Waar ben je naar op zoek?

Een eenvoudig stappenplan om je (nieuwe) collega aan de slag te laten gaan op je WordPress website.

  1. Log in op je website met domeinnaam.nl/wp-admin of domeinnaam.nl/beheer
  2. Links in het menu klik je op “gebruikers” 🇳🇱 óf “users” 🇬🇧
  3. Klik vervolgens op “nieuwe toevoegen” 🇳🇱 of “add new” 🇬🇧
  4. Vul de juiste gegevens in, zorg dat de vereiste gegeven allemaal zijn ingevuld. Dit is de gebruikersnaam, het e-mailadres en het wachtwoord. Zorg dat je altijd een sterk wachtwoord kiest.
  5. De rol die je voor de gebruiker kiest, bepaalt welke rechten de gebruiker heeft.

Beheerder (Administrator 🇬🇧)

De rol beheerder is bedoeld voor de eigenaar van de website, en geeft je volledige controle over de WordPress site. Kortom dus een rol die niet je niet zomaar aan iedereen geeft.

  • Verwijder andere gebruikers
  • Pas gebruikers(rollen) aan
  • Nieuwe berichten toevoegen, bewerken en verwijderen
  • Plugins installeren
  • Thema’s installeren

Redacteur (Editor 🇬🇧)

Een redacteur heeft de regie in handen over alle content secties van je website. Ideaal voor iemand die regelmatig iets op de website plaatst óf kleine aanpassingen moet doen.

  • Pagina’s maken, bewerken en publiceren (ook van iemand anders)
  • Berichten maken, bewerken en publiceren (ook van iemand anders)
  • Toegang tot site-instellingen
  • Toegang tot plugins
  • Toegang tot thema’s

Auteur (Author 🇬🇧)

In tegenstelling tot een redacteur, heeft een auteur minder rechten. Dit blijft beperkt tot het beheren én bewerken van z’n eigen werk.

  • Eigen berichten schrijven, bewerken en publiceren

Auteur wijzigen? Wijzig de auteur van een specifiek artikel met onze tutorial.

Schrijver (Contributor 🇬🇧)

Een schrijver heeft op z’n beurt weer minder rechten dan een auteur. Zo kan hij geen berichten publiceren, maar alleen maken. Ideaal voor een gastartikel. Nadeel? De schrijver kan géén bestanden uploaden, en dus geen afbeeldingen aan hun eigen artikel toevoegen.

  • Berichten maken

Abonnee (Subscriber 🇬🇧)

Een abonnee kan gezien worden als een ‘normale’ bezoeker. Voordeel van een lid is dat zij reacties kunnen achterlaten zónder iedere keer zijn of haar gegevens in te vullen.

De 8 meest gestelde vragen

Hoe kan ik een nieuwe gebruiker toevoegen?

Hoe kan ik het menu aanpassen?

Een nieuw contactformulier toevoegen: hoe doe ik dat?

Ik kan niet meer inloggen: wat kan ik doen?

Wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Neem bij een foutmelding contact op met de supportafdeling van Juist en vermeld deze foutmelding.

Hoe kan ik een redirect instellen?

Ik wil een nieuwsbericht inplannen: hoe doe ik dat?

Hoe kan ik snel veel berichten of pagina’s tegelijkertijd aanpassen?

Ik zie meldingen van updates, wat moet ik daarmee doen?

Niets. Bij Juist verzorgen wij de updates tijdens het WordPress onderhoud wat we regelmatig uitvoeren om de website functioneel en veilig te houden. Het updaten van plug-ins en WordPress kan gevolgen hebben. Daarom doen we dit op een testlocatie. Als alles goed is gegaan, zetten we dit om naar de live website.

 

Kom je er niet helemaal uit?

Neem dan contact op met onze supportafdeling.
Onze collega’s staan voor je klaar om mee te kijken.

Stuur een e-mail Meteen even bellen