Ondanks dat er de afgelopen jaren veel is veranderd op het gebied van SEO, blijven aandacht, tijd én geduld de belangrijkste pijlers voor succes. Er zijn geen trucjes of geheimen om snel te scoren. We houden ons dan ook aan de Google richtlijnen voor webmasters en weten wat werkt (en wat niet). Als je je website of webshop optimaliseert voor je bezoekers, dan doe je dat automatisch ook voor zoekmachines. Andersom geldt dat niet.
SEO is een langetermijnproces waarmee je zo breed én zo goed mogelijk vindbaar bent met jouw website in de organische zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing. Breed vindbaar zijn betekent dat je doelgroep je met zoveel mogelijk relevante zoekopdrachten vindt. Goed vindbaar zijn gaat over de posities die je met die zoekopdrachten scoort.
Makkelijker gezegd dan gedaan, want er komt best wat bij kijken om met SEO succesvol te zijn. Gelukkig houden wij wel van een uitdaging!
SEO valt of staat met drie belangrijke onderdelen:
- de juiste techniek
- de juiste content
- de juiste (link)populariteit