Waar ben je naar op zoek?

Klanten zijn bereid om tot 26% meer te betalen voor een merk waar ze merkvoorkeur voor hebben.
98% van je keuzes maak je op gevoel.

Beoordeeld met een 9,6

Door meer dan 200 klanten.

Stijging merkbewustzijn

Klanten ervaren gemiddeld een stijging van 150% in merkbewustzijn.

>20 jaar ervaring

Al meer dan 2 decennia bouwen we aan merken.

Waarom een merkstrategie?

Of je nu een huisstijl vormgeeft, een website bouwt of een contentstrategie bepaalt: de merkstrategie geeft richting aan ieder middel dat bij jouw merk past. Want vergis je niet: jouw bedrijf is een merk. En door dat merk helder te hebben zorg je ervoor dat je doelgroep voor jou kan kiezen – en blíjft kiezen. De merkstrategie is als de fundering van je huis. Zonder fundering bouw je op los zand. Leg dus die stabiele basis!

Claim je gratis merkscan

Wat vinden onze klanten van deze dienst?

Jasper Driessen
Bedrijfsleider Vlonder Plaatwerk

“We willen benadrukken wie we zijn, wat we doen en hoe we dat doen. Niet langer afwachten tot klanten naar ons toe komen, maar proactief naar buiten treden.”

Jan Kooiman
Accountmanager Pijlers

“We wilden een sterk merk neerzetten waaronder we meer producten voor de verschillende doelgroepen in de bouw aan konden bieden. Dat hoefde van ons niet onder een andere naam, maar met ‘Pijlers’ klopt het hele plaatje. En alles bekijken door de ogen van het persona ‘Ricardo’ heeft ook onze ogen geopend. We kunnen niet wachten om onze nieuwe pijlers uit te rollen!”

Dirk Tausch
Managing Partner BackOfficer

“Toen we bij Juist aanklopten voor ons nieuwe merk hadden we al een naam bedacht. Maar na de merksessie verraste Juist ons met een andere naam en een uniek merkconcept waar we erg enthousiast over waren. Nu we drie jaar verder zijn kunnen we wel stellen dat die keuze z’n vruchten heeft afgeworpen.”

Met de juiste merkstrategie zorg je voor:

Concrete handvatten

voor al je communicatie, zowel intern als extern

Een herkenbare identiteit

die je doelgroep bijblijft

Afspraken

waar iedereen, van collega tot partner, zich aan kan houden

Een unieke positionering

waarmee je blijft hangen bij je doelgroep.

Wanneer is een merk­strategie het juiste antwoord?

Als je helemáál nog geen merk hebt

Bijvoorbeeld als je een onderneming afstoot, of juist meerdere ondernemingen samenvoegt. Of als je helemaal aan het begin start met een gloedjenieuw bedrijf, zonder naam, logo of identiteit.

Als je niet weet waarin jij je onderscheidt van je concurrenten

Ieder bedrijf is uniek, maar weten wat jóu uniek maakt is soms een kunst. Als je nog niet weet wat jou anders maakt dan de concurrentie, of als je niet weet waarom jouw doelgroep voor jou zou moeten kiezen.

Als je geen idee hebt hoe je moet communiceren

Als je moeite hebt met het kiezen van de juiste woorden. Als je nog niet weet of je je doelgroep nou met ‘u’ of ‘jij’ zou moeten aanspreken. Of als je worstelt met het kiezen van de juiste beelden.

Als je al precies weet waar je voor staat…

… maar je dat nog niet hebt vastgelegd. Soms heb je – in je hoofd – al een goed beeld van je merk. Maar pas wanneer je dat goed vastlegt wordt het écht concreet. En ook: tastbaar, voor collega’s en partners.

Alles wat je nog wilde vragen over merkstrategie

Hoe uniek is jullie aanpak eigenlijk?

Goede vraag! Bij Juist snappen we dat ‘uniek’ zo’n woord is dat je niet zomaar rondstrooit als pepernoten in december. Onze aanpak? Die is net zo uniek als jouw merk. We duiken in wat jou bijzonder maakt en tillen dat naar een hoger plan. Geen copy-paste strategieën hier. Nee, wij gaan voor maatwerk met een vleugje Juist-magie.

01
Wordt mijn inbreng ook echt meegenomen in de strategie?

Zonder jou geen strategie. Jij bent de expert van je eigen merk. Wij zijn er om jouw visie te verscherpen en te vertalen naar een strategie die staat als een huis. Samen maken we jouw merk niet alleen zichtbaar, maar ook onvergetelijk.

02
Wat als ik al een deel van mijn merkstrategie uitgewerkt heb?

Geen punt! We pikken de draad op waar jij ‘m hebt achtergelaten. Samen kijken we wat er nog mist, wat beter kan en hoe we jouw strategie naar het volgende niveau tillen. Beschouw ons als de pitstop voor je merk: waar je ook staat, wij zorgen dat je weer vol gas vooruit kunt.

03
Hoe meet ik de impact van de nieuwe merkstrategie?

Meten is weten, toch? We helpen je met het opzetten van heldere, meetbare doelstellingen. En we blijven niet aan de zijlijn staan. We duiken er samen in, analyseren de resultaten en sturen bij waar nodig. Zo zie je niet alleen de impact, je voelt ‘m ook

04
Wat maakt Juist anders dan andere bureaus?

Wij zijn niet zo van het hoog van de toren blazen, maar als je aandringt… Bij Juist vinden we dat humor, menselijkheid en deskundigheid hand in hand gaan. Geen stoffige vergaderingen of onbegrijpelijke jargon. Wel duidelijke taal, concrete plannen en af en toe een slechte grap. Zo maken we van jouw merkstrategie een succesverhaal met een grijns.

05
Wat gebeurt er na het invullen van het formulier?

Geen zorgen, we sturen je niet meteen een rekening. 😜 Eerst maken we kennis om jouw wensen en dromen voor je merk te bespreken. Daarna, als je voelt dat de klik er is, gaan we samen aan de slag om van jouw merk een echte kampioen te maken. Dus, waar wacht je nog op?

06

Wij gaan voor jou aan de slag. Wat gaan we doen? We nemen jouw merk eens onder de loep. Daarna bespreken we de uitkomsten van de merkscan graag met jou. Dat maken we graag behapbaar. Kom daarom lunchen om de gratis merkscan te bespreken!

Ook zij weten onder andere wat juist is

Meer weten?

Wil jij weten of een merkstrategie ook voor jou het juiste antwoord is? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Teun je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Teun Plan direct een afspraak

Teun van den Heuvel

Creatief Directeur

"98% van je keuzes maak je op gevoel. Zorg dat je merk dus wat teweegbrengt."