Waar ben je naar op zoek?

31.01.2021
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q4 2020

Siebe van Moorsel

Het zit er (ein-de-lijk) op! 2020 ligt officieel achter ons. En daarmee ook het laatste kwartaal van een eh… onvergetelijk jaar. Een jaar waarin we onze koppen niet hebben laten hangen, en vooral hebben gedaan waar wij blij van worden: onze klanten blij maken. Ook in Q4 hebben we voldoende afgelachen. Waarom precies? Dat lees je in de laatste kwartaalupdate van 2020!

Nieuwe gezichten

In 2020 hebben we aardig wat nieuwe gezichten aan ons team kunnen toevoegen, en een aantal vaste gezichten zijn na jaren trouwe dienst aan een nieuw avontuur begonnen. En jawel: ook in het laatste kwartaal hebben we nieuw talent aangetrokken om onze selectie te versterken!

Voor de kerstvakantie heeft Harm zich al enkele keren op het kantoor vertoond en sinds het eerste fluitsignaal van het nieuwe jaar is hij fulltime aan de slag als Projectleider. Benieuwd hoe Harm eruitziet? Neem dan een kijkje op onze teampagina en kom erachter waar deze breed lachende Ajacied naast z’n werk zoal mee bezig is.

Ook bij de flexwerkers van Juist vinden de nodige wijzigingen plaats. Casper & Mayke starten beiden als stagiair(e) in februari. En Stan zwaait uit en gaat er tijdens z’n afstudeerstage alles aan doen om zijn hbo-papiertje binnen te hengelen. Succes aan alledrie!

Wie we ook succes willen wensen: onze Roel. Hij heeft besloten om na vijf gruwelijk gezellige, leerzame en mooie jaren weer voor zichzelf te beginnen. En ook Roel houdt de afscheidsborrel natuurlijk nog tegoed voor 2021. Waarschijnlijk zien we z’n blije koppie nog wel eens voorbij komen als PSV weer eens puntjes heeft laten liggen. Zet ‘m op Roel, het ga je goed! Dit bericht bekijken op Instagram  

En die frisse wind blijft voorlopig nog wel even waaien door De Vlonder, want we zijn als klap op de (illegale) vuurpijl ook nog eens op zoek naar meerdere collega’s!

Zegt ’t voort! Voor een compleet overzicht van álle vacatures bekijk je onze vacaturepagina.

Het jaar van (oneindig) verhuizen

Waar wij in het begin van het jaar al door hadden dat dit hét jaar van de verhuizing zou zijn, hadden ook wij niet gedacht dat we van het nieuwe pand meermaals naar een nieuw (thuis)kantoor zouden vertrekken. Om dit ook tijdens de laatste maanden van het afgelopen jaar zo goed als mogelijk in te richten hebben alle thuiswerkers een app gedownload om telefonisch bereikbaar te zijn. En net zoals de eerste pannenkoek altijd mislukt, ging ook het gebruik van de app (nog) niet altijd voor de wind.

Combineer dit met een krijsende baby, een boze echtgenoot of netwerkstoringen en je komt tot de conclusie dat wij het afgelopen kwartaal niet altijd perfect telefonisch bereikbaar waren. Bij deze: goed voornemen nummer één voor 2021. Maar eigenlijk hopen we dat we in een van de volgende kwartaalupdates gewoon kunnen zeggen dat we weer op kantoor werken…

Feestmaanden

De donkere, gezellige decembermaand is bij Juist (én bij de thuiswerkers) zo gezellig mogelijk verlopen. Hoe wij dit ondanks de maatregelen voor elkaar kregen? Door te luisteren naar wat de meesten het aller-aller-allermeest missen aan het werken op kantoor. En dat zijn natuurlijk je collega’s! is natuurlijk de vrijdagmiddagborrel! Gezellig de week afsluiten was immers stukken lastiger de laatste tijd, om nog maar te zwijgen over de legendarische kerstborrel.

Bij een poging om de (nagenoeg) niet te evenaren sfeer van een vrijdagmiddagborrel na te bootsen hebben we de hulp ingeschakeld van Bavaria. Zij zorgden voor heerlijke verfrissende biertjes én bijpassende hapjes. Nadat iedereen met een hoofddeksel naar keuze voor z’n webcam gekluisterd zat vuurden de quizmasters vele vragen op ons af. De winnaar? Dat was Merkstrateeg en Chef Content Teun die met een échte Bavaria koelkast aan de haal ging! En het bleef nog lang gezellig en onrustig (maar stukken minder lang dan na de kerstborrel).

Nadat iedereen nog aan het bijkomen was van de online bierproeverij was Sinterklaas alweer aangemeerd in Nederland. En wie zoet is, krijgt lekkers. Daarom zijn hulppietjes Claudia en Erik langs alle thuiswerkers gegaan om hen te verrassen met een heerlijke chocoladeletter. De schrikbarende ontdekking van deze ronde langs de thuiswerkers? Dat sommige collega’s het meest effectief werken in een eigen Hello Kitty pyjama…   Dit bericht bekijken op Instagram  

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Juist. Digitale marketing (@juist.nl)

Nadat Sinterklaas het land weer had verlaten en op zijn beurt weer plaats had gemaakt voor de Kerstman, kon een kerstboom op kantoor natuurlijk niet ontbreken. Zo gedaan! De kerstboom zorgde ervoor dat de kerstsfeer helemaal in het pand trok. Dit heeft de collega’s er weer toe gezet om barstensvol enthousiasme onze (traditionele) kerstkaarten te maken, te schrijven én te versturen. Natuurlijk in combinatie met een eigen Juist (Krèk) biertje hopen wij dat iedereen genoten heeft van de decembermaand!

Ben jij een échte fijnproever? Dan is feedback over ons pilsje áltijd welkom. Wij zetten onze thuisbrouwers Sander, Martijn, Dave & Rob alvast aan het werk!

Juist-nieuwtjes

In de vorige kwartaalupdate maakten jullie kennis met Marloes, die sindsdien niet heeft niet stilgezeten. Samen met Rudo gaf ze onze nieuwe supportafdeling vorm. Daarmee zorgen we zowel intern als extern voor duidelijke lijntjes, korte wachttijden rondom supportvragen en heldere communicatie. Veel van onze opdrachtgevers weten de weg naar de supportafdeling al te vinden.

Heb jij een supportvraag? Dan schakel je dus vanaf nu onze supportafdeling in. Heb je een algemene vraag? Dan bel je ons algemene nummer. Simpel, toch?

Een andere, iets minder nieuwe afdeling is onze SEO flexpool. Het SEO-restaurant van chef-kok Sander, in de volksmond. Het enige restaurant dat open bleef afgelopen jaar – vanuit huis, welteverstaan. En met succes: inmiddels zijn er ruim 250 landingspagina’s geschreven waarmee we flink wat conversies realiseerden. Om die successen te vieren hebben we een (grote!) SEO Wall of Fame gemaakt waar we de best scorende landingspagina’s bijhouden. Worden we ook blij van! Ook op dat bord komen? Plan dan een (virtueel) bezoekje met onze chef!

Projecten

Genoeg over onszelf. Want hoe druk we intern ook zijn; voor onze klanten zijn we natuurlijk nóg drukker. Zo hebben we inmiddels kennisgemaakt met alle klanten van bureau Lakefields, dat we overnamen in het derde kwartaal van 2020. Leuke gesprekken, waar onze nieuwe klanten weer kennismaakten met onze bedrijfscultuur waar je ‘gij’ tegen zegt. En ook de eerste projecten zijn al afgerond. De eerste: een vernieuwde Magento-shop voor Florale Haircare!

Online open dagen zijn inmiddels zo normaal dat het amper nog ‘nieuw’ te noemen is. Ook de afgelopen tijd hebben we weer geholpen om (in dit geval) aanstaande studenten van ROC de Leijgraaf te helpen met hun studiekeuze. Via online campagnes via allerlei kanalen zijn advertenties gedraaid om de online open dag te promoten. Vooraf konden mensen zich aanmelden, waarna ze nog een reminder per e-mail kregen via MailChimp. Op de website was de online open dag te volgen, waarmee de (aanstaande) studiebollen een zo goed mogelijk beeld kregen van de school, de locaties én de opleidingen. Combineer dit met vlogs, video tours én de mogelijkheid om live vragen te stellen via WhatsApp, en je kunt jezelf afvragen waarom je ooit nog je bank af zou komen om een open dag te bezoeken… Toch hopen we er niet te snel aan te wennen.

Verder zijn we samen met Hycult Biotech een strategietraject gestart. De merkpositionering, huisstijl, website én marketingstrategie waren hierbij al een feit. Afgelopen kwartaal richtten we ons op een hele gave B2B-campagne, die voortkomt uit de nieuwe merkpositionering. Daarvoor maakten we samen met Alexive Media een passende video. Natuurlijk kon op deze draaidag een glimlach van oor tot oor niet ontbreken!   Dit bericht bekijken op Instagram  

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Juist. Digitale marketing (@juist.nl)

En we zijn vaker blij geworden van ‘merkwaardige’ trajecten. Onze klant Nuvita is al 20 jaar een betrouwbare producent voor bedrijven die voedingssupplementen distribueren, maar komend jaar gaan zij zélf de consumentenmarkt betreden. Daarom hebben wij ze geholpen om dat merk vorm te geven. Hoe dat eruitziet houden we nog even geheim, maar we gokken zomaar dat dit gave project vaker gaat terugkomen in de kwartaalupdate…

En we hebben nog véél meer mooie projecten uitgevoerd tijdens de afgelopen maanden. Deze bijvoorbeeld:

Heb jij interesse op basis van bovenstaande projecten? Bel ons dan eens!

Livegang

Dé categorie van het eerste uur. En ook tijdens het laatste kwartaal van 2020 zijn er verschillende websites gelanceerd:

Op naar een gezond 2021

Er gloort hoop aan de horizon! De eerste vaccins zijn gezet, waardoor we voorzichtig weer uitkijken naar een bomvol kantoor met collega’s. Tot die tijd blijven we thuis stug doorwerken. En na bijna een jaar went dat best. Hopelijk kun jij er ook nog wel even tegenaan en wordt 2021 het jaar waarin je succesvoller was dan ooit – én blijer wordt dan ooit. Als wij je daarbij kunnen helpen, op wat voor manier dan ook: laat het ons even weten. We zijn er nog steeds voor je. En wij worden er blij van als jij blij wordt. Help ons jou te helpen ons te helpen!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐