Linkbuilding strategie anno 2016

door
31 mei 2016
Leestijd: 2 minuten

Vraag om links

Deze linkbuilding strategie kan in twee categorieën worden verdeeld. Ten eerste, ga eens na of je vrienden of kennissen kent met een eigen website, is dat het geval? Spreek ze eens aan, vraag het, wie weet is het geen probleem voor hun om een ​​link naar je website te plaatsen. Hoe meer de content om de geplaatste link aansluit op jouw website, des te beter.
Ten tweede, trek je stoute schoenen aan en benader een blogger of een website waar je content goed op aansluit. Vraag op de man af of of je ze kan interesseren in een linkruil.

Gast bloggen

Gast bloggen is niet meer wat het enkele jaren was. Vandaag de dag vindt je (gelukkig) steeds minder derderangs berichten verspreid over tientallen spammy websites. Probeer dit dan ook niet weer opnieuw leven in te roepen en ga voor een hoge kwaliteit artikel op een bekende blog. Dat kan voor uitstekende resultaten zorgen. Zowel in de vorm van verkeer als in de zoekmachinerankings. Hoe spammy de website is waar je het op zet en welke content je daar plaatst is natuurlijk je eigen keuzen, maar ben hier kritisch op!

Gebroken Linkbuilding

Het idee is simpel – controleer de links die er nu al naar jouw website linken en controleer of de pagina waarop ze landen niet in een 404-pagina resulteert. Is dit wel het geval? Benader de persoon die de website beheert om de link aan te passen. Een alternatief is om deze link door te laten verwijzen op de eigen website met een 301. Maar een harde link is altijd meer waard.

Viral Social Traffic

Jezelf promoten via Social Media is niets nieuws. Echter, het effectief inzetten van Social Media met betrekking tot je linkbuilding is een ander verhaal. Google scant de sociale website’s wel maar kan statistieken zoals “likes” of “retweets” niet als rankingfactoren gebruiken. Het gaat dus vooral om het aantal links wat gedeeld wordt. Kijk een goed naar succesvolle bedrijven en hoe hun dit kanaal inzetten. Analyseer dit gedrag, wie weet kan het je iets leren.

Ontwikkeling van je merk

Werk aan je merkDeze linkbuilding strategie is er een voor lange termijn en heeft ook geen vaste formule. Dit proces gaat met kleine stapjes en komen veel verschillende aspecten bij kijken. Uit eindelijk is dit wel de strategie die je in de zoekmachines het meeste gaat opleveren.
Laat je (merk) zien op internet, laat weten wie je bent en wat je weet/kan/doet. Ga opzoek naar mensen die vragen stellen op internet die jij kan beantwoorden, en doe dat dan ook. Trek eens een avond uit om een artikel van 400 woorden te schrijven over iets uit je vakgebied. Verwijs hierna op andere site’s, deel het op social media, ga gast bloggen, benader de pers, organiseer conferenties, schrijf een boek, enz enz.
Het punt is dat mensen, zoals jij en ik, jouw merk zien als een autoriteit en dat laten merken op internet. De zoekmachines gaan dit altijd oppikken. Dit geeft jouw website direct een hogere autoriteit boven anderen in de rankings.

0 Reacties

Geef een reactie