• Wat is een conversie? En hoe bepaal ik de conversies?  

    Je hebt een bedrijf en je weet wat je wil verkopen. Voor veel bedrijven is het doel dan ook vaak al duidelijk: het verhogen van conversies en betrokkenheid. Maar wist je dat niet alle digitale marketingconversies hetzelfde zijn? Het verschil weten tussen harde en zachte conversies kan jou helpen om jouw berichtgeving en doelgroepen te beïnvloeden. Hoe? Dat lees je hieronder. 

Harde en zachte conversies 

Afhankelijk van de doelstellingen die jouw site of bedrijf heeft zet jij jouw conversies in. Zo heb je nog een verschil in zachte en harde conversies.  

Wat zijn zachte conversies?

Een zachte conversie leidt niet direct tot extra omzet. Dit zijn conversies waarbij bijvoorbeeld het contactformulier wordt ingevuldeen brochure wordt aangevraagdklik op telefoonnummer of het klikken op de e-mailHet abonneren op onze nieuwsbrief behoort daar ook onder ;). Deze kopers zijn gewoon hun tenen in het water aan het dopen en zijn een beetje verder weg van een koopbeslissing. Een bepalend kenmerk van een zachte conversie is duidelijk de interesse. 

Een zachte conversie biedt duidelijke metingen van de acties die door een doelgroep worden ondernomen, wat duidt op een positieve lift voor een product, merk of dienst, zonder een onmiddellijke meting van de impact op de financiële doelstellingen. Een zachte conversie kan zorgen voor een verhoogde merk-, product – of serviceaffiniteit, positieve sociale mediabetrokkenheid, of verhoogde aanmeldingen in een e-maillijst. Deze mensen zitten nog in de eerste fase van het aankoopproces. Zij zijn nog niet klaar om te kopen, of weten nog niet zeker of ze van jou willen kopen. Zie het dus maar als een eerste date. Verpest het niet. 

Wat is een conversie?

Wat zijn harde conversies?

Een harde conversie draagt direct bij aan het bedrijfsresultaat en hebben een onmiddellijke impact op de financiële doelstellingen. Denk hierbij aan de online verkoop van producten waarbij je omzet groeit. Je hebt indruk gemaakt en de date is goed verlopen. Nu het vervolg nog… 

Wat is een conversie
Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

Cijfer, call to action, USP of voordeel

Ruimte voor een korte omschrijving van het hierboven genoemde punt.

conversie
alle specialisten onder één dak

Wij zijn denkers, bouwers en marketeers met één ding gemeen: wij worden gedreven door jouw resultaat.

Bedenken

Alles begint met een strategie en je kunt jouw digitale strategie pas bepalen wanneer je het antwoord hebt op 3 eenvoudige vragen: waar staan we nu? Wat is ons doel? En hoe komen we daar?

Lees verder

Activeren

We zetten de juiste digitale marketing instrumenten in op de juiste momenten om het juiste effect te bereiken. Onze kennis en ervaring op het gebied van SEO, SEA, social, e-mail en display advertising staat volledig tot jouw beschikking.

Lees verder

Ontwikkelen

Onze specialisten ontwerpen en ontwikkelen websites, webshops en applicaties. Specialismes als design, usability, development en conversie vind je bij Juist allemaal onder één dak.

Lees verder

Beheren

Naast technisch beheer focussen we ons op de bedachte strategie en doelstellingen. Dit doen we door op periodieke basis de resultaten én onze samenwerking te evalueren.

Lees verder

Ook samenwerken met Juist?

Onze jarenlange ervaring in en met de digitale wereld zetten we om in relevante denkkracht voor jouw vraag, probleem of doelstelling.

Wij geloven dat hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt. En dus investeren we graag tijd in een mogelijke samenwerking. Omdat we klanten behandelen zoals we zelf graag behandeld willen worden.

Juist gaat altijd voor een beter resultaat. Dat doen we niet alleen, samen gaan we op zoek naar de juiste content, voor de juiste doelgroep, op de juiste plaats en het juiste moment.

Benieuwd naar de mensen achter Juist?

over juist

Behoeften en gedrag van jouw klanten is leidend

Een digitale strategie is gebaseerd op de behoeften en het gedrag van jouw klanten. We bedenken  samen een sterke strategie en daarna ontwikkelen onze specialisten een passende website, webshop of applicatie.

Meten is weten, weten is verbeteren

Alles is meetbaar. Weten wat je wil meten is een ander verhaal. Dus beheren we op een actieve manier jouw digitale marketing en kunnen we continu inspelen op veranderingen.

Samenwerking voor lange termijn

Digitale marketing vormt voor steeds meer bedrijven een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie. Continue aandacht is dus gewenst. Daarom geloven we niet in kortstondige acties maar zetten we in op een duurzame samenwerking.