Waar ben je naar op zoek?

07.04.2022
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q1 2022

Siebe van Moorsel

De vlag ging eindelijk uit afgelopen maand! Niet alleen omdat we ’n behoorlijk aantal medailles op de Olympische Spelen binnenhaalden (nog geen twee maanden geleden), maar ook omdat nét voor het sluiten van het kwartaal (bijna) alle coronaregels afgeschaft werden. Reden genoeg om de deuren van ons kantoor weer open te zetten! We verwelkomen weer volop collega’s en klanten. Dat stukje vrijheid hebben we behoorlijk gemist. Al hebben we ook gezien dat vrijheid een behoorlijk relatieve term is…

Het was wereldwijd dus een behoorlijk bewogen kwartaal, maar in deze kwartaalupdate beperken we ons tot wat er bij ons speelde. Dat lees je hieronder!

Trouwe honden

Daar stikt het van bij Juist. Afgelopen kwartaal konden we zelfs een Olympisch erepodium samenstellen met jubilarissen. Dave en Roy pakten respectievelijk het zilver en het brons, maar zijn beiden alweer vijf jaar in dienst bij Juist. Maar de gouden plak ging naar de onbetwiste nummer één, niet alleen qua dienstjaren, maar ook als naamdrager: Rik. Al vijftien jaar helpt hij ons en onze klanten met de meest onnavolgbare technische oplossingen. Rik, Dave en Roy: gefeliciteerd! Op naar de honderd!

Transfernieuws

Afgelopen kwartaal namen sportlegendes als Ireen Wüst en Sven Kramer afscheid. En ook ons team verloor een prijswinnaar. Tafelvoetbalgrootheid Erik ging voor een nieuw hoofdstuk in zijn loopbaan. Dat riep voor ons veel vragen op. Want gaat de Rik der Kinderen-Cup nu automatisch naar de nummer twee? Hebben Eriks nieuwe collega’s ook een tafelvoetbaltafel? En hoe wordt Erik ontvangen als wij het onvermijdelijke bureautoernooi organiseren? Juicht hij wel of niet als hij een vies goaltje scoort? We wachten het gespannen af. 

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

We versterkten de gelederen ook. Ex-stagiaire Indy rondde haar stage succesvol af en is meteen aan de slag gegaan als projectondersteuner. Ze blijft dus – net zoals de door haar verzorgde branding van het pand – even hangen bij Juist. Bo bewandelde juist de omgekeerde weg. Zij legt haar werk als projectondersteuner even neer om stage te gaan lopen. Succes, Bo!
<h2>In de lappenmand</h2>
Een rubriek waar we maar geen afscheid van kunnen nemen, blijkbaar.

Jessy bezette de ziekenboeg al eens na haar ski-ongeluk. Afgelopen kwartaal zijn er nog wat herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan haar arm, waardoor ze een weekje uit de running was. Om haar revalidatie wat aangenamer te laten verlopen kreeg ze van ons een beterschapspakketje met het Boekels volkslied. Want Jessy zingt graag. Over die kwaliteiten kunnen we zeggen: wat kan ze content maken hè, die meid?

Zo’n pechvogelpakket kreeg ook Marleen. Die brak óók haar arm met <del>Olympisch</del> snowboarden. Extra vervelend: door het gips kan ze geen folie van paaseitjes verwijderen. Gelukkig zijn er weer voldoende collega’s op kantoor om haar te helpen. Met opeten.

Veranderingen

Regeren is vooruitzien. Onder het mom van deze uitspraak ging afgelopen kwartaal de parkeerplaats op de schop. Zo kunnen ook al die terugkerende thuiswerkers hun bolide op de Vlonder parkeren. Want hoewel we al twee jaar in ons ‘nieuwe’ pand zitten, zijn we eigenlijk nog nooit helemaal compleet geweest op kantoor. Past dat eigenlijk wel? Op onze parkeerplaats in ieder geval wel.

En natuurlijk raden we collega’s uit de buurt aan om gewoon lekker op de fiets te komen. Gezien de benzineprijzen sowieso geen slecht idee.

Even iets anders. Successen vallen of staan bij het hebben van een goed team. En bij Juist geloven we dan ook in de kracht van partners. Channable is zo’n partner. Met Channable kunnen we eenvoudig SEA voor webshops automatiseren. Om te vieren dat we Channable Silver Partner werden kregen we ’n aardigheidje van ze toegestuurd. Op naar de Golden plak!

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Supportafdeling

Met de komst van onze supportafdeling helpen we klanten met technische vragen sneller dan de rondetijden van Kjeld Nuis. Dat vinden onze klanten prettig, maar wij zelf natuurlijk ook. Daarin gaan we voorlopig dus níets veranderen – behalve dat we het zwangerschapsverlof van Marloes opvangen. Die zwaaide namelijk eind Q1 af om haar eerste kindje straks te gaan supporten. Gelukkig hebben we nog voldoende supportspecialisten om het gemis draaglijk te maken. En de honderden paaseitjes die Marloes achterliet helpen daar ook best bij.

De supporttrein dendert dus onverminderd hard door, ook tijdens het verlof van Marloes. Dus: technische vragen? Draai 0492 – 37 00 84 óf mail naar support@juist.nl.

Inhaken

Een fenomeen binnen de marketingwereld: inhakers. Om je hierbij te helpen hebben wij een inhaakkalender gemaakt. Níet om je content direct voor een heel jaar te vullen. Maar mogelijk wél als onderdeel binnen je gehele contentstrategie. Als één van de verhalen die je te vertellen hebt. Geen idee welke verhalen dat zijn? Dan is het tijd om een lunchsessie met ons in te plannen.

Over inhaakmomenten gesproken. De Olympische Spelen zijn vaak een dankbaar onderwerp voor inhakers. Voor ons geldt dat minder. Wij vinden carnaval wat dat betreft veel interessanter. Zeker omdat dat volksfeest dit jaar op de valreep tóch doorging.

Die kans grepen wij met beide handen aan om weer verkleed naar kantoor te komen. Dat pakten we dit jaar nét even wat anders aan. Wij gingen dit jaar allemaal als onze directeur, ex-prins, huidig vorst en spreekstalmeester Filip. Een expert in personal branding. Als je Filip kent zie je ‘m al staan, in zijn lichte overhemd, donkere pullover, spijkerbroek en hippe bril. Gooi daar nog wat typische Filip-quotes bij en je bent klaar om carnaval conform procedure te vieren. Typisch: Filip zelf testte vlak voor carnaval positief en moest zijn feestje dus grotendeels missen. Gelukkig hadden wij een legertje reserve-Filips!

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Project van A tot Z

Meestal sommen we wat projecten die ons bezig hielden in deze rubriek, maar deze keer pikken we er ééntje uit. Gewoon omdat we het een mooi project vinden voor een fijne klant.

Want voor Royaal Buiten zijn wij van A tot Z aan het werk gegaan. En hier komen dus – net zoals op de Olympische Spelen – verschillende disciplines bij kijken. Het startschot: de merkstrategie. Daarbij gaven we de buitenverblijftak van moederbedrijf Outdoor Island een eigen, toepasselijk merk: Royaal Buiten.

Hierna hebben we persona’s opgesteld om de doelgroep in kaart te brengen. Hoe komt die doelgroep in contact met Royaal Buiten? Welke contactpunten zijn belangrijk? En hoe verrassen we de klanten na de oplevering van zo’n vorstelijk buitenpaleis? Dat legden we vast in de klantreis. Met het strategisch marketingplan vertaalden we vervolgens alle informatie naar concrete doelen, acties en budgetten.

Vervolgens ontwikkelden we een contentstrategie om zichtbaar, vindbaar en eh… ‘aaibaar’ te kunnen zijn. En we zetten detachering in om die contentstrategie daadwerkelijk uit te voeren. Het geheel kwam samen in de nieuwe website, die als centrale ontmoetingsplek werkt voor al onze acties. Van SEO tot SEA, van strategie tot marketing, van design tot techniek.

Zo zien we ze graag!

Wil jij ook van A tot Z geholpen worden? Plan dan een lunchsessie in.

Wat we nog meer hebben gedaan

Een kleine greep uit ons andere werk.

Merkstrategie

Afgelopen kwartaal reisden we af naar Maasmechelen om de Belgische tak van compostproducent Walkro te bezoeken, dochter van champignonmultinational Monaghan. Omdat nagenoeg iedere champignonboer in Boekel Brabant compost afneemt van Walkro trokken we graag de laarzen aan. Na de nodige gesprekken, indrukken en kijkjes achter de schermen presenteerden we de gloedjenieuwe merkstrategie. De focus ligt hierbij op een sterk(er) werkgeversmerk, zonder het algemene merk uit het oog te verliezen. Volgende stappen: de contentstrategie en wervingscampagnes!

Waar we ook graag in doken was het assortiment van Multi Bier, de grootste bierengroothandel van Nederland. En in hun merkstrategie, natuurlijk. Wij mochten ons buigen over de aanscherping van hun merkstrategie om daar vervolgens een website op te kunnen baseren. Een site die net zo speciaal wordt als hun assortiment. En Multi Bier zelf, uiteraard.

Contentstrategie

We hielpen BackOfficer al aan hun te gekke nieuwe merk (en dito website), en afgelopen kwartaal hebben we ze verder op weg geholpen met een contentstrategie. Via Juist bij jou detacheren we bovendien een collega om die strategie uit te voeren. Zo creëren we content die de bewijslast vormt voor hoe BackOfficer tot de dienst staat van uitzenders. Zoals het een heldhaftige bondgenoot betaamt!

Design

Voor Statafelshop zit het strategische traject er al op. Daaruit vloeide een nieuwe propositie en een nieuwe huisstijl, die we afgelopen kwartaal doorvoerden in een ontwerp voor de nieuwe website. En we pakken komend kwartaal lekker door. Onze techneuten migreren de huidige Magento 1-webshop naar een WooCommerce-webshop.

En onze designers hebben hun Illustrator/Photoshop/Adobe XD/Indesign/kleurpotlood-skills nog veel vaker ingezet. Voor Koning Willem I College: Bedrijfsopleidingen bijvoorbeeld, waar we ook een eerste ontwerp presenteerden. Ook weer op basis van – je raadt het misschien al – een merkstrategie. En ook hier zijn onze bouwers al vol gas mee aan de slag.

Over gas gesproken: da’s behoorlijk prijzig tegenwoordig. Daardoor gaan huizenbezitters meer nadenken over het isoleren van hun huis. Daarom kwam de lancering van de nieuwe website van Isolatie.com precies op het juiste moment. Wij mochten ‘m vormgeven en ontwikkelen.

Dat gold ook voor de site van OR-Coach.nl. Die hesen we afgelopen kwartaal in een nieuw jasje.

Maatwerk

Hoewel al ons werk eigenlijk maatwerk is, zorgen we soms ook voor nieuwe jasjes waarvan we zelf de garen spinnen, zeg maar. Dat zijn onze ‘echte’ maatwerkoplossingen. De planningstool voor Van Berlo Cementdekvloeren is er zo eentje. Planning slokte bij Van Berlo Cementdekvloeren regelmatig 4 uur per dag op. Met de tool die we ontwikkelden zijn ze binnen ’n uurtje klaar. Bovendien zijn planningen, offertes en mails nu vanaf één centrale plek te regelen.

Webshops

Voor Van der Donk Interieur gaan we een migratie van Magento 1 naar ons eigen WooCommerce-thema uitvoeren. Afgelopen kwartaal brachten we vast de wensen en eisen van de nieuwe WooCommerce-website in kaart, zodat we komend kwartaal met het ontwerp kunnen starten.

Met Florale Haircare zijn we flinke stappen aan het zetten. Vanuit Juist bij jou detacheren we een collega-marketeer die op locatie voor het juiste advies zorgt. Zo denken we mee over de complete marketingstrategie, werken we klantreizen en persona’s uit en adviseren we over in te zetten marketingmiddelen. We leiden de collega’s van Florale Haircare op om daar zelf mee aan de slag te gaan. En omdat we ook de Magento 2-shop fiksen kunnen we heel makkelijk marketing aan techniek koppelen. Om SEO-teksten van productpagina’s in bulk aan te passen, bijvoorbeeld.

Op naar zonnige maanden

Zo. Q1 zit erop. We ruilen de winter(spelen) weer graag in voor een voorjaar waarin de zon volop mag schijnen. Of waarin blijkbaar sneeuw mag vallen. Maar da’s niet erg. Zolang de hervonden vrijheid maar niet net zo wisselvallig is als het weer. Wij gaan in ieder geval onverminderd hard door met doen waar we blij van worden: voor resultaat zorgen. Het liefst met een voorjaarszonnetje op ons hoofd!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐