Unieke campagne voor de nieuwe VW Beetle

door
28 oktober 2011
Leestijd: 1 minuut

volkswagen-beetle-juiced-up
Heb je de nieuwe Volkswagen Beetle al gezien? En benieuwd wat dit te maken heeft met “nieuwe media”? Volkswagen ontwikkelde een innovatieve campagne om de nieuwe Beetle onder de aandacht te brengen. Het doel: “The advertising should be as impressive as the car”. Dat dit doel is bereikt is een understatement!

 

De campagne: Juiced up

volkswagen-beetle-ar-app-people

Volkswagen introduceert de nieuwe Beetle. Een stoere auto die opvalt in het drukke straatverkeer. Maar hoe kun je nu, letterlijk en figuurlijk, opvallen op straat met een introductiecampagne voor de nieuwe Beetle? Volkswagen bedacht een augmented reality (ar) (een wat? zie paragraaf hieronder) campagne waarmee ze inderdaad bevestigen dat de “advertentie” of het traditionele “billboard” net zo indrukwekkend is als de auto. En dat dat traditionele billboard ook interactief kan zijn. Wat ons betreft een van de betere uitgevoerde AR campagnes die we tot nu toe voorbij hebben zien komen!

 

Wat is augmented reality?

De letterlijke vertaling is: toegevoegde realiteit (TR). Augmented reality is een vakgebied dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse, reële beelden, zoals advertenties in print, bushokjes of op grote billboards. In plaats van informatie af te beelden op klassieke en geïsoleerde beeldschermen, worden de data geprojecteerd in het gezichtsveld van de gebruiker, meestal door middel van een head-mounted display of head-up display. Het maakt het verschil tussen de reële wereld en de virtuele wereld steeds kleiner en zorgt tevens voor eenvoudigere en gebruikersvriendelijkere interfaces, ook voor complexere toepassingen. (Bron: Wikipedia).

Meer weten over augmented reality?

Dan verwijzen we je graag door naar dit interessant bericht op Wetenschap.info.nu.

0 Reacties

Geef een reactie