Waar ben je naar op zoek?

Van Gemert Ondermode

Online verkoop 40% toegenomen door effectieve e-commercestrategie

Met een beoordeling van 9.2 door 10043 klanten is het duidelijk dat Van Gemert Ondermode weet waar ze mee bezig zijn. Sinds 2017 werken ze samen met Juist, en inmiddels is de online jaaromzet bijna verdubbeld! Een mooie samenwerking om eens verder in te duiken.

Design
E-commerce
E-mailmarketing
SEA
SEO
Techniek
Bekijk de website

Het juiste doel

Conversieoptimalisatie realiseren, herhaalaankopen stimuleren en de gemiddelde orderwaarde verhogen om zo meer resultaat uit de webshop te behalen. Op deze manier willen we de totale maandomzet verhogen waardoor Van Gemert Ondermode gestaag groeit.

De juiste middelen

Met de inzet van e-mailmarketing, SEO, SEA, marktplaatsen, affiliate marketing, social media marketing, klantbeoordelingen, productreviews en het loyaliteitsprogramma zetten we een complete en effectieve
e-commercestrategie neer.

Het juiste resultaat

Succesvolle verkoopcampagnes op social media, zoekmachines en e-mailmarketing. 212% stijging in websitebezoek, een stijging van 48% in conversies en een toename van 40% in omzet.

Klantloyaliteit

Klantloyaliteit staat bij Van Gemert Ondermode centraal. Een begrip dat voor het e-commercemerk teruggaat tot 1950, toen de familie Van Gemert begon met de verkoop van ondermode op verschillende grote Brabantse markten. Inmiddels is het familiebedrijf in handen van de volgende generatie. Dankzij de nauwe band met klanten hebben de broers Van Gemert niet alleen veel geleerd over het selecteren van het beste en meest kwalitatieve ondergoed, maar hebben ze ook hun visie ontwikkeld op klantcontact.

Deze visie draait om klantvriendelijkheid, uitstekende service en persoonlijk contact, zowel op de markt als online. Met het spaarpuntensysteem sparen klanten op diverse manieren voor aantrekkelijke kortingen op hun volgende online aankoop. Omdat de broers drie dagen per week op de markt staan, ontbrak het aan capaciteit om de verkoop via de webshop te laten groeien. Om toch constante groei te zien hebben ze Juist ingeschakeld voor hulp. We zijn gestart met het overnemen van het technische beheer van de webshop (toen nog Magento 1), SEO, SEA en e-mailmarketing, altijd met de eindklant in het achterhoofd.

9.2 op 10.000+ beoordelingen

Sinds we Van Gemert helpen bij e-commerce activiteiten ontvingen ze al 10.000+ beoordelingen met een indrukwekkende score van 9.2 op Kiyoh. Daarnaast hebben we ingezet op productbeoordelingen. De reviews zijn zichtbaar op Google als rich snippets, wat zorgt voor meer conversie én een stukje autoriteit.

Online marktplaats

Waar de broers alles weten over weekmarkten, zijn wij gespecialiseerd in ónline marktplaatsen. In het begin van onze samenwerking draaiden we daarom een pilot op Bol.com om extra verkopen te genereren, met de focus op het verhogen van de omzet bij terugkerende klanten. En dat draait natuurlijk weer om klantloyaliteit. Na deze testperiode pakten we door met verdere begeleiding en advies. We verdiepten in de productdata en adviseerden bijvoorbeeld om per set te verkopen. Ongeveer een jaar later zijn we écht live gegaan, en een half jaar daarna begonnen de extra inkomsten te groeien. Met name tijdens de coronaperiode kwam zo’n 15% van de omzet via Bol binnen.

Daarnaast zijn we gestart met Channable, een handig tussenstation dat zorgt voor het automatisch importeren van bestellingen vanuit Bol en vice versa. Hierdoor blijft alle data up-to-date, inclusief voorraden en prijzen op de website. Bovendien worden orders automatisch doorgeschoten.

We werken al aardig wat jaren samen, en iedere zes weken komen we bij elkaar. Het gaat allemaal heel gemoedelijk. We vertrouwen erop dat Juist alles goed doet wat ze ‘moeten’ doen, van het technisch onderhouden van de website tot het uitvoeren van e-commerce activiteiten. Daar mag je vanuit gaan als je een bureau inschakelt. Daarnaast spreken de resultaten natuurlijk voor zich.
Roel van Gemert, Eigenaar – Van Gemert Ondermode

Black Friday

Black Friday, de start van het kerstaankopen-seizoen, is duidelijk dé meest gebruikte inhaker van het jaar. Ook voor Van Gemert blijkt dit een gouden dag te zijn. Al vijf jaar sturen wij enkele dagen voor de vierde vrijdag in november (oftewel de dag na Thanksgiving) een mailing met scherpe acties, en eigenlijk was het vanaf de eerste mail al een groot succes. Terugkijkend zien we jaarlijks een verdubbeling van de maandomzet in november ten opzichte van oktober.

We hebben dus ook een flauw vermoeden wat er bij veel mensen onder de kerstboom ligt…

Online marketing

E-commerce staat of valt met online marketing. Sinds het begin van onze samenwerking zetten we dan ook actief in op SEO, SEA en e-mailmarketing. We versturen gemiddeld twee keer per maand een mailing: een actiematige mailing en een informerende. Diezelfde acties nemen ook op in de advertenties via SEA en social media, zodat we de acties op verschillende kanalen bij verschillende doelgroepen in beeld brengen.

Nog een online marketingtroef: affiliate marketing. Externe affiliate marketing om precies te zijn, via onze partner Webgains. Dit platform biedt een overzicht van duizenden websites van affiliates (partners), waar adverteerders hun campagnes kunnen aanbieden. Adverteerders betalen een percentage commissie aan de externe adverteerders per conversie en een minimaal vast bedrag per maand. Deze strategie heeft voor Van Gemert goed uitgepakt, waarbij het doel van het genereren van extra omzet elke maand wordt behaald, met een stijging van de omzet van gemiddeld 11%.

Effectieve samenwerking

Al meer dan zes jaar werken we nauw samen met Van Gemert Ondermode. Gedurende deze periode voerden we veel verbeteringen door, waaronder de succesvolle upgrade naar Magento 2 met een fris, modern design én diverse nieuwe functionaliteiten. Samen behaalden we mooie resultaten, ondersteund door verschillende succesvolle pilots. Deze samenwerking is gebaseerd op wederzijds vertrouwen, waarbij we kunnen bouwen op elkaars kennis en expertise. Dit heeft geleid tot een aanzienlijke toename van de online verkoop met maar liefst 40%. Dat is pas effectief samenwerken!

En dat blijven we doen. Het doel is om in kleine stapje te groeien, maar vooral te blijven focussen op klantretentie.

Van Gemert Ondermode weet dus wat juist is

En jij? Wat is juist voor jou? Daar gaan we graag samen met jou naar op zoek. Met ’n worstenbroodje in de hand, als je ’t ons vraagt.

Ik wil een afspraak maken

Meer weten?

Wil jij, net als Van Gemert Ondermode, ook jouw online verkoop verdubbelen? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Dave je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Dave

Dave Martens

E-commerce Specialist

"Wist je dat 10% van je bezoekers het winkeltraject met een interne zoekopdracht begint? Toch zorgen die bezoekers voor tot wel 50% van al je e-commerce inkomsten. En die overige 90% van je bezoek? Daarvoor zorg je natuurlijk met de juiste campagne!"