Waar ben je naar op zoek?

Vanderlande

Marketing en techniek die op rolletjes loopt

Voor een wereldwijde marktleider in transportsystemen loopt efficiëntie als een rode draad door alle processen. Wij hielpen Vanderlande ‘n aantal van die processen te optimaliseren.

Design
Marketing
Techniek
WordPress-website

Het juiste doel

Interne en externe communicatie stroomlijnen, de huisstijl aanscherpen en die toepassen op een nieuw CMS. Voor gebruiksvriendelijke, efficiënte en effectieve communicatie, werving, meer zichtbaarheid en leadgeneratie.

De juiste middelen

We bouwden de nieuwe website, ontwikkelden een wervingsplatform, bouwden de online leeromgeving en zetten SEO-, SEA– en social campagnes in.

Het juiste resultaat

Een makkelijk te beheren CMS, een doeltreffend LMS, een efficiënt wervingsplatform en doeltreffende campagnes: 149% meer klikken, 508% meer vertoningen en 67% stijging in doorklikratio.

Op rolletjes

Heb je wel eens gevlogen? Dan heb je je koffer waarschijnlijk op een bagageband van Vanderlande gelegd. Want deze multinational laat overal ter wereld logistieke processen op rolletjes lopen. Letterlijk.

Die efficiëntie en effectiviteit was ook wenselijk voor het CMS van Vanderlande. Die was namelijk toe aan vernieuwing. Dat gold ook voor hun wervingswebsite. Aan ons de uitdaging om beide sites compleet te vernieuwen en wat puntjes op de i van de huisstijl te zetten. Gebruiksvriendelijkheid was daarbij erg belangrijk.

En natuurlijk wil Vanderlande dat de juiste doelgroepen op het juiste moment met Vanderlande in contact komen. Daarom gingen we samen aan de slag met campagnes, voor zowel potentiële werknemers als potentiële klanten.

Aan de lopende band efficiënt

Met gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie als uitgangspunt ontwikkelden we de algemene website van Vanderlande. Dat doel gold ook voor de Careers website. Het resultaat: twee splinternieuwe WordPress-websites met makkelijk te (her)gebruiken contentblokken, een logische structuur en een frissere uitstraling.

Om nóg efficiënter nieuwe collega’s te kunnen werven zorgden onze ontwikkelaars bovendien voor een maatwerkkoppeling met Workday, waarin Vanderlande onder andere haar vacatures beheert. Die koppeling zorgt ervoor dat alle vacatures automatisch geplaatst, geüpdatet en gesloten worden. Zo optimaliseerden we het complete wervingsproces.

Om die nieuwe collega’s vervolgens op te leiden binnen de Vanderlande Academy ontwikkelden we samen een eigen Learning Management System (LMS). In deze online leeromgeving kan Vanderlande zelf leermodules uploaden. En aangezien iedere gebruiker andere modules leert, kan Vanderlande met dit slimme LMS simpel bepalen welke gebruiker welke module kan volgen.

Verder hielpen we Vanderlande wereldwijd zichtbaar te zijn. We optimaliseerden bestaande Google Ads campagnes en richtten nieuwe campagnes in. Door slim te adverteren met dynamische campagnes, displaycampagnes en videocampagnes zorgden we voor een behoorlijk bereik – en een efficiëntere besteding van het advertentiebudget.

In een wereldwijde, concurrerende markt is het belangrijk om continu stappen voorwaarts te blijven zetten. Dit betekent het voortdurend doorontwikkelen van onze websites en online campagnes, maar ook innoveren op plekken die niet voor het blote oog zichtbaar zijn. Juist helpt ons daarbij. Snel en efficiënt schakelen kenmerkt niet alleen ons, maar ook de samenwerking die we met Juist hebben.
Vincent van der Leest, Online Marketing & Communication Specialist – Vanderlande
het juiste resultaat
148,73%
meer klikken
507,73%
meer vertoningen
67%
stijging van CTR

Vanderlande weet dus wat juist is. En jij?

Wil jij ook weten wat juist is? Dan komen we daar graag samen met jou achter. Tijdens zo’n befaamde lunchsessie, in Boekel. Of gewoon bij jou.

Ik wil lunchen!

Meer weten?

Wil jij Marketing en Techniek die op rolletjes loopt? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Filip je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Filip

Filip Demuyt

Commercieel Directeur en Mede-eigenaar

"Samen resultaten halen waar jij en wij gelukkig van worden."