Onze boekenlijst van "voor 2010"

door
1 augustus 2010
Leestijd: 1 minuut

Dit blog hebben we gestart in 2010. In deze blogpost een terugblik op relevante literatuur welke we in het verleden hebben gelezen. We lezen zowel praktisch toepasbare als meer wetenschappelijk onderbouwde literatuur. Enerzijds voor de noodzakelijke diepgang en anderzijds voor de concrete toepasbaarheid voor morgen. Ieder jaar maken we een lijst met interessante boeken verdeeld naar 3 categorieën; “aanraders”, “leuk voor in de kast” en “laten liggen”.

Aanraders


Internet Marketing
Auteur: Dave Chaffey (de onbetwiste “bijbel” voor internetmarketeers)

De Internet Scorecard
Auteur: Joost Steins Bisschop & Geert-Jan Smits

Don’t make me think
Auteur: Steve Krug

Freakonomics
Auteur: tteven D. Levitt & Stephen J. Dubner

Wat zou Google doen?
Auteur: Jeff Jarvis

Koop mij (Buyology)
Auteur: Martin Lindstrom

Good to great
Auteur:
Jim Collins

Google, het verhaal achter het mediasucces
Auteur:
David A. Vise

Kloteklanten
Auteur:
Egbert Jan van Bel

Leuk voor in de kast of op de plank

De volgende boeken zijn het lezen waard als extra verdieping of omdat ze gewoon lekker weg lezen:

  • Dromen, durven, doen (Ben Tiggelaar)
  • Marketingfacts jaarboeken (2006, 2007, 2008 en 2009)
  • Webdesign Rules (Ruben Bos)
  • Wikinomics (John D. Tapscott)
  • Waar het om gaat (Jack Welch)
  • Handboek SEO (Erik Jan Bulthuis)
  • Doorbraak (Keith R. McFarland)
  • Handboek zoekmachinemarketing (Keesjan Deelstra)

Laten liggen

Tsja, wel gelezen maar wat ons betreft zeker geen must-read:

  • Call to action (Bryan en Jefffrey Eisenberg), je kunt beter Don’t Make me Think lezen!
1 Reactie

    Geef een reactie