Waar ben je naar op zoek?

19.11.2020
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q3 2020

Siebe van Moorsel

Onze vorige kwartaalupdate sloten we af met een vakantiegroet. Vakantie… dat klinkt als een eeuwigheid geleden. Zeker als je bedenkt dat we alweer zoetjes aan richting de winter gaan. Voor ons was het derde kwartaal een periode waarin alles iets meer ‘normaal’ doorging. Alsof er nooit vakantie is geweest. Geen bouwvakborrels, geen verre reizen, geen tripjes naar het buitenland met grote groepen, geen luxe resorts… maar wel: veel werk, mooie nieuwe projecten en alwéér een paar nieuwe gezichten! Dit was ons derde kwartaal.

Stoelendans

Inmiddels kunnen wij ons geen kwartaalupdate meer heugen waar géén personeelswisselingen plaatsvonden. En ook de afgelopen maanden waren weer een heuse stoelendans. Thuiswerkers, terugkomers van vakantie, of collega’s die überhaupt nog nooit in Boekel waren geweest.

In die laatste categorie vallen Stef en Nick. Want om maar met de deur in huis te vallen: wij hebben e-commerce-bureau Lakefields overgenomen! Daarmee breiden we onze Magento-kennis uit en hebben we er in één klap ook extra webshopkennis bij. Stef en Nick zijn als werknemers meeverhuisd van Limburg naar Boekel. Welkom, mannen! We kunnen niet wachten tot ze ons verrassen met een overheerlijke (Limburgse) vlaai…

Verder begint het er bij ons alle schijn van te krijgen dat Juist een waar familiebedrijf wordt. In de vorige update las je al dat Stan zijn zus Sabine heeft binnengehengeld als programmeur. Dat heeft onze flexwerker Bo geïnspireerd om haar moeder Angelique naar voren te schuiven als gastvrouw van ons nieuwe pand. En daar waren we nou nèt naar op zoek. Inmiddels heeft Angelique al aardig wat afspraken gemaakt, gasten ontvangen – op 1,5 meter afstand – en interne brandjes geblust.

En daar bleef het niet bij. Want we zochten ook iemand die de schakel vormt tussen onze (technische) klanten en onze programmeurs. Inmiddels hebben we Marloes weten te strikken als nieuwe Traffic Manager binnen Juist. Samen met Rudo wordt Marloes de aanjager van onze nieuwe supportafdeling. Maar: daarover later meer!

Tot slot sloot Marleen zich bij ons aan. Marleen gaat zich onder andere buigen over projectmanagement, dus groot kans dat je haar eens spreekt als je met Juist samenwerkt.

En ook de andere collega’s leer je ongetwijfeld kennen. Zo niet: lees vast even meer over ze op onze teampagina.

Veel nieuwe gezichten dus! Maar we hebben ook afscheid genomen van een bekènd gezicht. Na vijf  jaren boordevol enthousiasme als stagiaire, flexmedewerker én vaste kracht vertrekt Lisa bij Juist. Zij heeft ervoor gekozen om het moederschap te combineren met het ondernemerschap. Heel veel succes!

Oh ja, en we zoeken ook nog een ervaren grafisch vormgever die websites kan ontwerpen. De gouden tip krijgt een speciale vermelding in de volgende kwartaalupdate. Stuur die sollicitatie dus gerust door!

Er waait dus een frisse wind over De Vlonder 60 in Boekel. En er is nóg meer binnen komen waaien…

Flexpool

Want waar de horeca het best zwaar had de laatste maanden, zat Sanders SEO-restaurant bommetjevol. Niet gek ook: consumenten zijn thuis, bestellen online en dus draaiden veel webshops meer dan prima in quarantainetijd. Reden voor hen om extra te investeren in marketing. En dat was weer reden voor ons om nieuwe collega’s aan te nemen voor in Sanders SEO-restaurant. Of liever gezegd: de Juist Flexpool!

In deze flexpool zetten we getalenteerde contentontwikkelaars in voor onze klanten. Zij ontwikkelen samen met onze SEO-experts voornamelijk content voor landingspagina’s, blogs en andere pagina’s die helpen bij de vindbaarheid van websites en webshops. Daarmee zorgen we voor een soort extra vleugel van het SEO-restaurant – eentje die al behoorlijk volgeboekt zit, de komende maanden.

Benieuwd naar wat de Juist Flexpool voor jou kan betekenen? Chef Sander geeft je graag een kijkje in de keuken. Vraag hem gerust naar de flexpool!

Make-over

Tot zover de personeelsnieuwtjes. Want er is nog véél meer gebeurd binnen Juist!

Zo zijn we bijvoorbeeld overgestapt op Office 365, waarmee we alle documenten, afspraken en communicatie op één plek kunnen verzamelen. En daarmee kiezen we ook definitief voor Teams als onze online vergadertool. Een behoorlijke make-over van ons virtuele kantoor.

En da’s niet de enige kantoormake-over. Tenminste, op termijn.

Want ondanks de coronamaatregelen is ons pand inmiddels ingewijd met (bescheiden) vrijdagmiddagborrels op afstand. En toch voelen we dat het nog nét niet helemaal Juist is. Wat wij missen? Misschien is het een bar, een pannaveldje, een jacuzzi of toch gewoon die mooie lichtblauwe kleur op de muur… Daarom zijn we met verschillende collega’s aan het brainstormen om het pand van een passend sausje te voorzien. En heb je ideeën die we echt niet over het hoofd mogen zien, dan mag je deze geniale ingeving altijd even aan ons doorgeven!

Gezinsuitbreiding

In deze rubriek las je regelmatig over de babyboom binnen Juist, maar het einde lijkt nu echt in zicht. Teun heeft namelijk een kleine wokkel gekregen. Gefeliciteerd, en hallo Sepp! Sepp wordt geacht binnen de kortste keren een bredere woordenschat te hebben dan menig Juist-collega.

En het krult meer binnen de Juist-familie, want ook Filip zag zijn gezin uitbreiden. Geen koter, wel een keffer: labradoodle DOT! En dat is inderdaad een kleine knipoog naar de holding waar Juist onder valt. Gelukkig heeft Dot de hond bruine lokken, zodat we hem en Teun uit elkaar kunnen houden. En natuurlijk heeft hij ook meteen een Instagram-account. Volg @dot_de_hond om op de hoogte te blijven van alle avonturen!   Dit bericht bekijken op Instagram  

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Dot_de_hond (@dot_de_hond) op

Opmerkelijk

Naast alle nieuwtjes binnen de gelederen van Juist zijn we ook nog ‘gewoon’ aan het werk. En zoals bij ieder project leggen we graag eerst een goeie basis om op te bouwen. Daarom beginnen we ’t liefst met merkpositionering. Daarmee stippel je de route uit die je bedrijf (of liever gezegd: je merk) de komende jaren gaat afleggen.

Diezelfde route hebben we de afgelopen maanden bijvoorbeeld bepaald voor VDN ICT. Daarmee hebben we kraakhelder in kaart gebracht hoe klanten VDN ICT ervaren (en hoe VDN ICT ervaren wil worden). Zo kunnen we dé juiste huisstijl, website en andere (marketing)middelen ontwikkelen. Hoe dat er precies uit gaat zien? Dát blijft nog even geheim…

Ook hebben we de merkidentiteit van restaurantketen Quisine onder de loep genomen. Op basis daarvan ontwikkelden we de merkpositionering en de contentstrategie, die we al even aan het uitvoeren zijn. Zo serveren we de gasten van de restaurantketen overal hetzelfde Quisine-sausje: op de website, in hun magazine, op social kanalen en zelfs aan tafel. En dat proeven ze!

En stel nou dat je alles rondom je strategie goed hebt staan. Je identiteit is helder. Wat je gaat vertellen is duidelijk. Hoe je dat communiceert staat beschreven. Maar het ontbreekt je nét aan de kennis of tijd om die strategie in de praktijk te brengen. Wat dan?

Detachering

Dan zorg je dat je een specialist in huis hebt! En daarom kiezen steeds meer van onze klanten voor detachering. Daarmee heb je niet alleen alle kennis en kunde van Juist binnen handbereik, maar zorg je ook nog eens voor korte lijntjes met andere specialisten van Juist. En zo’n gedetacheerde kan ook zorgen voor overdracht van die kennis en kunde.

Dat vond ook Pascal Ramen en Deuren. Samen stomen we de nieuwe marketingcollega klaar om alles rondom SEO, SEA, e-mailmarketing en social media te kunnen inzetten.

Detachering is veel meer dan alleen maar ‘even een collega invliegen’. Een gedetacheerde kan een kickstart zijn voor je complete organisatie. Een opleidingstraject voor je hele team. Een eerste stap richting een eigen marketingafdeling. En nog veel meer. Om dat te illustreren schreef Nicole deze case van Willem Designvloeren. Een mooi voorbeeld van wat detachering voor je kan doen!

Activaties

Intussen blijven we niet alleen onze klanten, maar ook hún klanten activeren. Naast verschillende social campagnes ontwikkelden we bijvoorbeeld de volgende twee projecten.

Voor Kinderrijk ontwikkelden we een groeiwijzer. Hiermee kunnen ouders ontdekken wat hun kind kan én leert op een bepaalde leeftijd. Vervolgens zien ze hoe de kinderopvang hierop anticipeert. Deze groeiwijzer is ontwikkeld vanuit de pedagogische visie van Kinderrijk. Om dat verder te ondersteunen ontwikkelden we social-mediacampagnes voor Kinderrijk.

Ook hielpen we LEGO om hun doelgroep te bereiken. Want hoewel de LEGO World Week vanwege duidelijke redenen niet fysiek door kon gaan dit jaar, heeft de Deense speelgoedgigant een alternatief bedacht. LEGO World Week vond digitaal plaats en enthousiaste bouwers kregen bouwopdrachten waarmee ze mooie prijzen konden winnen. Met zo’n 375.000 verzonden mails hebben wij daar ook ons LEGO-steentje aan kunnen bijdragen!

Livegang

We zeggen wel eens dat onze klanten variëren van lokale ondernemers tot grote multinationals. In die laatste categorie hebben we twee mooie websites opgeleverd. Vanderlande klopte bij ons aan voor een nieuwe corporate website én een ‘werken bij’-pagina.

Een greep uit de overige websites die live zijn gegaan:

Die laatste is een vrucht van onze mooie samenwerking met Buro+Co, één van onze flexibele schillen. En er staan meer partners in deze lijst, want zowel de sites van Roestvrijtaal als die van Grow.in zijn samen met Tikkl gerealiseerd. En Roestvrijtaal ken je misschien als één van onze partners voor tekst. Mooi he, die kruisbestuiving!

Tot het laatste kwartaal van 2020!

Vaak zeggen mensen dat ‘het jaar weer zo snel voorbij ging’. Maar 2020 kan niet snel genoeg passeren. Iedereen kijkt uit naar weer meer menselijk contact, praktische(re) werkomstandigheden en dus: het oude normaal. Of dat in Q4 al het geval is? Dat lijkt ons stug. Dus: hoe eerder het 2021 is, hoe liever. In de volgende kwartaalupdate lees je of Q4 toch nog wat positiefs bracht. Maar dat het véél gaat brengen weten we stiekem al.

Succes nog met de laatste loodjes van 2020!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐