• Kop 1 met zoekwoord en trigger

    Op deze pagina geven we alle uitleg over het maken van een effectieve landingspagina die voor zowel lezers als zoekmachines geschikt is.

Kop 2 – als optionele intro boven een alinea

Hier is ruimte voor een paragraaf tekst (bodytekst) op de pagina. Let ervoor op dat iedere alinea maximaal ongeveer 7 tekstregels bevat en de lengte van het tekstblok nooit meer is dan 2/3e van de breedte van je beeldscherm. Op mobiel is dit uiteraard niet van toepassing. Bij het opmaken van teksten kun je teksten extra waarde geven of op laten vallen door deze dikgedrukt, cursief of met een deeplink weer te geven. Een opsomming van belangrijke punten leest prettig en wordt ook door zoekmachines als positief ervaren.

O.b.v. voorgaande alinea kunnen we dus het volgende samenvatten:

  • Alinea’s maximaal ongeveer 7 tekstregels
  • Breedte van tekst nooit meer dan 2/3e van de breedte van je beeldscherm
  • Teksten dikgedrukt of cursief weergeven om ze beter op telaten vallen
  • Opsomming of numerieke lijst gebruiken om puntsgewijs zaken aan te stippen

Een evt. volgende alinea of subparagraaf komt hieronder te staan.

Kop 3 – Optimalisatie van afbeeldingen

Een begeleidende afbeelding naast of tussen de tekst zorgt voor de gewenste afwisseling en visuele ondersteuning. Een afbeelding kan op de volgende manieren worden geoptimaliseerd:

  1. Een bestandsnaam die omschrijft wat je op de afbeelding ziet
  2. Een verkleinde / gecomprimeerde versie van de afbeelding
  3. Een alt-tag (balk die je ziet bij mouse-over)
  4. Evt. onderschrift en contextuele tekst

Kop 3 – Hoeveelheid tekst en zoekwoorddichtheid

Er bestaan veel discussies over de hoeveelheid tekst op een landingspagina. Pagina’s dienen uit ervaring minimaal 200-300 woorden te bevatten, echter zijn er voldoende voorbeelden waar belangrijke pagina’s teksten bevatten van 2.000 woorden. Voor een goede landingspagina adviseren we +/- 500 woorden waarin de belangrijkste zoekwoorden +/- 25x terugkomen (5% zoekwoorddichtheid). Ter info: deze pagina bevat in totaal 565 woorden.

alt tekst

Kop 2 – Een lijst van interne links

Ten behoeve van je interne linkstructuur kan het interessant zijn om bezoekers onderaan de pagina door te verwijzen naar relevante pagina’s binnen je eigen website. Tevens behoud je zo de bezoekers op je website. Hierbij heb je de mogelijkheid om pagina’s te voorzien van een relevante link met de juiste linktekst (anchor / ankertekst).

  1. Lees ons blogbericht over het schrijven van effectieve webteksten
  2. Bekijk de infographic met alle on-page SEO elementen
  3. Meer weten over linkbuilding? Lees hier alle basics!
  4. Of lees tot slot onze aanpak voor het maken van een zoekwoordanalyse.
links

Iedere webpagina dient voorzien te zijn van een unieke en bijpassende ‘html title’ en ‘meta description’. In de afbeelding hiernaast zie je hoe het resultaat van een webpagina in de zoekresultaten van Google kan worden weergegeven.

Let op: sinds kort is de ruimte van de metatags vergroot, lees ook ons blogbericht hierover.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Zorg voor een duidelijke call-to-action

Als afsluiting van een (landings)pagina is het van belang om richting een conversie toe te werken middels een duidelijke button / call to action.

Kun je toch nog wel wat hulp gebruiken? Het team van Juist helpt je graag verder! Neem contact met ons op

USP of contactgegevens

In een footer worden vaak USP’s of contactgegevens weergegeven. Op een landingspagina kan het ook zinvol zijn om relevante informatie nogmaals kort samen te vatten.

Referenties

Benieuwd voor wie we al landingspagina’s gemaakt hebben? Neem dan eens een kijkje bij onze recente projecten.

Bekijk ons recent werk.

Volg jij ons al?

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen?

EINDE LANDINGSPAGINA CONTENT

Alle blokken die hieronder staan dienen niet als voorbeeld voor de content van deze landingspagina.

alle specialisten onder één dak

Wij zijn denkers, bouwers en marketeers met één ding gemeen: wij worden gedreven door jouw resultaat.

Bedenken

Alles begint met een strategie en je kunt jouw digitale strategie pas bepalen wanneer je het antwoord hebt op 3 eenvoudige vragen: waar staan we nu? Wat is ons doel? En hoe komen we daar?

Lees verder

Activeren

We zetten de juiste digitale marketing instrumenten in op de juiste momenten om het juiste effect te bereiken. Onze kennis en ervaring op het gebied van SEO, SEA, social, e-mail en display advertising staat volledig tot jouw beschikking.

Lees verder

Ontwikkelen

Onze specialisten ontwerpen en ontwikkelen websites, webshops en applicaties. Specialismes als design, usability, development en conversie vind je bij Juist allemaal onder één dak.

Lees verder

Beheren

Naast technisch beheer focussen we ons op de bedachte strategie en doelstellingen. Dit doen we door op periodieke basis de resultaten én onze samenwerking te evalueren.

Lees verder

Ook samenwerken met Juist?

Onze jarenlange ervaring in en met de digitale wereld zetten we om in relevante denkkracht voor jouw vraag, probleem of doelstelling.

Wij geloven dat hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt. En dus investeren we graag tijd in een mogelijke samenwerking. Omdat we klanten behandelen zoals we zelf graag behandeld willen worden.

Juist gaat altijd voor een beter resultaat. Dat doen we niet alleen, samen gaan we op zoek naar de juiste content, voor de juiste doelgroep, op de juiste plaats en het juiste moment.

Benieuwd naar de mensen achter Juist?

over juist

Behoeften en gedrag van jouw klanten is leidend

Een digitale strategie is gebaseerd op de behoeften en het gedrag van jouw klanten. We bedenken  samen een sterke strategie en daarna ontwikkelen onze specialisten een passende website, webshop of applicatie.

Meten is weten, weten is verbeteren

Alles is meetbaar. Weten wat je wil meten is een ander verhaal. Dus beheren we op een actieve manier jouw digitale marketing en kunnen we continu inspelen op veranderingen.

Samenwerking voor lange termijn

Digitale marketing vormt voor steeds meer bedrijven een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie. Continue aandacht is dus gewenst. Daarom geloven we niet in kortstondige acties maar zetten we in op een duurzame samenwerking.