The past, present and future of search

door
30 december 2013
Leestijd: 1 minuut

Marcus Tandler praat je in deze 15 minuten durende video bij over de ‘past, present and future of search’.

Sinds de oprichting van Google in 1998 is er veel veranderd, in de video wordt dat in een paar minuten haarfijn uitgelegd. Interessant is de mobiele strategie van Google die begon met Android. Inmiddels draait bijna 80% van alle smartphones op Android, waarmee Google ook in de mobiele markt een speler van formaat is.

Er is echter ook een mooie parallel met het verleden te maken:

Henry Ford introduceerde ooit de 40 urige werkweek en het tweedaags weekend, onder andere met als doel dat de consument ‘tijd’ had om het verdiende geld uit te geven. Google is druk bezig met de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s, niet omdat ze zo graag auto’s willen gaan verkopen, maar omdat mensen nu eenmaal veel tijd in de auto doorbrengen. En die tijd kunnen ze niet besteden aan diensten en producten van Google…

Bekijk de video: the future of search: Marcus Tandler at TEDxMünchen:

0 Reacties

Geef een reactie