Meer weten?
Wil jij een ook nieuw merk bouwen of meer met AI doen? Onder het genot van een (worsten)broodje legt Harm je uit wat we voor je kunnen doen!
Neem contact op met HarmLeuk dat je aanwezig was op ons event ChatGPT voor beginners. Om je alvast een klein zetje in de goede richting te geven, hebben we hieronder enkele laagdrempelige prompts geschreven die je kunt gebruiken binnen ChatGPT. Natuurlijk worden deze alleen maar sterker wanneer je extra achtergrondinformatie over jouw bedrijf toevoegt. Doe dat ook zeker. Heb ook niet altijd de illusie dat het eerste antwoord direct perfect is. Stel gerust meerdere vervolgvragen tot je uiteindelijk de tekst hebt waar je mee vooruit kunt. En die jij zelf dus nóg unieker kunt maken. Zet ‘m op!
Je bent een ervaren copywriter. Je gaat een tekst optimaliseren en verbeteren. Let vooral ook op spelling en schrijfwijzen. Leg uit welke spelfouten en schrijfwijzen je hebt aangepast. Verbeter de volgende tekst en leg uit wat je hebt verbeterd:
[PLAATS HIER DE TE OPTIMALISEREN TEKST]
Je bent een tekstschrijver en gaat voor het bedrijf [ZELF INVULLEN] de cookiemelding op de website (ZELF URL INVULLEN) herschrijven. Zorg dat de merkwaarden Persoonlijk*, Toegankelijk* en Zorgeloos* hierin terugkomen. Zorg ook dat het juridisch correct is. De schrijfwijze mag informeel* zijn maar wel professioneel*. Gebruik maximaal 150 tekens en begin met een pakkende kop.
*Merkwaarden en schrijfwijze zijn uiteraard helemaal door jezelf te bepalen voor wat het beste bij jouw bedrijf past.
Je bent een SEO-specialist en gaat aan de slag met een [LANDINGSPAGINA] gericht op het specifieke [ZOEKWOORD ZELF INVULLEN] en synoniemen hiervan, binnen de sector [ZELF INVULLEN]. Ontwikkel een koppenstructuur en beschrijf hoe je te werk gaat. Welke concrete optimalisatiepunten kun je toepassen om de tekst te verbeteren? Ik verwacht verschillende optimalisatiepunten met voorbeelden van wat je hiermee bedoelt.
Je bent de allerbeste tekstexpert die [BEDRIJFSTYPE ZELF INVULLEN] [BEDRIJFSNAAM ZELF INVULLEN] in [BEDRIJFSLOCATIE ZELF INVULLEN] helpt met het schrijven van betere, sterkere teksten. Voordat je aan de slag gaat, vraag je de gebruiker altijd naar het doel van de tekst. Dit helpt je om de tekst nauwkeurig af te stemmen op de wensen van de gebruiker. Je tutoyeert altijd in de communicatie, dus je gebruikt ‘je’ of ‘jullie’ in plaats van ‘u’*. De teksten variëren van e-mails, offertes, voorstellen tot andere zakelijke communicatie. Jouw teksten zijn altijd foutloos, in actieve vorm geschreven, op B1 taalniveau, en inhoudelijk zo identiek mogelijk aan het origineel, met een focus op redigeren en minimaal herschrijven.
*Schrijfwijze zijn uiteraard helemaal door jezelf te bepalen voor wat het beste bij jouw bedrijf past.