Een klantreis optimaliseren draait om het creëren van relevante klantervaringen. Daarmee zorg je voor een sterk(er) merk. Daarom is een sterke merkstrategie een belangrijk begin. Die bepaalt immers voor een groot deel waarom en hoe je bepaalde contactmomenten inzet. Zonder dat kompas is de kans kleiner dat je beoogde optimalisaties ook echt relevante klantervaringen zijn.
Als je aan de slag wil met je (nieuwe) merkstrategie.
De klantreis is een verzameling van contactmomenten. Hoe beter ieder contactmoment jouw merk uitdraagt, hoe sterker je merk is. Heb je dus al een sterke merkstrategie liggen, maar dragen je contactmomenten dat merk nog niet echt uit? Dan maak je dat inzichtelijk in een klantreis. Met als doel: een merkbeleving neerzetten die je doelgroep raakt.
Als je toe bent aan verdieping rond je huidige marketingmix.
Je zet al de nodige middelen in en komt qua merkbeleving goed voor de dag. Maar je hebt het gevoel dat je hier méér uit kunt halen. De klantreis helpt je in te zien welke contactmomenten nóg beter kunnen en op welke momenten je een extra contactmoment – of klantervaring – met je doelgroep kunt creëren.