Waar ben je naar op zoek?

06.04.2023
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q1 2023

Yvonne Dumoulin

“Werk waar we blij van worden.” Deze zin is geschilderd op de muur van ons kantoor. En, dat is waar het uiteindelijk om gaat: werkgeluk. Een thema dat centraal staat bij Juist én een thema dat in de huidige arbeidsmarkt centraler staat dan ooit. Mede daarom zijn we ons nog meer gaan verdiepen in recruitment marketing. Ook gebruiksvriendelijkheid stond éxtra centraal het afgelopen kwartaal. Zo zetten we steeds meer in op UX (User Experience) en CRO (Conversion Rate Optimization) en is het voor onze klanten mogelijk om digitaal te ondertekenen. Om maar even wat te benoemen. Natuurlijk hebben we nog veel meer uitgespookt. Daarom deze kwartaalupdate.

Haak maar in

Heb jij ‘m op je bureau staan? We hebben het over de Juist contentkalender. Klanten van Juist hebben deze superhandige inhaakkalender ontvangen. Een fijn geheugensteuntje om aan de slag te gaan met content.

Het lijkt misschien eenvoudig om in te haken bij een commercieel populaire dag zoals Black Friday en Valentijn, of om mee te doen met CAPSLOCKDAG, lasagnedag of geen sokkendag. Maar is dat altijd de juiste keuze? Wil je écht succesvol content maken, dan vereist dit een doordacht plan. Daar hebben we zo onze visie op. Sterker nog, met onze contentstrategie hebben we er een complete dienst van gemaakt, die we ook afgelopen kwartaal weer regelmatig inzetten

Haak alleen in als dat écht iets toevoegt. Zorg voor relevantie. Durf creatief te zijn en bedenk een verrassende invalshoek. Zo introduceerden we zelf de Dag van het Worstenbroodje. En wel op dinsdag 7 februari. Geen lukraak gekozen datum, maar de oprichtingsdatum van Juist. Waarom? Omdat deze keilekkere snack niet meer weg te denken is bij Juist (geen verjaardag gaat voorbij zonder worstenbroodjes-traktatie). Het worstenbroodje is bovendien immaterieel cultureel erfgoed sinds maart 2016.

En van inhaken en worstenbroodjes is het bruggetje naar carnaval zo gemaakt…

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Prins of Prinses DOT!

Carnaval bij Juist is vaste prik. Dit jaar ging daar nog de nodige voorpret aan vooraf. Grappige, soms cryptische hints werden een aantal weken van tevoren gedeeld. Wie o wie mocht de eervolle titel dragen van Prins of Prinses DOT? Hoe dichter we bij carnavalsvrijdag kwamen, hoe duidelijker het werd. Of toch niet?

Veel collega’s kwamen verkleed naar kantoor en vanaf 16.00 uur werd de carnaval ingeluid. Mét ’n Schrobbelèrtje. Bijna alle collega’s zijn op het verkeerde been gezet. Niet Jessy of Sander, maar Prins Siebe d’n Urste kwam binnenlopen met een mooie cape en steek.

Het was een skôn fisje! Daar word je toch gelukkig van?

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Werkgeluk

Meer werkgeluk is samen sporten. Dit was een van de resultaten uit ons jaarlijks (intern) onderzoek werkgeluk. Claudia, Angelique, Jessy en Eva hebben dit direct in de praktijk gebracht door samen een potje te gaan padellen. Dit is zo goed bevallen dat steeds meer Juist-collega’s maandelijks op de padelbaan te vinden zijn.

Wat ook zorgt voor extra werkgeluk is een goede planning. Daarom is Luuk van Kortenhof het afgelopen kwartaal gestart op onze afdeling Support.

Niet alleen geluk op het werk, maar ook thuis. Babygeluk om precies te zijn. Roy is vader geworden van een zoon, Fedde. En, we weten inmiddels dat we in juni beschuit met blauwe muisjes mogen gaan eten bij Nicole. Leuk!

Recruitment marketing

Het ultieme werkgeluk is natuurlijk dat je elke dag met plezier naar je werk gaat. En met de krapte op de arbeidsmarkt is het als werkgever daarom extra belangrijk om in te spelen op dat werkgeluk. Bij Juist zijn we al ’n tijdje volle bak in de recruitment marketing gedoken.

Enerzijds om zelf de Juiste mensen aan te trekken en anderzijds voor een aantal van onze klanten. In deze Walkro minicase lees je er meer over (klik op het pijltje naar rechts, geen dank).

 
Dit bericht op Instagram bekijken
 

Een bericht gedeeld door Juist (@juist.nl)

Klantcase BackOfficer

Nog zo’n fijne klantcase waar we keitrots op zijn: BackOfficer. De agent met superkrachten die je backoffice behartigt, bewaakt en beschermt. Hoe deze heldhaftige bondgenoot is ontstaan? Door zo’n beetje ál onze diensten in te zetten om een nieuw merk te ontwikkelen. En met ál onze diensten, bedoelen we ook Juist bij jou. Onze Online Marketeer Mayke draagt sinds een tijdje één dag per week een paarse cape.

Ben je benieuwd hoe we dit project hebben aangevlogen? Lees dan het volledige klantverhaal van BackOfficer.

Conversie-optimalisatie

Nu we toch bezig zijn met klantverhalen, lichten we er nog twee uit. Heel kort. Vooral interessant omdat het in beide gevallen gaat over projecten waarbij we conversie-optimalisatie hebben ingezet – nóg zo’n fijne Juist-dienst. Bij conversie-optimalisatie ligt de focus op het oplossen van problemen waar bezoekers tegenaanlopen op je website, of op huidige websiteprocessen nóg gestroomlijnder te laten verlopen. Deze problemen en processen ga je verbeteren, met als doel dat de bezoeker een handeling gaat uitvoeren – sneller, gemakkelijker en gestroomlijnder dan daarvoor. Wat dat is, dat is afhankelijk van het uiteindelijke doel.

Voor Sanbio zijn Roy en Sander samen met de klant aan de slag gegaan met UX (User Experience) en CRO (Conversion Rate Optimization). Sanbio is een sterk merk waarvan de persona’s scherp in beeld zijn – via diverse middelen komen ze op de website terecht. Er is gekeken op welke pagina’s de bezoeker landt en of dit aansluit bij de wensen en behoeftes van de bezoeker. En, of het merk wel zichtbaar is zoals Sanbio dat graag ziet. Funnels zijn uitgewerkt en optimalisatiemogelijkheden bekeken. Het resultaat? Een betere gebruikservaring in combinatie met meer én betere conversies.

Ook voor De Keij zijn funnels uitgewerkt in de klantreis van de doelgroepen. Hoe komen bezoekers bij De Keij terecht? Op welke pagina landen ze, of waar navigeert de bezoeker eigenlijk naartoe tijdens de online zoektocht? Wat ziet de bezoeker op die pagina’s? En, nog belangrijker, wat willen ze eigenlijk zien? De conclusie? Het wireframe moest op de schop én het was tijd voor een nieuwe boodschap. Bekijk hier het resultaat.

Projecten

Tot slot nog een kleine opsomming van nóg meer projecten die we het eerste kwartaal hebben opgeleverd:

  • We leverden een merkdocument op voor Een Goed Begin. Er ging een sessie met 7 verloskundigen aan vooraf. We gaan nu doorpakken met de ontwikkeling van een nieuwe website.
  • Voor Walkro richtten we verschillende wervingscampagnes in. Binnen 2 weken kregen ze 100 sollicitaties binnen waarvan er inmiddels al 3 sollicitanten zijn aangenomen. Inmiddels staat de teller op ruim 500 sollicitanten en 9 vervulde vacatures.
  • We gaven het marketingteam van Welten uitleg over hoe je een contentstrategie opstelt, gevolgd door een creatieve sessie. Ze weten nu hoe je een contentstrategie opstelt en hoe je vanuit een kernboodschap tot concrete contentformats komt. Ook met de Velgendokter is een contentstrategiesessie gehouden.
  • We leverden het redesign op voor de website van Wickey. Het resultaat mag er zijn, kijk op wickey.nl
  • De website van Actie Leer Netwerk is live gegaan, net zoals de website van Stichting Landelijk Fietsflatform en van  Cerramiento Terrazas Cristal.
  • De Magento-upgrade van Bomenenzo, is live. Dat geldt ook voor de upgrade voor de websites van VitechParts en Vasco.
  • Tot slot willen we nog graag een project uitlichten waar we volop mee bezig zijn: Sporthelden op school. Een erg mooi samenwerkingsverband tussen Thijs Zonneveld, Vincent Luyendijk en Juist.

Volle bak vooruit

Het is volop voorjaar. En volle bak vooruit gaan we ook bij Juist. De komende maanden zijn volgepland met een mooie mix aan projecten die we gaan oppakken. Wat voor projecten dat zijn? Dat ga je zien op onze website of via onze social kanalen FacebookLinkedIn en Instagram. En mocht je een update missen, dan praten we je aan het einde van het volgende kwartaal weer helemaal bij in onze update!

Meer weten?

Wil je graag meer informatie naar aanleiding van deze blog? Neem dan contact op met Yvonne.

Neem contact op met Yvonne

Yvonne Dumoulin

Tekstschrijver

"Samen resultaten halen waar jij en wij gelukkig van worden."