Waar ben je naar op zoek?

20.04.2023
7 minuten
Wij zijn Juist

“Brabantse gezelligheid: ik weet niet wat dat is, maar bij Juist voel je het”

Teun van den Heuvel

Een Rotterdamse Amerikaan loopt een Boekels marketingbureau binnen. Klinkt als het begin van een slechte mop. Maar voor Rick was dat het begin van zijn dienstverband bij Juist, bijna twee jaar geleden inmiddels. Wij waren benieuwd of dat ook een slechte grap is, of misschien toch een goed verhaal over waarom werken bij Juist nou zo’n ontzettende aanrader is…

Voordat hij bij Juist startte werkte Rick Fontein (30) als marketeer voor een webwinkel. Als eenmansmarketingafdeling had hij veel verantwoordelijkheid en verrichte hij behoorlijk divers werk. Maar daardoor miste hij wel wat verdieping.

“Ik wilde graag meer leren over marketing”, vertelt Rick. “Daarom wilde ik bij een marketingbureau aan de slag, ook om voor meer klanten te kunnen werken. Toen ben ik gaan solliciteren. Ik mocht op gesprek komen bij een groot bureau in Eindhoven. Mijn vriendin wees me toen ook nog op Juist, waar eigenlijk geen vacature openstond. Toch stuurde ik een open sollicitatie, onder anderen omdat Boekel qua reistijd aantrekkelijker was dan Eindhoven.”

Rick verwachtte weinig van die open sollicitatie: “Lindy belde me en vertelde dat Juist eigenlijk niet op zoek was naar collega’s, maar dat ze best in gesprek wilden met marketeers met potentie. En ik mocht op gesprek komen, dus dat gaf me wel vertrouwen in mijn kunnen”, lacht Rick.

Ook zo’n collega met potentie? Of die potentie al lang en breed waargemaakt? Ontdek dan wat die functie bij Juist inhoudt!

Ik ben benieuwd, laat zien!

Lekker afwisselend en leerzaam

De match met Juist was er en ook bij het Eindhovense bureau kon Rick starten, dus was de keuze aan hem. “Ik koos voor Juist omdat ik hier het gevoel kreeg dat ik hier minder ‘een nummertje’ zou zijn. En de diversiteit van het werk sprak me ook aan. Hier zou ik voor allerlei verschillende klanten werken en me op meer vakgebieden kunnen ontwikkelen. De combinatie van contactpersoon en vakspecialist vond ik interessant.”

En dus startte Rick als SEA & SEO Marketeer bij Juist – met de nodige verwachtingen. Maakt Juist die verwachtingen waar, nu hij bijna twee jaar in dienst is?

“Bij Juist werk ik voor hele verschillende klanten, van grote schoolgemeenschappen tot de bakker om de hoek. Daardoor zit je enerzijds met marketeers uit een marketingteam en anderzijds met ambitieuze ondernemers, al dan niet uit de regio. Dat vereist een andere aanpak en een andere inzet van onze dienstverlening. Dat houdt het lekker afwisselend – en leerzaam. Daar was ik naar op zoek.”

Binding met de regio vinden we belangrijk bij Juist, en dat spreekt Rick ook aan. “Veel bedrijven uit de regio weten Juist te vinden voor hun marketingondersteuning. Daardoor ken je de bedrijven waarvoor je werkt vaak ook. Ik woon zelf in Uden, waar ook veel klanten van ons zitten. Één van onze klanten woont bijvoorbeeld praktisch om de hoek. Dat zorgt toch voor een extra band.”

 

Geen nummer

Waar we bij Juist ook niet vies van zijn: de ontwikkeling van collega’s. Dat ervaart Rick ook. “Als je je op een bepaald vlak wil ontwikkelen of wil doorgroeien binnen het bedrijf helpt Juist je daar graag bij. Zolang je zelf maar meedenkt en je plan goed onderbouwt. Bovendien kun je altijd terugvallen op de kennis en expertise van collega’s, die je actief ondersteunen in je ontwikkeling en je heel graag helpen verder te groeien.”

Die hulpbereidheid proeft Rick in alle lagen. Ook bij directeur Filip, bijvoorbeeld. “Bij veel grote bureaus zie je vaak dat je toch meer ‘een nummer’ bent. Bij Juist is dat écht niet het geval. Dat vind ik heel belangrijk. Je kunt hier altijd bij de directie binnenstappen. De deur staat letterlijk altijd open”, meent Rick. “En als je dan binnenstapt wordt er serieus naar je geluisterd en meegedacht, of het nou gaat om je wens om thuis te werken of om tóch een andere richting te kiezen qua ontwikkeling. Dat is fijn.”

 

Brabantse gezelligheid

We roepen zelf graag dat de werksfeer zo fijn is, maar collega’s moeten dat dan wel kunnen bevestigen natuurlijk. Gelukkig doet Rick dat ook. Zonder al te veel dwang. “Je krijgt hier echt veel vrijheid en het team is hartstikke gezellig. Dat proef ik wel echt: Brabantse gezelligheid. Ik weet niet wat dat precies is eigenlijk, maar het is er. Ik heb familie aan Rotterdam aan wie ik dat probeer uit te leggen, maar da’s moeilijk.”

Die Brabantse gezelligheid zat er meteen al in voor Rick. “Dat merkte ik al toen ik een dagje kwam meedraaien. Lekker samen ’n frietje eten op vrijdagmiddag. ’n Borreltje na werktijd. En de feestjes natuurlijk: Festyland, het jubileumfeest en het beachvolleytoernooi schieten me zo te binnen. Collega’s organiseren zelf ook van alles, van potjes voetbal op de parkeerplaats tot bowlingavondjes en borrels. Daardoor leer je collega’s ook snel kennen en bouw je een band op.”

“Door de combinatie van de fijne werksfeer, de afwisseling in het werk en de vrijheid én wil om te laten groeien is Juist voor mijn gevoel één van de fijnste werkgevers die er zijn. Ik voel me hier op mijn gemak.”

 

Voldoening

Welke momenten springen er voor Rick uit? “Toen het beachvolleytoernooi georganiseerd werd was ik net in dienst. Samen sportief bezig zijn vond ik erg geslaagd en ik maakte direct kennis met het hele team. En op de afterparty bij Filip thuis leerde ik iedereen ook meteen van een andere kant kennen, haha. Verder haal ik veel voldoening uit resultaat halen voor klanten. Dat je samen met een klant gaat bedenken wat je in kunt zetten om voor nog meer resultaat te zorgen en dat dat dan ook lukt.”

En dus zit Rick nog wel op zijn plek bij Juist. “Ik kwam hier omdat ik leuk werk wilde doen en me wilde ontwikkelen. En ik ben nog lang niet uitgeleerd. Maar als ik nu zou moeten zeggen wat ik veel verder in de toekomst zou willen doen? Dan zou ik een B&B in Italië openen. Voorlopig moet ik dus nog flink sparen,” besluit Rick.

Ons advies aan Rick: zorg dat je tegen die tijd plek hebt voor zo’n 45 bedden, dan kun je één weekend vast afblokken!

Filip over Rick

“Rick is zo’n typische marketeer die zowel aan de knoppen kan zitten als gesprekspartner kan zijn voor onze klanten. Hij heeft van nature het vermogen om goed te communiceren. En of hij dat talent gaat inzetten om meer als klantadviseur te fungeren of juist als vakspecialist doorgroeit gaat hij de komende tijd ontdekken. Die ruimte krijgt hij.”

Zie jij net als Rick zo’n fijne werkplek wel zitten? En wil jij ook de ruimte krijgen om je te ontwikkelen op jouw manier? Dan móet je de vacature even lezen. Zeker als je van worstenbroodjes houdt.

Naar de vacatures!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐