Juist wederom gecertificeerd als Google partner

door
15 december 2011
Leestijd: 2 minuten

Nederlanders zoeken veelvuldig naar informatie, producten en diensten op Google. Een groot deel van het bezoek op websites komt via Google. Hoe maak je hier als organisatie effectief gebruik van? Deze vraag kun je neerleggen bij Juist: een full service internetbureau gevestigd in Boekel, dat zich recent opnieuw liet accrediteren door Google. Dit omdat Google gekwalificeerde bedrijven deze accreditatie iedere twee jaar dienen te behalen.

Voor vrijwel ieder(e) organisatie, product of dienst is het van groot belang om goed gevonden te worden via zoekmachines als Google. Dat kan op twee manieren: betaald of onbetaald. Bij gevonden worden binnen de onbetaalde posities komt meer kijken dan enkel een goede website, ook je online mond-tot-mond reclame moet kloppen. De betaalde posities vormen het verdienmodel van Google en op dat gebied zijn talloze bedrijven actief die je helpen om gevonden te worden.

Rob de Groot, directeur-eigenaar van Juist, licht toe: “Al sinds 2007 helpen wij bedrijven bij hun online vind- en zichtbaarheid, onder andere via de betaalde posities in Google. De accreditatie van Google benadrukt ons continue streven naar kwaliteit. In de wereld van internetmarketing kan iedereen zich positioneren als een specialist vanwege  het feit dat (potentiële) klanten onbekend zijn met deze materie. Er zijn enkele criteria waarop bedrijven de aangeboden dienstverlening kunnen toetsen, de accreditatie door Google zelf is een belangrijke”.

Naast de certificering als Google AdWords Certified Partner zijn onze online marketeers ook op  individueel niveau  gecertificeerd voor Google Analytics, het systeem van Google waarmee websitegedrag wordt geanalyseerd. “Veel bedrijven worden wel gevonden via Google maar hebben geen idee of en hoe dit beter kan. Daarom kun je bij ons te allen tijde terecht voor een ‘second opinion’. Een vrijblijvend adviesgesprek verdient zich vrijwel direct terug aangezien er bij veel organisaties budget verloren gaat aan adverteren op zoekwoorden waarop ze eigenlijk NIET gevonden willen worden”, licht Rob toe.

Uiteindelijk is voor iedere organisatie het doel op de lange termijn een gezonde verhouding tussen betaald en onbetaald websitebezoek. Met goed gevonden worden ben je er echter nog niet. Je wilt immers ook dat bezoekers overgaan tot actie (conversie) :een download, contact aanvraag of bestelling. Juist werkt daarom met een team van 15 mensen aan totaaloplossingen en richt zich op de vakgebieden strategie, ontwerp, techniek en marketing. Meer weten? juist.nl.

0 Reacties

Geef een reactie