Waar ben je naar op zoek?

Camperhuren.nl

Data als kompas voor Camperhuren.nl: de route naar nog meer succes

Camperhuren.nl doet het al jaren goed. Luxe campers, persoonlijke service en een mooie stroom aanvragen via online campagnes. Maar tussen al die aanvragen zat ook veel ruis. Want, waarom waren er eigenlijk zoveel aanvragen nodig voor één boeking? Samen doken we de cijfers in. Door data slim in te zetten en scherp te kijken, hebben we de advertentie-route opnieuw uitgestippeld. Eén die leidde tot bijna dubbel zoveel boekingen met ruim 30% minder advertentiebudget.

Marketing
SEA
SEO
Social media advertising
Strategie
UX-design
Bekijk de website

Het juiste doel

Niet méér leads, maar de juiste. Samen met Camperhuren.nl doken we de cijfers in. Wanneer boeken gezinnen met schoolgaande kinderen hun zomervakantie? Wanneer gaan pensionado’s liever op pad? En hoeveel aanvragen er écht nodig zijn voor één reservering? Door historische data te koppelen aan persona’s, kregen we grip op de seizoenen, doelgroepen, spreiding én boekgedrag. Zo legden we de basis voor een datagedreven strategie.

De juiste middelen

We gingen aan de slag met SEO, SEA en social ads. Dankzij inzichten uit meerdere jaren boekingsdata wisten we beter wie wanneer zoekt en boekt. We verfijnden de geografische targeting en pasten de boodschap per doelgroep aan. De site kreeg ook een kleine visuele upgrade. Met een kritische UX-blik zorgden we voor duidelijkere websiteroutes, aantrekkelijker beeld, en knoppen die doen wat ze beloven.

Het juiste resultaat

Door alles samen te brengen (data, persona’s, seizoenslogica, websiteflow) realiseerden we met bijna de helft minder aanvragen bijna de helft méér boekingen. Dus minder advertentiebudget, minder ruis, meer conversie, en een stuk efficiënter werken voor het team van Camperhuren.nl. Kortom: minder kosten, minder handmatige offertes, meer boekingen en meer terugkerende klanten.

Grip op seizoenen, doelgroepen en boekgedrag

Samen met Ernst en Daniëlle Rauwenhoff van Camperhuren.nl gingen we op strategische roadtrip. Wat als je precies weet wanneer gezinnen hun zomervakantie boeken? Of wanneer pensionado’s ineens zin krijgen in een rondje Europa? Samen doken we in de cijfers. Drie jaar aan aanvragen naast drie jaar aan daadwerkelijke boekingen. Daar legden we persona’s naast. Dankzij die inzichten stuurden we gericht bij met de juiste doelgroep, op het juiste moment, met de juiste boodschap.

Het effect?
In 2024 realiseerden we 43% meer boekingen, met 41% minder aanvragen en 31% minder advertentiekosten.
Kortom. Minder omwegen, meer resultaat.

Slimme verbeteringen voor een soepelere online reis

We gingen aan de slag met de advertentiecampagnes. Doelgroepgericht, moment-gestuurd en met aangepaste copy. Ook de geografische targeting werd aangescherpt, afgestemd op beschikbaarheid per campertype.

De site zelf werd bekeken vanuit UX-oogpunt. Gebruiksvriendelijk met logische routes, activerende knoppen en zichtbare contactopties. Alles gebaseerd op data. De homepage voelt nu als een digitale showroom. Persoonlijk en professioneel. Net als in Aalsmeer.

Wat ik fijn vind aan Juist is dat ze altijd kijken wat er nóg beter kan. Door samen de cijfers te analyseren en de boodschap aan te scherpen, zijn we niet alleen gegroeid in boekingen, maar ook in rust en overzicht.
Ernst Rauwenhoff, Directeur – Camperhuren.nl
het juiste resultaat
43%
meer boekingen
31%
minder advertentiekosten
-52%
CPA

Verfijnen, automatiseren, en persoonlijk blijven

De basis staat. De campagnes draaien, de site klopt, de aanvragen zijn relevant. Tijd om verder te verfijnen. We kijken naar seizoensgebonden targeting. Welke campers zijn wanneer het populairst? We automatiseren boekingsflows en opvolging, zodat het team zich kan richten op persoonlijk contact. En dat blijft. Want hoe strak de data ook is, bij Camperhuren.nl kun je nog steeds gewoon bellen, langskomen en koffie drinken in Aalsmeer.

Camperhuren.nl weet dus wat juist is

En jij? Wat is juist voor jou? Daar gaan we graag samen met jou naar op zoek. Met ’n worstenbroodje in de hand, als je ’t ons vraagt.

Ik wil een afspraak maken

Meer weten?

Wil jij net als Camperhuren.nl de route naar succes uitstippelen? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Harm je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Harm Plan direct een afspraak

Harm Snijders

Merkstrateeg & Klantadviseur

"Wat is juist voor jou? Daar ga ik graag samen met jou naar op zoek!"