"Strategische inzet van internetmarketing"

door
30 mei 2012
Leestijd: 1 minuut

Ruim zeven jaar geleden zat ik op dezelfde stoel als studenten van de opleiding Commerciële Economie @ Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Vandaag, ruim zeven jaar later mocht ik als gastdocent een lezing verzorgen over het onderwerp strategische inzet van internetmarketing. In iets meer dan een uur kwamen diverse onderwerpen aan bod, onderstaand een chronologisch overzicht:

  • Belangrijke mijlpalen uit de historie van het internet
  • “Sociale media zijn geen revolutie in marketing, ze zorgen voor een revolutie in ons gedrag
  • “Marketing is het proces van het creëren en leveren van waarde”
  • Visie achter ‘Digital Darwinism
  • Nut van een strategie en een plan wat daadwerkelijk uitgevoerd wordt
  • Simon Sinek’s Why, how, what als basis van je strategisch fundament
  • Onze aanpak bij het bepalen van een internetstrategie
  • Middelenmix voor online en offline
  • Mogelijke conversies voor een website, webshop of online platform
  • ZMOT: Zero Moment Of Truth theorie volgens Google
  • Traditionele marketing is gebaseerd op krijgen, nieuwe marketing gaat om geven
  • Vijf praktijkvoorbeelden binnen het MKB
  • Voorbeelden van grote merken zoals Lego en John Deere
  • “Het is een kwestie van tijd alvorens het weer gewoon over marketing gaat”
  • Tips

De presentatie bestaat uit 87 slides en is hieronder te bekijken via SlideShare:

Wil je de presentatie graag in PDF of PPT(X) ontvangen? Mail me dan even: r.degroot@juist.nl.
0 Reacties

Geef een reactie