Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
December
Hoe maak ik inhakers?
Handig, zo’n inhaakkalender. Je content voor ’n heel jaar zó voor het invullen. Of toch niet? Nou, nee. Want een inhaker kán een leuke contentvorm zijn. Als je ’t goed doet. Maar waarschijnlijk heb je veel interessantere, informatievere of gewoon leukere dingen te vertellen. Content waarmee je je doelgroep écht weet te raken, inspireren, overtuigen of zelfs tot een aankoop weet te verleiden. Met een contentstrategie verzamel je die verhalen en leg je vast hoe je ze vertelt. En een inhaker kan zo’n verhaal zijn – maar is nooit hét verhaal. Weet jij nog niet welke verhalen je te vertellen hebt? Dan moeten we snel eens een lunchsessie plannen!
Stappenplan
Verhalen helder? Dan is ’t tijd om aan de slag te gaan. Wij helpen je met maken van een juiste inhaker in 5 stappen.
- Kies de juiste toon. Ga na wie je doelgroep is. En hoe je ze vervolgens aan moet spreken om te raken, inspireren, overtuigen óf te verleiden tot een aankoop.
- Ga voor de juiste woorden. Afhankelijk van het doel moet dit ‘n emotionele snaar raken. Of juist een serieuze toon aanslaan.
- Creëer overzicht. Zo lui als wij mensen zijn, lezen wij vaak niet alle informatie. Zeg nou zelf, heb jij alle tekst van deze pagina gelezen? Zorg dat je doelgroep de belangrijkste informatie níet kan missen.
- Zorg voor creativiteit. De boodschap moet goed overkomen, neem dan ook de tijd om d’r écht iets moois van te maken.
- Heb de behoefte van de doelgroep helder. Zorg voor meerwaarde, geef je doelgroep als het ware ‘n cadeautje.