Waar ben je naar op zoek?

Koninklijke HandboogSport Nederland

Koninklijke HandboogSport Nederland en Juist: een schot in de roos!

De samenwerking tussen de Koninklijke HandboogSport Nederland (KHSN) en Juist is meer dan een kwestie van raak schieten. Het is een voltreffer op strategisch vlak. Wat in 2015 begon met de ontwikkeling van een website, groeide in 2022 uit tot een samenwerking waarin Juist de strategische plannen van KHSN omzette in concrete resultaten. Projectleider Claudia en klantadviseur Sander evalueerden de samenwerking met het bondsbureau op Papendal, waar topsport en bedrijfsleven samenkomen.

Design
Klantverhalen
Maatwerk
Strategie
WordPress-website
Benieuwd naar het resultaat van de website?

Van strategie naar actie

Toen KHSN-directeur Arnoud Strijbis, bestuurslid Bas van den Berg en communicatie- en datamedewerker Tim Buitenhuis naar Juist kwamen, was het doel helder: de strategische plannen van KHSN omzetten naar tastbare resultaten. Maar hoe zorg je ervoor dat een beleidsplan écht gaat leven bij de doelgroepen?

Juist nam de leiding en vertaalde het meerjarenbeleidsplan en jaarplan naar concrete acties. Dat begint volgens Sander van Juist, hoe eenvoudig het ook klinkt, bij het begin. “Uiteraard wil je duizend-en-een dingen, dat zie je vaak. Maar de truc is om te focussen en stap voor stap te werken,” legt Sander uit. “We startten met vragen zoals ‘Waar staat KHSN voor? En hoe sluit dat aan bij de behoeften van huidige en toekomstige leden?’”

“Met deze basis werkten we persona’s en klantreizen uit om helder te krijgen waar de behoeften van verschillende doelgroepen lagen. Zo werd duidelijk hoe KHSN daar op dit moment invulling aan geeft in de diverse klantcontactmomenten.” Tim Buitenhuis: “Dat waren precies de inzichten en handvatten die we nodig hadden om tot actie over te gaan!”

Maatwerk website gericht op de doelgroep

Een van de belangrijkste klantcontactmomenten is de website. Tim en Sander zagen hier dé kans om de merkstrategie en de behoeften van de doelgroepen samen te laten komen. Met de uitgewerkte persona’s en klantreizen als basis, hield Juist een websitereissessie om de structuur en inhoud van de nieuwe website vast te stellen. De uitdaging? Laten zien dat KHSN er is voor schutters, verenigingen, organisatoren én beginners. Het resultaat is een maatwerk WordPress-website met een heldere structuur en een optimale weergave op zowel desktop als mobiel.

De nieuwe website biedt diverse functionaliteiten die leden direct verder helpen. Zo kunnen beginners met de verenigingenzoeker in één oogopslag zien waar de dichtstbijzijnde vereniging is. De uitgebreide zoekfunctie maakt het daarnaast makkelijker om snel de juiste (wedstrijd)informatie te vinden in de kennisbank.

“De korte lijntjes met projectleider Claudia, designer Eva en programmeurs Tom en Ties heb ik als erg prettig ervaren. Dit heeft geleid tot een website die niet alleen mooi is, maar ook naadloos aansluit bij de behoefte van de verschillende doelgroepen,” vertelt Tim Buitenhuis van KHSN. “De vragen die we nu binnenkrijgen zijn specifieker en het zijn er ook minder, wat betekent dat mensen de informatie beter kunnen vinden.”

Snel schakelen voor een topresultaat

Een van de grootste uitdagingen? De nieuwe website moest live zijn vóór de Olympische Spelen van 2024, want dat is natuurlijk het grootste mediamoment in de sport!

“Dankzij de goede samenwerking en de inzet van het KHSN-team hebben we dit doel behaald,” vertelt Claudia. “Tim en zijn collega’s hebben de content snel aangeleverd, waardoor wij snel meters konden maken. De korte lijntjes zorgden ervoor dat we alle aanpassingen direct konden doorvoeren.”

Samen mikken op succes

De nieuwe website heeft gezorgd voor een betere aansluiting bij de wensen en behoeften van de verschillende doelgroepen. KHSN staat nu nog steviger in contact met haar achterban. Tim Buitenhuis: “De laagdrempelige en flexibele samenwerking was precies wat nodig was om tot dit resultaat te komen.”

Het doel is nu om de online aanwezigheid verder te versterken en de ledenwerving te ondersteunen. “De focus ligt op het zichtbaar maken van de sport en mensen enthousiasmeren om zich bij een vereniging aan te sluiten,” vertelt Sander. “We kijken ernaar uit om met KHSN nieuwe mijlpalen te bereiken.”

Ik kon met een gerust gevoel op afstand meekijken en wist dat alles in goede handen is.
Arnoud Strijbis, directeur – Koninklijke HandboogSport Nederland

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐