SEO: oude en nieuwe tactieken

door
10 november 2014
Leestijd: 1 minuut

De wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO, bekijk ook deze korte video die antwoord geeft op de vraag: Wat is SEO?) is continu onderhevig aan verandering. Google zorgt met enige regelmaat voor updates van het zoekalgoritme onder codenamen als Panda, Penguin en Hummingbird. Deze updates hebben als doel het verbeteren van de zoekresultaten. De laatste jaren speelt personalisatie en kwaliteit een steeds grotere rol.

Dat betekent dus ook dat ‘oude tactieken’ steeds minder effect hebben. In de infographic in deze blogpost zijn de oude en nieuwe tactieken duidelijk naast elkaar geplaatst zodat je zelf kunt bepalen in hoeverre jouw aanpak van SEO nog actueel is.

SEO is per definitie een instrument wat je vanuit een langetermijnbeleid dient te benaderen. Vanuit die invalshoek benader je SEO ook meer vanuit een bezoeker/gebruiker dan vanuit een zoekmachine. Plaats de bezoeker centraal, dan doe je het altijd goed. Dat was toen al zo, nu nog steeds en zeker in de toekomst.

seo toen en nu

Bron: QuickSprout.com

0 Reacties

Geef een reactie