"State of digital marketing 2012"

door
29 augustus 2012
Leestijd: 1 minuut

Webmarketing123 publiceert ieder jaar het rapport ‘State of digital marketing’. Ook dit jaar is het weer een mooie en handige samenvatting van een onderzoek naar de inzet en effectiviteit van digitale marketing in zowel B2B als B2C omgevingen.

Belangrijkste doelstelling is en blijft het genereren van leads, waarbij men de voorkeur geeft aan SEO (zoekmachineoptimalisatie).

Typerend hierbij is dat bij SEO als kanaal ruim 70% van alle leads niet te herleiden is naar concreet rendement. Bij PPC (pay per click) is dat 20% en bij social media 40%. De belangrijkste conclusies uit het rapport staan in dit artikel inclusief een infographic.

Belangrijkste doelstellingen voor digitale marketing (B2B)

  • 54% = Leads genereren
  • 28% = Bekendheid verhogen
  • 10%  = Rendement verhogen

Belangrijkste doelstellingen voor digitale marketing (B2C)

  • 33% = Bekendheid verhogen
  • 26% = Rendement verhogen
  • 22% = Leads genereren

Belangrijkste bronnen voor leadgeneratie (B2B)

  • 59% = SEO
  • 21% = Social media
  • 20% = PPC (pay per click, denk aan Google AdWords)
Interessant is dat B2B marketeers SEO tweemaal zo belangrijk beschouwen dan PPC of social media.

 

Belangrijkste bronnen voor leadgeneratie (B2C)

  • 49% = SEO
  • 26% = PPC (pay per click, denk aan Google AdWords)
  • 25% = Social media

Het budget voor 2013

  • Social media +44%
  • SEO +41%
  • PPC +35%
De volledige infographic vind je hieronder, download hier het volledige rapport.

0 Reacties

Geef een reactie