Waar ben je naar op zoek?

BackOfficer

Een heldhaftig merk met impact

Soms past een project op alle fronten als een jas. Of in dit geval: als een cape. Want met BackOfficer vertaalden we de heldhaftige bondgenoot naar zo’n beetje alle wapens die we in ons arsenaal hebben. Met het nodige resultaat! 

Contentstrategie
Design
Juist bij jou
Merkstrategie
Social media marketing
WordPress-website

Het juiste doel

Een nieuw merk ontwikkelen om de backoffice-branche te veroveren. Anders dan de rest. Impact maken met nieuwe marketingmiddelen. Om in recordtempo dé toonaangevende backoffice-partij te worden.

De juiste middelen

We ontwikkelden een uniek merkconcept en voerden dat overal door. Van huisstijl tot website, van visitekaartje tot content. Met Juist bij jou zorgden we voor de juiste uitvoering van de contentstrategie en marketingplannen.

Het juiste resultaat

Een sterk merk dat BackOfficer past als een maatpak, 145% meer uniek verkeer, 168% meer downloads en 10x zoveel telefoontjes. Met als resultaat: flinke omzetgroei en een kerngezonde, betrouwbare backofficepartner.

Is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee, het is..

… BackOfficer! Toen BackOfficer nog geen BackOfficer was kregen we een mooie uitdaging voorgeschoteld: om zo’n beetje ál onze diensten in te zetten om een nieuw merk te ontwikkelen. Want als voormalig uitzenders zagen de mannen van BackOfficer dat het anders moet in de backoffice-branche. Meer transparantie, meer vertrouwen, meer flexibiliteit, meer rust, meer impact. En dus zochten ze naar een merk dat net zo overtuigend was als hun verhaal.  

Na een inspirerende merksessie vonden we het merkconcept, gebaseerd op de merkwaarden en de archetypecombinatie heldhaftige bondgenoot. Zo ontstond BackOfficer: de agent met superkrachten die je backoffice behartigt, bewaakt en beschermt. Niet dat logge vliegdekschip, maar die wendbare patrouilleboot. Je BackOfficer aan wie je als uitzender met ‘n gerust hart al je backoffice-vraagstukken kunt voorleggen omdat hij (of zij) z’n strepen in de uitzendbranche ruimschoots heeft verdiend. Het alarmnummer dat je belt als je de autoriteit(en) in moet schakelen. 

BackOfficer. Tot je dienst.  

Alle bewijsstukken verzamelen

Op dit onderscheidende merkconcept baseerden we alle volgende uitingen en middelen. En full service als we zijn waren dat er nogal wat. We ontwierpen en bouwden een maatwerk WordPress-website, bomvol grafische elementen uit de vers ontworpen huisstijl. We ontwikkelden een contentstrategie om het verhaal van BackOfficer, haar medewerkers en haar klanten te vertellen, via verschillende kanalen. En we zetten Juist bij jou in om te ondersteunen bij de uitvoering van die strategie – en bij allerlei ander marketingwerk. Van social media marketing tot e-mailmarketing, van fotoshoots tot magazines. 

Bekijk de website van BackOfficer

Een project waar we blij van worden, dus. En waar we ook blij van worden: het resultaat. Sinds de lancering begin 2019 groeide BackOfficer naar een kerngezond bedrijf met meer dan 20 BackOfficers. Er staat een sterk merk dat de rode draad vormt in alle uitingen, online én offline. Daardoor zitten de BackOfficers bijvoorbeeld in een stijlvol hoofdkwartier en ontwikkelen we creatieve direct mail-producten. 

Toen we bij Juist aanklopten voor ons nieuwe merk hadden we al een naam bedacht. Maar na de merksessie verraste Juist ons met een andere naam en een uniek merkconcept waar we erg enthousiast over waren. Nu we drie jaar verder zijn kunnen we wel stellen dat die keuze z’n vruchten heeft afgeworpen.
Dirk Tausch, Managing Partner – BackOfficer
het juiste resultaat
145%
meer uniek verkeer
168%
meer downloads
10x
zoveel telefoontjes

Dankzij de samenwerking van al die inspanningen zit er ook gestage groei in conversies. Eind 2022 konden we terugkijken op een jaar waarin we 145% meer uniek verkeer naar de website stuurden, voor 168% meer downloads van tarieven zorgden en potentiële klanten 10x zoveel telefoontjes pleegden. Resultaten die eraan bijdroegen dat ook de omzet flink steeg.  

BackOfficer weet dus wat juist is. En jij?

Wil jij ook weten wat juist is? Dan komen we daar graag samen met jou achter. Tijdens zo’n befaamde lunchsessie, in Boekel. Of gewoon bij jou.

Ik wil lunchen!

Meer weten?

Wil jij net BackOfficer een merk met impact? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Teun je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Teun

Teun van den Heuvel

Creatief Directeur

"Branding is de basis"