Waar ben je naar op zoek?

Raak jouw doelgroep in het hart

Pakkende teksten zijn onmisbaar op je website en social kanalen. Raak je jouw doelgroep in het hart, dan krijg je een plek in het hoofd. Goed geschreven en doordachte teksten zijn de basis voor jouw merkverhaal en online zichtbaarheid. Daarnaast helpt het bezoekers om eenvoudig door jouw website te navigeren. Wij schrijven complete website copy, converterende landingspagina’s, medewerkersverhalen met een persoonlijk tintje, wervende vacatureteksten en meer. Met de juiste toon prikkelen we de lezer en zetten aan tot actie.

De juiste teksten:

  • Zijn de basis voor jouw merkverhaal en online zichtbaarheid;
  • Informeren, overtuigen en verbinden;
  • Prikkelen en zetten aan tot actie;
  • Helpen om eenvoudig door een website te navigeren;
  • Zijn zoekmachinevriendelijk.

Wat kan een tekstschrijver voor mij doen?

Hieronder staan de tekst-opties die we op dit moment aanbieden beknopt beschreven. Naast het schrijven van gebruiksvriendelijke webteksten, schrijven wij ook voor social media, SEO, SEA en e-mailmarketing. Redigeren behoort ook tot de mogelijkheden.

Complete webteksten

Prikkelende tekst(en) die de lezer meeneemt in jouw merkverhaal (en aanzet tot actie). Denk hierbij aan corporate webteksten zoals: home en de over ons-pagina. Maar ook aan algemene pagina’s zoals: product, dienst, support, contact, veel-gestelde-vragen, … Wij schrijven één of meerdere pagina’s. Gebruiksvriendelijk (UX), én op de juiste toon.

Compleet nieuwe teksten? Dat kan!
Alleen redigeren? Dat kan ook!

Tone of voice

De stem van je merk waarmee, en de toon waarop, je communiceert naar de doelgroep. Dit is de absolute basis die nodig is om überhaupt een tekst te schrijven. Heb je nog geen tone of voice vastgelegd?

Wij helpen je door het opstellen van een duidelijke handleiding. Nog een stapje verder? Dan is een complete merkstrategie of contentstrategie wellicht interessant.

Landingspagina, SEO-proof

Converterende landingspagina(‘s) met interne links en strategische call-to-actions. Aantrekkelijke, lekker leesbare tekst(en) met een duidelijk doel, en waarbij rekening is gehouden met de tone of voice. In begrijpelijke taal, optimaal voor de gebruiker, maar ook geschreven voor zoekmachines. Bestaande landingspagina’s herschrijven en optimaliseren is ook mogelijk.

Ben je een langetermijndenker en wil je het nóg beter aanpakken? Dan helpen we je graag met zoekmachineoptimalisatie. Hierbij is tekstschrijven een waardevol onderdeel.

Blogs

Inspirerende blogs. Unieke content over een specifiek onderwerp. Denk aan korte, praktische tips, lijstjes en seizoensgebonden teksten of meer informatieve, productinhoudelijke en tijdloze content.

Medewerkersverhalen

Loopbaanverhalen van medewerkers met een persoonlijk tintje, als onderdeel van recruitment marketing. Met het doel om potentiële medewerkers te enthousiasmeren over het bedrijf en een bepaalde functie. Voor het beste resultaat komen wij op locatie om de medewerker(s) te interviewen én de sfeer te proeven op de werkvloer.

Vacatureteksten

Ook (her)schrijven we vacatureteksten. Aantrekkelijke, enthousiasmerende teksten (what’s in it for me?) die geschikte kandidaten over de streep trekken en aanzetten tot solliciteren.

Klantverhalen

Niets is overtuigender dan een succesverhaal van een tevreden klant. Deze verhalen dragen bij om (potentiële) klanten te boeien, binden en behouden.

Wij interviewen jouw klant(en) op locatie of via Teams en leggen jullie samenwerking vast in een boeiend verhaal dat lekker wegleest. Natuurlijk, mét professionele beelden om het klantverhaal extra kracht bij te zetten. Voor fotografie  schakelen wij één van onze vaste partners in. Iets met een schoenmaker en een leest…

De juiste aanpak

Inventariseren

Samen bespreken we waar je naartoe wilt en welke teksten daarvoor nodig zijn. Het liefst komen we hiervoor langs op locatie (om gelijk de sfeer te proeven). Welke teksten en andere documenten zijn er? Wat is herbruikbaar, en wat niet? Is er bijvoorbeeld al een tone of voice vastgelegd, of staat er een merkstrategie op papier? Wat zijn de handvaten en richtlijnen? Tijdens een nadere kennismaking krijgen we snel antwoord op alle vragen om een plan van aanpak op te stellen.

01
Verdiepen

Om jouw stem door te vertalen in rake teksten is het belangrijk om je beter te leren kennen. Vaak is er al een merkstrategie of contentstrategie aan voorafgegaan. Soms is het nodig om extra input te verzamelen. Gewoon per mail of tijdens een kort gesprek. Het gaat erom dat er een zo compleet mogelijk beeld van de organisatie ontstaat, mét een helder doel per tekst(pagina). Na deze verdiepingsfase maken we definitieve afspraken met elkaar.

02
Schrijven

Het voorbereidende werk zit erop. Tijd voor actie: het schrijven van ijzersterke teksten. Met de juiste toon én zoekmachinevriendelijk. Onze ervaren tekstschrijvers gaan voor je aan de slag!

03
Eindresultaat

Wij leveren de eerste versies aan op digitaal papier. Zo kun jij eenvoudig feedback toevoegen. Ook verwerken wij de teksten alvast in de backend van jouw website om te kijken hoe het mogelijke eindresultaat eruit gaat zien. Dit is ook belangrijk voor de gebruiksvriendelijkheid. Wij houden rekening met één feedbackronde.

04
Beheer

Veranderingen zijn er altijd (en dat is maar goed ook). Er komt een nieuw product of dienst bij, je focus verschuift, en er is behoefte aan nieuwe teksten. Die teksten kunnen wij schrijven. Het is ook mogelijk dat wij alleen redigeren volgens jouw tone of voice. Zo weet je zeker dat je de juiste lijn doortrekt. Denk ook aan aanvullende teksten voor social media en mailings, of aan SEO en SEA. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

05

Ook zij weten onder andere wat juist is

Meer weten?

Wil jij weten of verschillende teksten ook voor jou het juiste resultaat geven? Kom eens een (worsten)broodje eten, dan leggen we uit wat we voor je kunnen doen!

Ik wil meer (w)eten! 🌭