Waar ben je naar op zoek?

27.09.2012
7 minuten
Wij zijn Juist

Waar moet je met Twitterfeed gebruik op letten?

Juist Redactieteam

Een Twitterfeed is tegenwoordig steeds meer terug te vinden op websites. Wellicht heb jij dan ook al stappen ondernomen om tot een goed Twitter account te komen. Als dat het geval is, ben je ongetwijfeld nagegaan wat een juiste feed is op het social mediaplatform. Wij zetten enkele aandachtspuntjes graag op een rijtje.

Wat zijn de voordelen van een Twitterfeed op je website?

Als voorwaarde om te starten met een Twitterfeed op je site stellen wij een minimum van 3 uur activiteit per week. Hieronder verstaan wij: interactie zoeken, informatie delen of bijvoorbeeld berichten retweeten. Alleen dan heeft het namelijk (volgens ons) zin om de juiste functie aan je site toe te voegen. De bezoekers merken dan namelijk dat je daadwerkelijk een bijdrage levert aan het platform. Zodra je géén bijdrage levert, heeft het namelijk niet zoveel zin om een Twitterfeed aan een site te voegen. Dus: plaats niet alleen lukraak wat kortingen en nieuwe producten.

Een andere bonus van een Twitterfeed op je website is het laagdrempelig karakter om interactie te hebben. Bezoekers kunnen namelijk direct vanaf je website reageren, retweeten of een tweet opslaan in hun favoriete berichten.

Wat plaats je (niet) in je Twitterfeed?

Iedere Twitterfeed ziet er anders uit. Dat komt omdat deze is ingesteld aan de hand van de persoonlijke voorkeuren van iemand. De meest voorkomende tweets die mogelijk zijn komen van gebruikers, lijsten, opmerkingen (@) en zoekresultaten.

Stap één om een feed op je website toe te voegen is het toevoegen van een bedrijfsaccount en de opmerkingen (@) richting je bedrijf. Hiermee sla je direct twee vliegen in één klap. Zo nemen namelijk de ‘zoekresultaten functie’ én de opmerkingen richting je bedrijf toe. Dit zorgt er gegarandeerd voor dat er relevante tweets op je feed verschijnen. Natuurlijk blijven de tweets die je zelf plaatst het meest relevant. De opmerkingen richting je bedrijf bestaan vaak uit ervaringen van mensen die interactie met je bedrijf gehad hebben. Zij kunnen nét dat duwtje geven om potentiële klanten over de spreekwoordelijke streep te trekken. En dus te verleiden tot een aankoop.

Let op: als je gebruik maakt van hashtags heb je géén controle over wat er op de site komt staan. Een slechte ervaring met je bedrijf kan dan ook op de site komen staan. Wat op z’n beurt kan zorgen voor slechte publiciteit. Ons advies is om proactief te antwoorden op (negatieve) aandacht. Dit is vervolgens namelijk ook zichtbaar, waardoor potentiële klanten meteen zien hoe je als bedrijf met mogelijke problemen omgaat.

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐