amsterdamse club. De succesvolle STAP-inschrijvers zullen waarschijnlijk een beter gevoel aan hun plekje overhouden…

Over wachten gesproken: dat is (deels) verleden tijd. Tenminste, als je gebruik maakt van het Hyvä-thema binnen Magento. Inmiddels hebben we hier al meerdere shops mee gebouwd en staat Juist ook als trotse partner op de site. Niet voor niets, want we zijn echt fan. Waarom je zo’n Hyvä-thema móet hebben als Magento-shopeigenaar vertelt Martijn je in zijn blog.

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Ook de Juist Events staan weer vol op de planning de komende tijd. Daarom raden wij je ook om hier snel voor aan te melden. Vol is namelijk écht vol. Neem snel een kijkje naar het event waar jij aan deel wilt nemen! 👇🏻

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Projecten

Oh ja. We hebben natuurlijk ook mooie projecten voor klanten opgeleverd afgelopen kwartaal. Hieronder een opsomming van ’n paar projecten.

De bedrijfsopleidingenwebsite van Koning Willem 1 College is afgelopen kwartaal live gegaan. Deze mochten we ontwerpen én bouwen. En omdat we ook graag meedenken in contentcreatie hebben wat collega’s zich van hun beste kant laten zien. Letterlijk. Goed zoeken op de site, dan zie je misschien wat bekende gezichten figureren!

In navolging van Hyvä, nog eentje in het rijtje van snelheidsoptimalisaties: Percolate. Dit is een dienst van Hipex waardoor de laadtijd van webshops enorm toeneemt. Onder anderen Wants & Needs en Bomenenzo hebben hiervan al geprofiteerd. De geoptimaliseerde pagina’s laden een stuk sneller in door Percolate-caching in te zetten.

De site van Bouwgrondvinden.nl is gebouwd op de digitale grond van het WordPress CMS. Kijk direct even naar de mooie Google Maps-integratie én de koppeling met ESRI/ArcGIS.

Voor WEMO ontwikkelden we een contentstrategie om hun nieuwe business unit onder de aandacht te brengen. Dat begon met een campagnevideo die we samen met videopartner Alexive maakten. Een logisch gevolg van de transformerende merkstrategie die we eerder samen met WEMO creëerden. Ook de eerste formats van die contentstrategie zijn inmiddels gepubliceerd!

Een wervingscampagne voor Walkro is afgelopen kwartaal voortijdig stopgezet. Wegens succes, weliswaar! In een ontzettend krappe markt van vrachtwagenchauffeurs wisten we in anderhalve week tijd toch 26 sollicitanten te werven(!). Een combinatie van goed vooronderzoek, een sterk concept, een nieuw (werkgevers)merk en ’n gestroomlijnde samenwerking. De daaropvolgende campagnes beloven ook veel goeds. Welke krapte op de arbeidsmarkt…? 😉

Het 50-jarig jubileum voor Andusta was dé uitgelezen mogelijkheid om de site én het logo in een nieuw jasje te steken. Dat hebben we dan ook gedaan. Tijdens de open dag van afgelopen kwartaal was dat sausje overal terug te zien.

Afsluiting

De warme zomer is inmiddels alweer ingeruild voor een natte én grauwe nazomer, met hier en daar een zonnetje. Draai de verwarming dus maar weer (voorzichtig) omhoog, houd de maatregelen van Prinsjesdag goed in de gaten en kruip – net zoals menig collega – gewoon gezellig dicht tegen elkaar aan. Wij zijn er klaar voor om de laatste maanden van 2022 nog volop gas te geven. En ondanks alle maatregelen om de prijsstijgingen te beperken blijven we dat voorlopig vooral figuurlijk doen. We poetsen onze zonnepanelen nog eens goed op, in ieder geval.

Houdoe!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐