Waar ben je naar op zoek?

Waarom recruitment marketing?

Omdat je moet zijn waar je doelgroep is. Dat is voor alle bedrijven belangrijk. En helemaal als je doelgroep nieuw personeel is. De kans is groot dat tenminste een deel van je doelgroep wel op social media te vinden is. Maar op welk kanaal precies? En hoe bereik je ze? Met onze aanpak voor recruitment marketing brengen we dat in kaart. Om vervolgens met de juiste content in beeld te komen bij jouw (potentiële) nieuwe collega en zo sollicitanten te krijgen.

Met de juiste recruitment marketing zorg je voor:

  • Zichtbaarheid en merkbekendheid bij je doelgroep;
  • Een aanscherping van je eigen merk als werkgever;
  • Inzicht in je doelgroep, hun doelen en behoeftes;
  • Optimalisatie van de kandidaatreis, van content tot vacature;
  • Kostenbesparing: je hebt sneller de juiste kandidaat en bespaart veel ten opzichte van recruiters;
  • Sterke campagnes om kandidaten te vinden én te werven;
  • Blijvende verbetering van je eigen merk als werkgever.

Wanneer is recruitment marketing het juiste antwoord?

Als je meer reacties op je vacatures wilt.
Je website is vaak de plek waar bezoekers een belangrijke stap zetten. Een aankoop, het maken van een afspraak of het lezen van meer informatie, bijvoorbeeld. Met relevante content kun je je doelgroep verleiden die stap te zetten.

Als je naast werving, ook aan employer branding wilt doen.
Jouw bedrijf komt positief in beeld. Niet alleen tijdens de campagne, maar ook daarna! Doordat je professionele foto’s hebt, in beeld bent op social media en je vacatureteksten verbeteren.

Als je meer interactie wil met je (potentiële) kandidaten.
Je gaat graag het gesprek aan met je (potentiële) kandidaten, maar je hebt het gevoel dat je ze niet bereikt. Met social media marketing gaan we de interactie aan met je doelgroep.

Als je snel van start wilt.
Je dienst of product laten zien op Facebook of Instagram, dat lukt veel bedrijven prima. Jouw bedrijf of vacature aan de man brengen door social media slim in te zetten om zo meer kandidaten aan te spreken? Daarvoor kennen wij de fijne kneepjes.

De juiste aanpak

01. Aanpak en strategie bepalen

Je kunt heel ver gaan met recruitment marketing. Samen bepalen we wat het beste past bij jouw doelen en wat ons advies is. Welke content is nodig? Wat ga je vertellen? Wie zoek je? Klopt je verhaal bij je doelgroep? Moeten we nog teksten schrijven? We kiezen op welke wijze we je campagne vormgeven. We geven je advies en een prijsindicatie.

01
Inrichten

Zodra helder is wat we gaan inzetten, gaan we alles inrichten. Denk aan je social media-kanalen, je vacaturepagina’s en je ‘werken bij’-pagina. Met de juiste bedrijfsinformatie, vacatureinformatie, passende afbeeldingen en accurate advertentie-instellingen. Staat de basis? Dan kunnen we aan de slag!

02
Contentcreatie

We hebben al samen bedacht wat we gaan delen. Maar wat bedacht is moet ook nog gerealiseerd worden. Met ons creatief team van vormgevers, tekstschrijvers, social media marketeers en fotografen vertalen we de plannen naar content.

03
Publiceren

Beeldmateriaal? Check. Teksten? Check. Campagne-instellingen? Check. Aan de hand van een contentkalender zorgen we voor een stipte planning en uitvoering. Laat de kandidaten maar komen!

04
Adverteren

Met slimme social media-advertenties bereiken we de juiste doelgroep op het juiste moment. Je weet zeker dat je vacatures aankomen bij degenen voor wie ze zijn bedoeld. Tip: reserveer vast tijd in je agenda, want je gaat veel reacties krijgen.

05
Webcare en opvolging

De kracht van social media zit ‘m in de interactie met je doelgroep. Je bent online aanspreekbaar. Wij monitoren de resultaten, de reacties en de online gesprekken. We reageren waar het moet en ageren waar het kan. Volgens de afspraken die we hebben gemaakt. Wij leveren jou de kandidaten aan waarmee jij het sollicitatieproces ingaat.

06

Een werken-bij-website

Heb je geen eigen werken-bij-website en zet je je vacatures gewoon als pdf’je op je site? Dan wordt het hoog tijd om je potentiële nieuwe collega’s beter te verwelkomen – en ze sneller te overtuigen en makkelijker te laten solliciteren.

Daarvoor kunnen we natuurlijk een compleet unieke website maken, maar er is een snellere en voordeligere optie waarmee je tóch een eigen werken-bij-site hebt in jouw huisstijl. Waarom je die moet willen:

  • Hij kan (heel!) snel online;
  • Je kunt er veel content op kwijt, van medewerkersverhalen tot jóuw verhaal (zoals de werkcultuur);
  • Hij draait helemaal om jouw vacatures;
  • De site is standaard ingericht op basis van verleidingstechnieken in marketing;
  • Je valt op in de markt!

Ook zij weten onder andere wat juist is

Meer weten?

Wil jij weten of recruitment marketing ook voor jou het juiste antwoord is? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Filip je uit wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op met Filip Plan direct een afspraak

Filip Demuyt

Commercieel Directeur en Mede-eigenaar

"Samen resultaten halen waar jij en wij gelukkig van worden."