Waar ben je naar op zoek?

Vlonder Plaatwerk

Vlonder Plaatwerk staat op de kaart!

Na 'n Brabants kwartiertje en met een bak koffie en een warm worstenbroodje gingen we om tafel met Vlonder Plaatwerk om het eens over onze samenwerking te hebben. Het metaalbewerkingsbedrijf uit Boekel schakelde Juist in voor een nieuwe positionering en heeft zich inmiddels nog meer op de kaart gezet met onder andere een website redesign. Het resultaat? Een frisse uitstraling met een vertrouwd gevoel.

Contentstrategie
Klantverhalen
Recruitment marketing
Social media marketing
Techniek
WordPress-website

“Het moet gek lopen, willen wij het niet kunnen maken.”
Leon Gijsbers en Jasper Driessen – Vlonder Plaatwerk.

 

Alles van staal, RVS en aluminium

Met passie voor techniek maakt Vlonder Plaatwerk alles wat je maar kunt bedenken van staal, RVS en aluminium. Hier gaat het niet alleen om het standaard ‘jij vraagt, wij draaien’. Vlonder gaat verder: van engineering en productie tot aan de montage. Ze denken proactief mee met hun klanten om zo samen tot een maatwerkoplossing te komen. De professionals van Vlonder Plaatwerk zijn actief in uiteenlopende branches. Variërend van machinebouw en de bouw tot aan de foodsector. In de voedingsindustrie zijn ze werkzaam voor bedrijven als Bavaria, Heineken, Aviko, Bacu en Peka. Dit omvat het complete proces van nauwkeurig inmeten met een 3D laserscanner, ontwerpen, produceren en monteren.

Leon Gijsbers, directeur bij Vlonder Plaatwerk: “Hoewel we een breed klantenbestand hebben in verschillende branches, liggen onze grootste successen in de projecten waarbij we van begin tot eind betrokken zijn. Dit zijn onze paradepaardjes.”

Nieuwe positionering

Vlonder Plaatwerk, al twintig jaar geworteld in Boekel en een begrip in de metaalbewerkingsbranche, stond voor een uitdaging. Met de vraag om een nieuwe positionering zochten ze naar een manier om zichzelf beter te presenteren aan de wereld, terwijl ze vast wilden houden aan hun vertrouwde identiteit.

“We willen benadrukken wie we zijn, wat we doen en hoe we dat doen. Niet langer afwachten tot klanten naar ons toe komen, maar proactief naar buiten treden,” vertelt bedrijfsleider Jasper Driessen

Leon voegt eraan toe: “Om deze uitdaging aan te gaan, hebben we opnieuw de hulp van Juist ingeschakeld. We wilden een kritische blik op ons merk en ondersteuning bij het werven van personeel. We hebben eerder met Juist samengewerkt, zes jaar geleden, voor de professionalisering van onze toenmalige website, en dat was ons goed bevallen.”

Harm Snijders, klantadviseur bij Juist: “De nieuwe positionering moest krachtig zijn, maar niet te gek”

Harm herinnert zich de vraag vanuit Vlonder Plaatwerk nog goed: “We hebben toen een merkstrategie en een marketingplan uitgerold met als hoofdmoot de positionering, gericht op werving maar ook gericht op bestaande en nieuwe klanten. De nieuwe positionering moest krachtig zijn, maar niet te gek. We hebben toen samen besloten om het logo en de website te behouden, maar wél voor een website redesign te gaan. Het mocht wat frisser en sprekender.”

Website redesign

Op basis van de merkstrategie was al duidelijk wie Vlonder Plaatwerk is en wat ze willen uitstralen. Vervolgens ging vormgever Sha’re aan de slag met het redesign van de website. Sha’re Schoenaker vertelt: “Mij is gevraagd om de website in een nieuw jasje te steken. Ik heb vervolgens een redesign van de website gemaakt aan de hand van de oude website en de bestaande huisstijl. Vooral de paginaopbouw is veranderd en het geheel heeft een frissere uitstraling gekregen.”

Harm vult aan: “Eerst is er een voorstel gemaakt met AI-gegenereerde beelden. Vervolgens heeft Vlonder de stap gezet om één van onze professionele fotografen in te schakelen en zichzelf te laten vastleggen zoals ze zijn.”

Omdat een van de vraagstukken ook over werving ging, is aandacht besteed aan persoonlijke teksten van iedere medewerker. Op deze manier krijgt de bezoeker van de website meteen een gevoel bij het team. Daarnaast zijn de teksten op de hele website herschreven, waardoor het geheel compleet is.

Leon is vol lof: “De foto’s en de teksten in combinatie met het design, dat klopt gewoon. Het gemoedelijke van een familiebedrijf zie je ook terug. Nu komt alles samen en valt het op zijn plek.”

Leon: “De foto’s en de teksten in combinatie met het design, dat klopt gewoon”

Ook Jasper is enthousiast over het resultaat. “Ja, de website past bij ons. Het geeft perfect weer waar we voor staan en wat we doen. Daarnaast is het veel laagdrempeliger. Toen je eerst op de website landde, zag je een beeld van een enorme hal met machines erin. Nu zie je gelijk onze gezichten en weet je wie wij zijn. Het is professioneler, maar ook toegankelijker en frisser.”

Samenwerking

‘Gewoon’ en ‘gemoedelijk’ zijn twee woorden die perfect passen bij de samenwerking tussen Juist en Vlonder Plaatwerk. Leon benadrukt: “Het is een hele prettige samenwerking met Juist. Het is fijn dat we één vast contactpersoon hebben in Harm. Hij trekt voor ons de kar op het gebied van marketing, want eerlijk gezegd hebben wij daar geen zin in. Wij richten ons liever op techniek.”

Jasper: “Natuurlijk zijn we wel geïnteresseerd in het resultaat, maar we willen ons niet bezighouden met de weg ernaartoe. Daarvoor hebben we Juist ingeschakeld”

Leon beaamt: “Precies. En dat werkt uitstekend. Ook met de rest van het Juist-team verloopt de samenwerking gewoon soepel.”

Harm sluit af: “Leon, Jasper en de rest van het Vlonder-team zijn prettige, toegankelijke mensen. Het is mooi om te zien hoe met elke stap die we samen zetten, de professionaliteit toeneemt.”

Het volgende focuspunt van deze samenwerking is de contentstrategie, waarbij we ons richten op een creatieve, maar doordachte en juiste manier om Vlonder Plaatwerk te presenteren op social media.

Laatst werden we op de beurs aangesproken door een vreemde die zei: “Hé Leon en Jasper!” Hij had op onze website gekeken, want hij wist meteen wie we waren. Dus ja, de website werkt. Natuurlijk droegen we ook onze Vlonder-jas.
Leon Gijsbers, – Vlonder Plaatwerk

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐