Linkedin vs. Facebook in B2B marketing (infographic)

door
6 februari 2012
Leestijd: 1 minuut

Als B2B marketeer is het voor de hand liggend om je zakelijke doelgroep  (lees: beslissers) te bereiken via LinkedIn omdat je denkt dat dit het beste platform is. Daar waar we het afgelopen jaar veel positieve geluiden uit de VS horen voor wat betreft B2B marketing via Facebook (zie bijv. ook recent artikel op DC over het vinden van een baan), is in deze infographic mooi weergegeven wat de verschillen zijn tussen deze twee. Kern van het verhaal: onderschat/vergeet Facebook niet.
In de infographic worden de navolgende elementen nader toegelicht:

  • Gebruik van LinkedIn ingedeeld naar hierarchy (top, middle, entry)
  • Type gebruik van Facebook (status updates, comments, likes, messages)
  • Gebruikers vs tijdsbesteding en 35+ gebruikers
  • Waarom je Facebook niet moet vergeten
  • Vergelijking met adverteren tijdens de Super Bowl: “Facebook is like the Super Bowl, it’s where the people are”

Een interessante verdeling van hoe B2B marketing op Facebook met name wordt ingezet, verdeeld in vier toepassingen, vind je hieronder:

  1. 59,8% = Thought Leadership
  2. 48,9% = Lead Generation
  3. 45,7% = Feedback
  4. 34,7% = Advertising

Infographic: B2B Marketing: Linkedin vs. Facebook?

Download ook de originele PDF versie, via BOPdesign.com.

0 Reacties

Geef een reactie