Waar ben je naar op zoek?

Kop 2 – als optionele intro boven een alinea

Hier is ruimte voor een paragraaf tekst (bodytekst) op de pagina. Let ervoor op dat iedere alinea maximaal ongeveer 7 tekstregels bevat. De lengte van het tekstblok is het liefst niet breder dan 2/3e van je beeldscherm. Op mobiel is dit uiteraard niet van toepassing. Bij het opmaken van teksten kun je teksten extra waarde geven of op laten vallen door deze dikgedruktcursief of met een deeplink weer te geven. Een opsomming van belangrijke punten leest prettig en wordt ook door zoekmachines als positief ervaren.

Als voorbeeld. Bovenstaande alinea heeft in hoofdlijnen de volgende info behandeld:

  • Alinea’s maximaal 7 tekstregels
  • Breedte van tekst nóóit meer dan 2/3e van de breedte van je beeldscherm
  • Teksten dikgedrukt of cursief weergeven voor extra aandacht
  • Opsomming gebruiken om puntsgewijs zaken te herhalen

Volgende alinea (of subparagraaf)? Daar is hieronder mooi plaats voor.

Kop 3 – Optimalisatie van afbeeldingen

Een begeleidende afbeelding naast of tussen de tekst zorgt voor de gewenste afwisseling en visuele ondersteuning. Een afbeelding kan op de volgende manieren worden geoptimaliseerd:

  1. Een bestandsnaam die omschrijft wat je op de afbeelding ziet
  2. Een verkleinde / gecomprimeerde versie van de afbeelding
  3. Een alt-tag (balk die je ziet bij mouse-over)
  4. Onderschrift en contextuele tekst

 

Kop 3 – Hoeveelheid tekst en zoekwoorddichtheid

Er bestaan veel discussies over de hoeveelheid tekst op een landingspagina. Pagina’s dienen (uit ervaring) minimaal 500 woorden te bevatten. Er zijn voldoende voorbeelden waar belangrijke pagina’s wel 2.000 woorden bevatten. Voor een goede landingspagina adviseren we +/- 500 woorden waarin de belangrijkste zoekwoorden +/- 25x terugkomen (5% zoekwoorddichtheid). Ter info: deze pagina bevat in totaal 565 woorden.

Kop 2 – Een lijst van interne links

Voor de interne linkstructuur kan het interessant zijn om bezoekers onderaan de pagina door te verwijzen naar relevante(re) pagina’s binnen je eigen website. Ook zorg je ervoor dat de bezoekers op je website blijven. Hierbij heb je de mogelijkheid om pagina’s te voorzien van een relevante link met de juiste linktekst (anchor/ankertekst).

Iedere landingspagina is voorzien van een unieke en bijpassende ‘html title’ en ‘meta description’. In de afbeelding hiernaast zie je hoe het resultaat van een webpagina in de zoekresultaten van Google kan worden weergegeven.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Zorg voor een duidelijke call-to-action

Als afsluiting van een (landings)pagina is het van belang om richting een conversie toe te werken middels een duidelijke button of call to action.

Dus: kan je toch nog wel wat hulp gebruiken? Het team van Juist helpt je graag verder!

Neem contact op

USP of contactgegevens

In een footer worden vaak USP’s of contactgegevens weergegeven. Op een landingspagina kan het ook zinvol zijn om relevante informatie nogmaals kort samen te vatten.

Referenties

Benieuwd voor wie we al landingspagina’s gemaakt hebben? Neem dan eens een kijkje bij onze recente projecten.

Bekijk onze projecten.

Volg jij ons al?

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen?