SEO: de 200 ranking factoren van Google (infographic)

13 juni 2013

seo ranking factoren introSinds jaar en dag wordt geroepen dat Google met ongeveer 200 factoren rekening houdt voor het bepalen van de ranking van webpagina’s in de resultaten van haar zoekmachine. Het vakgebied wat zich richt op het optimaliseren van deze resultaten noemen we SEO. Met de verschillende updates die Google steeds vaker uitvoert blijft het van belang om up-to-date te blijven. Je opgebouwde positie op relevante zoekwoorden wil je immers behouden of verbeteren.

In onderstaande infographic, ontwikkeld door Backlinko en Single Grain, tref je een enorme hoeveelheid aan factoren aan die ze in de loop der tijd verzameld hebben via diverse relevante bronnen. In de wereld van SEO zijn een groot aantal factoren al sinds jaar en dag bekend en deze wijzigen ook niet zomaar meer. De interpretatie of diepgang beweegt uiteraard wel mee met de technische mogelijkheden die continue veranderen. Van de 200 factoren zul je veel zaken aantreffen die te technisch of specifiek zijn, stap daarvoor naar je webmaster of zoekmachine optimalisatie specialist

De infographic is onderverdeeld in een aantal categorieën qua factoren:

  • Domain factors
  • Page-level factors
  • Site-level factors
  • Backlink factors
  • User interaction
  • Special algorithm rules
  • Social signales
  • Brand signals
  • On-site webspam factors
  • Off-page webspam factors

 

0 Reacties

Geef een reactie