Een goede e-mailcampagne begint met een doordachte strategie. Waarschijnlijk is e-mail één van de vele middelen in je marketingmix. E-mail zou bijvoorbeeld een onderdeel moeten zijn van je contentstrategie en marketingstrategie. Op basis van je doelen, doelgroepen en je boodschap bepalen we wat we precies gaan vertellen, hoe we dat doen en welke actie we van je doelgroep vragen. Zo krijgt je doelgroep altijd de juiste mail in de juiste fase van de klantreis.
Als je nog helemaal geen e-mailadressen van je doelgroep hebt.
Als e-mailmarketing tóch het juiste middel is maar je hebt nog geen e-mailadressen die je kunt gebruiken, zul je die eerst moeten verzamelen. Dat kan op allerlei manieren. Van activatiecampagnes met social-mediamarketing tot een oproep tot inschrijving op je website.
Als je je klanten op dit moment al mailt.
Dan heb je het voorwerk al gedaan. Misschien heb je zelfs al heel veel werk verricht rond je mailfunnel. Dan kijken we graag hoe we daar nóg meer resultaat uit kunnen halen. Misschien kun je ze extra warm welkom heten, of kun je hun loyaliteit belonen na een terugkerende aankoop.
Als je mailcontact met klanten wil automatiseren.
Denk bijvoorbeeld aan een mailtje als een potentiële klant zijn digitale winkelwagentje verlaat. Of een mail waarin een klant snel en gemakkelijk een review kan geven. Of een extraatje om een loyale klant te belonen.