Waar ben je naar op zoek?

Pijlers

De bouw van een krachtige nieuwe identiteit

Het wijzigen van een gevestigde bedrijfsnaam vraagt om lef en vertrouwen. Wij hielpen BZW Holland met de overgang naar Pijlers en de bouw van een krachtige nieuwe identiteit.

Design
Marketing
Merkstrategie
Social media marketing
Strategie
Techniek
WordPress-website
Bekijk de website

Het juiste doel

Een nieuwe identiteit ontwikkelen als stevige basis om verder op te bouwen. Vooruitstrevend en toonaangevend. Om zo richting te geven aan alle marketinguitingen, de online zichtbaarheid te vergroten en meer leads te genereren.

De juiste middelen

Met het uitvoeren van een merkstrategie, marketingstrategie en klantreis zetten we een krachtig merkconcept neer, mét een naamsverandering en passende huisstijl. Dit zie je terug op de nieuwe website en in alle content.

Het juiste resultaat

Een sterk merk dat de doelgroep aanspreekt, alle stakeholders met elkaar verbindt, organisatiebreed wordt gedragen en een duidelijke richting geeft voor alle content. Klaar voor de toekomst om meer pijlers uit te rollen.

‘n Duwtje in de juiste richting

Met alle pijlen gericht op groei was BZW Holland klaar voor een frisse start. Wij kregen de vraag om een nieuwe identiteit te ontwikkelen als stevige basis om op verder te bouwen. Best wel een grote stap om te nemen, gezien de gevestigde naam in de bouwsector en de meer dan 110 verkooppunten bij professionele bouwhandels. Toch was het een noodzakelijk stap om de plannen voor groei en productuitbreiding in Nederland en Vlaanderen te realiseren.

Tijdens het strategietraject zijn diverse merkwaarden ontstaan, waaronder toonaangevend, persoonlijk, probleemoplossend, verbindend en deskundig. Het ‘waarom, ‘hoe’ en ‘wat’ werd duidelijk en gaf samen met de marketingstrategie richting aan een krachtig merkconcept. Een naamsverandering met bijpassende huisstijl kon in dit proces niet uitblijven. Zo ontstond Pijlers: de richting voor iedere bouwer.

Onze online én offline pijlers

Bijna al onze pijlers zetten we in voor het bouwen van de nieuwe identiteit en website voor Pijlers. Met het merkconcept als uitgangspunt ontwierpen en bouwden we een maatwerk WordPress-website, helemaal volgens de nieuwe huisstijl. We voerden een zoekwoordenonderzoek uit, schreven sterke SEO-pagina’s en pakkende webteksten. Ook maakten we prikkelende content voor de social kanalen.

Naast online dachten we ook offline mee. Van visitekaartjes tot beurspresentaties tot een direct mailing naar 4.000 klanten om de nieuwe naam te communiceren.

We wilden een sterk merk neerzetten waaronder we meer producten voor de verschillende doelgroepen in de bouw aan konden bieden. Dat hoefde van ons niet onder een andere naam, maar met ‘Pijlers’ klopt het hele plaatje. En alles bekijken door de ogen van het persona ‘Ricardo’ heeft ook onze ogen geopend. We kunnen niet wachten om onze nieuwe pijlers uit te rollen!
Jan Kooiman, Accountmanager – Pijlers

Ricardo

Pijlers zijn de basis, de steunpilaren voor de bouw. Om deze steun en toeverlaat van iedere bouwer te zijn, hebben we een persona bepaald met de naam Ricardo. Bij het ontwikkelen van alle content hadden we deze zzp’er in ons achterhoofd. Ook bij Pijlers bekijken ze inmiddels alles door de ogen van Ricardo. Hij is een soort collega geworden.

Alle pijlen vooruit

En dus is Pijlers er helemaal klaar voor om regelrecht in de roos te schieten. In 2023 zetten we een nieuwe identiteit neer met een vloeiende naamovergang, zowel intern als extern. En nu bouwen we verder aan dat sterke merk!

Pijlers weet dus wat juist is

En jij? Wat is juist voor jou? Daar gaan we graag samen met jou naar op zoek. Met ’n worstenbroodje in de hand, als je ’t ons vraagt.

Ik wil een afspraak maken

Meer weten?

Wil jij net als Pijlers ook jouw bedrijf op de kaart zetten? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Harm je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Harm Plan direct een afspraak

Harm Snijders

Merkstrateeg & Klantadviseur

"Wat is juist voor jou? Daar ga ik graag samen met jou naar op zoek!"