Recensies op Facebook verwijderen

13 juni 2016
Leestijd: 2 minuten

Met de komst van social media hebben consumenten een podium gekregen waarop zij hun boodschap en/of mening aan een relatief groot publiek kenbaar maken. Dit kan bijdragen aan positieve mond-tot-mondreclame rondom jouw merk of bedrijf. Maar helaas worden negatieve berichten sneller en wijder verspreid! Consumenten zijn almaar mondiger geworden en ze beseffen wat de kracht van social media kan zijn. Hierdoor delen zij een negatieve ervaring bijvoorbeeld op Facebook, ongeacht deze ervaring terecht is.

Facebook geeft gebruikers de mogelijkheid om reviews te plaatsen op een bedrijfspagina. Krijg jij negatieve reviews? Naar mijn mening moet je eerst bij jezelf te raden gaan in hoeverre deze recensies terecht zijn en hoe deze in de toekomst te voorkomen zijn. Echter, in sommige gevallen zijn deze recensies niet terecht en wil je niet dat (potentiële) klanten deze op jouw pagina te zien krijgen.

Hoe los je dit op?

Heb jij op jouw bedrijfspagina op Facebook (onterechte) negatieve recensies en wil je niet dat Facebook deze toont aan de bezoekers op jouw bedrijfspagina? Er is een oplossing.

Facebook toont deze reviews op basis van de categorie die jij bij jouw pagina-informatie hebt opgegeven. Dit moet je dus aanpassen, wat kan resulteren in een omschrijving van de categorie die niet helemaal bij jouw bedrijf, organisatie of product past. Met het ingeven van een subcategorie, welke getoond zal worden onder de paginanaam, kun je dit afvangen.

Voorbeeld

Heb je een meubelzaak en wil je de recensiemogelijkheid laten verdwijnen, dan pas je jouw categorie aan van een ‘lokaal bedrijf’ naar ‘merken en producten: meubels’. Oke, dit klopt niet helemaal maar het komt in de buurt. Als je hierna als subcategorie aangeeft dat je een ‘meubelwinkel’ bent, dan zal dit toch worden getoond op je pagina. Enig nadeel is dat je geen adres kunt toevoegen én geen openingstijden.

Deze oplossing is in onze ogen geen échte oplossing, maar in sommige specifieke gevallen is het nodig om een onterecht negatief sentiment een halt toe te roepen. Wil je later een charme offensief inzetten, dan kun je de categorie weer aanpassen en verschijnen de recensies weer. Benieuwd hoe wij zo’n charme offensief inzetten en op deze wijze een positieve word-of-mouth rondom jouw bedrijf creëren? Neem dan contact met ons op!

0 Reacties

Geef een reactie