Waar ben je naar op zoek?

Terrasbeglazingopmaat

Terrasbeglazingopmaat zet acht stappen vooruit

Terrasbeglazingopmaat is dé specialist in maatwerk glassystemen, waardoor je het hele jaar door kunt genieten van je terras of buitenruimte, ongeacht het weer. Net zoals de schuifsystemen moest ook de online aanwezigheid soepel en toekomstbestendig zijn. Die uitdaging ging Juist aan. Met een sterke mix van persona, klantreis, marketingplan, re-branding én UX kreeg de website een make-over, wat leidde tot een flinke online groeispurt.

Klantverhalen
SEA
Strategie
UX-design
WordPress-website
Benieuwd naar het resultaat van de website?

Samenwerkingopmaat

De samenwerking tussen Terrasbeglazingopmaat en Juist begon zeven jaar geleden met SEA-campagnes en werd in 2021 uitgebreid met webontwikkeling. Begin 2024 werd duidelijk dat er nog meer kansen lagen in Nederland en België, mede door een snelgroeiende mobiele bezoekersstroom (inmiddels 70% van de bezoekers).

Leon Mesch, eigenaar van Terrasbeglazingopmaat, vertelt: “We zagen volop kansen om door te groeien, vooral op mobiel, maar onze website was niet optimaal voor de toekomst. Juist hielp ons om verder te bouwen op de bestaande basis met focus op gebruiksvriendelijkheid en conversie.”

Harm, klantadviseur en strateeg bij Juist, vult aan: “Onze gezamenlijke doelstelling was om de bezoekerservaring en daarmee het aantal afgeronde aanvragen te verbeteren. Vooral de mobiele beleving was daarbij cruciaal, en dat hebben we opgelost met een strak en visueel aantrekkelijk ontwerp.”

Op maat is ook écht op maat

Wat Terrasbeglazingopmaat écht uniek maakt, is dat alles écht op maat is. Elk glassysteem wordt volledig aangepast aan de breedte en hoogte van de buitenruimte. Het resultaat? Minimale overlap tussen de glasplaten voor een strak resultaat. En het mooie is: je houdt kou en herfstbladeren buiten de deur, waardoor je weersonafhankelijk kunt genieten van je buitenruimte.

Juist heeft deze maatwerk-filosofie doorvertaald met aandacht voor de specifieke klantreis en wensen van elke gebruiker.

‘Joost’, het strategische startpunt

Een belangrijk onderdeel van de vernieuwde aanpak was het helder in kaart brengen van de doelgroep. Zo werd het persona ‘Joost’ ontwikkeld, een weergave van de typische klant van Terrasbeglazingopmaat. Harm legt uit: “Het was essentieel om te begrijpen wie de klant precies is en hoe we, in dit geval, zijn reis door de website zo prettig en efficiënt mogelijk konden maken. Dat vormde de basis voor het strategisch marketingplan.”

Leon voegt toe: “Het meedenken en de persona-aanpak van Juist gaven ons waardevolle inzichten in hoe onze klanten bewegen op de site.”

Gebruiksgemak met prijsberekening in één minuut

Uit het praktische marketingplan volgde onder andere de verbetering van de gebruiksvriendelijkheid met een sterk UX-design. Minder tekst, duidelijkere knoppen en een overzichtelijke indeling helpen bezoekers sneller te vinden wat ze zoeken. De prijscalculator speelt hierbij een centrale rol: klanten kunnen in slechts één minuut de prijs voor hun glazen wanden (met of zonder montage) berekenen.

Leon: “Deze tool geeft klanten snel en eenvoudig inzicht in de kosten, zonder gedoe. Juist heeft het proces sterk vereenvoudigd. Dat zorgde voor minder afhakers en meer offerteaanvragen.”

Harm: “We wilden de klantreis zo soepel mogelijk maken. Door duidelijke stappen en visuele ondersteuning toe te voegen, zorgen we ervoor dat klanten zonder frustratie bij hun prijsberekening komen – en dit in slechts één minuut.”

Breder bereik met Bing Ads

Naast het optimaliseren van de website werd ook de marketing breder aangepakt. Juist beheerde al succesvolle SEA-campagnes via Google, maar inmiddels is dat uitgebreid met Bing Ads. Dit zorgt ervoor dat Terrasbeglazingopmaat geen enkele potentiële klant misloopt.

Resultaat: 8 stappen vooruit!

De vernieuwingen hebben hun vruchten afgeworpen. De nieuwe website is niet alleen visueel aantrekkelijker, maar vooral ook gebruiksvriendelijker en mobielproof. ”We zijn niet één, maar wel acht stappen vooruit!” zegt Leon enthousiast. “Het is geweldig om te zien hoe onze website nu echt aansluit bij onze groeiambities, zonder dat we alles helemaal opnieuw moesten doen.”

Harm deelt zijn enthousiasme: “We hebben samen gekeken naar wat écht belangrijk was voor de bezoeker. En dat hebben we nog beter en logischer willen maken.”

Klaar voor de toekomst

Wat deze samenwerking zo sterk maakt, is de soepele communicatie. Leon en Harm zitten op één lijn. “We hoeven niet voor elk klein ding te bellen, het loopt gewoon goed,” zegt Leon. Deze korte lijntjes zorgen ervoor dat we snel kunnen schakelen en constant blijven optimaliseren.

Terrasbeglazingopmaat is klaar voor de toekomst. En hoewel het project nooit helemaal ‘af’ is, zijn zowel Leon als Harm tevreden met de stappen die zijn gezet. En er is meer leuk nieuws: binnenkort is de nieuwe radiocampagne van Terrasbeglazingopmaat te horen en misschien heb je ze zelfs al voorbij zien komen op televisie (De Grote Tuinverbouwing op SBS6).

De samenwerking met Juist? Professioneel, korte lijntjes en snelle oplossingen. Precies wat wij nodig hebben om onze groeiambities waar te maken.
Leon Mesch, directeur – Terrasbeglazingopmaat

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐