Waar ben je naar op zoek?

24.06.2021
7 minuten
Wij zijn Juist

Juist Kwartaalupdate: Q2 2021

Siebe van Moorsel

We kunnen ons inmiddels geen kwartaal meer herinneren waar we niet eindigden met ‘hopelijk mogen we weer’ of een mooiere verbloeming daarvan. Dit kwartaal is de kogel door de kerk. We mogen weer! Langzaam gaan we steeds meer terug naar het ‘oude’ normaal. Zoals een EK met publiek. Een Nederlands elftal dat daar niet ontbreekt. Of een Nederlands elftal dat kansloos uitgeschakeld wordt. Het afgelopen kwartaal zijn wij er achter gekomen dat we meer gemeen hebben met onze Oranje-helden dan gedacht. Een kwartaal waarin de dalende lijn van besmettingen zorgde voor een stijgende lijn van gebeurtenissen. Lees snel hoe wij het afgelopen kwartaal beleefd hebben!

Juist selectie

Waar Frank de Boer slechts 26 spelers mocht selecteren voor het EK lijkt bij Juist géén maximaal aantal te zijn. Zo word je vanaf 1 juni misschien wel met open armen ontvangen door onze goedlachse gastvrouw Sabine. Inmiddels heeft ook Operationeel Directeur Jorg Gijsbers zijn eerste minuten in het Juist pand gemaakt.

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Juist. Digitale marketing (@juist.nl)

En geheel in lijn met zo’n EK-voorbereiding horen ook uitgaande transfers bij het samenstellen van de Juist selectie. Zo heeft onze Limburgse Magento Developer Stef in stijl afscheid genomen met heerlijke taarten vlaaien uit onze zuidelijkste provincie. Ook Manon neemt na vele jaren flexwerken én het behalen van haar diploma afscheid. Beiden wensen we veel succes bij hun nieuwe uitdaging!

Juist Events

In het afgelopen kwartaal hadden wij geen actieve herinnering meer aan Juist Events. En terwijl Oranje naar een trainingskamp in Zeist vertrok ging bij ons ook een belletje rinkelen over het concept ’trainen’. Daarom zijn de Juist Events terug van weggeweest! Inmiddels hebben we al een Google Analytics kennissessie én een Mailchimp workshop achter de rug. En dit smaakt volgens ons zeker naar meer. Houd de komende events daarom nauwlettend in de gaten…

Tijdens het Mailchimp Event was sprake van een ware workshopdag. Dit bestond uit twee kleinere events: één voor beginners én eentje voor gevorderden. Hierin werd een kleine presentatie opgevolgd door een live demo in Mailchimp zelf. Vervolgens konden de deelnemers zelf aan de slag met een opdracht die daarna besproken werd. Kortom: een leerzame dag waar bij sommige deelnemers de toepasselijke aap uit de mouw kwam rondom e-mailmarketing.

Ook Google Analytics kon natuurlijk niet achterblijven. We verzorgden dan ook een kennissessie van Google Analytics waarbij de klanten uiteindelijk zelf de gegevens van de website in konden zien. Omdat de Juist Events vanwege de maatregelen nog online plaatsvonden werden zij verrast met een (h)eerlijk koffiepakketje op (thuis)kantoor!

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Juist. Digitale marketing (@juist.nl)

Dorstig weer

Bij Juist waren wij afgelopen kwartaal enorm dorstig. En die behoefte werd natuurlijk goed begrepen. Genoeg reden voor Juist toppers doppers. En toen de terrassen eind april weer open mochten maakten we hier maar al te graag gebruik van. Wij hebben Brabantse gezelligheid hoog in het vaandel staan, wat wij altijd omschrijven als ‘een bedrijfscultuur waar je ‘gij’ tegen zegt’. Daarom blokten wij onze agenda’s in de middag af en reserveerden wij een plaatsje bij Nia Domo.

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Juist. Digitale marketing (@juist.nl)

 
Dit bericht bekijken op Instagram
 

Een bericht gedeeld door Juist. Digitale marketing (@juist.nl)

Oranjekoorts

De valse start van 2021 begon bij enkele collega’s met een flinke besmetting van een zeker virus – én koorts. Tijdens het afgelopen kwartaal is dit gelukkig omgeslagen naar Oranjekoorts. Dankzij de oranje kantoorversieringen kwamen we al snel in EK-sferen. Een Tsjechische prik (of eigenlijk twee) zorgde er helaas voor dat dit gevoel binnen 90 minuten weer verdwenen was.

Nuchter als we zijn bij Juist weten wij dat onze kwaliteiten (ook) niet op het voetbalveld liggen. Tóch waren bij Juist 25 bondscoaches die de onderlinge strijd aandurfden. En zo was de Juist EK-pool geboren. Een ééntje hier, en een tweetje daar, zeg maar. Welke collega kroont zich tot Koning Toto? De glazen bol is door menig collega van zolder gehaald. En aan de voorspellingen te zien zat daar bij sommige collega’s een flinke laag stof op. Wat uitgelichte voorspellingen op een rijtje:

  • Filip en Martijn hadden tijdens het invullen zo te zien al last van Oranjekoorts: Nederland wint het EK! (de heren likken inmiddels hun wonden)
  • Harm onderstreepte zijn pizzadoossollicitatie bij Juist en liefde voor limoncello door Italië aan te duiden als Europees kampioen (en is zodoende nog in de race)
  • Ties is van mening dat Diogo Jota de topscorerstitel in ontvangst neemt tussen alle wereldspelers (jammer, Ties!)
  • Lindy gaat voor Karim Benzema. Frappant is de voorspelling van 23 doelpunten, daar waar Michel Platini al 27 jaar lang de hoogste score in handen heeft met 9 goals op het eindtoernooi. Nóg frappanter is de voorspelling dat heel Frankrijk volgens Lindy ‘maar’ 17 goals maakt (bijna!)
  • Jorg voorspelde dat Noord-Macedonië dé verrassing werd op het EK met een plaats in de halve finale. Sluwe vos Goran Pandev heeft echter niet kunnen voorkomen dat zij voortijdig naar huis gingen (een goeie Operationeel Directeur is nog geen meestervoorspeller)
  • Monique zet de Bizaliaanse gedachte voort in de voorspelling van topscoorder van het EK; Alvaro Morata (die moet nog aan de bak, dus)

Ondanks dat sommige voorspellingen voor plaatsvervangende schaamte zorgden was aan vertrouwen geen gebrek. Meer dan de helft van de deelnemers kondigde zijn of haar inzending aan als ‘de winnende pool’. Een groot deel van hen doet al even niet meer mee om de prijzen.

Projecten

Je zou bijna gaan denken dat alleen op het EK wordt gescoord, maar niets is minder waar. Zo hebben wij het afgelopen kwartaal ook alles op alles gezet om te scoren voor onze klanten. En waar het vanwege alle beperkingen niet altijd even gemakkelijk was voor ondernemers om de gestelde doelen te behalen is dit bij veel bedrijven tóch gelukt! En daar krijgen wij nou écht energie van.

Te beginnen bij Bomenenzo. Voor hen gingen we aan de slag met een merkstrategie, waarop we een nieuwe (gemigreerde) Magento 2 webshop baseerden. Met direct 35% meer verkopen als resultaat!

Ook Outdoor Island timmert letterlijk én figuurlijk hard aan weg met hun exclusieve buitenproducten. Zo zijn zij volop aan de slag gegaan met de showtuin, personele invullingen én de merk- en contentstrategie. Dit heeft zich al snel vertaald in een aantal topfoto’s én video. Komend kwartaal krijgt dit ongetwijfeld een vervolg!

Binnen Juist krijgt team strategie het steeds drukker. Zo zijn wij samen met Hycult Biotech aan de slag geweest met een merkwaarden- en klantreissessie. Het vervolg? Een merkstrategie en een strategisch marketingplan voor de zomer. Ook Wellmark legde die route af, waardoor we de komende tijd flink aan de slag gaan met het verrijken van het merk en de marketing van deze mooie, duurzame lifestyleproducten.

En natuurlijk zijn ook de nodige websites live gegaan. Om iedere klant in het spreekwoordelijke zonnetje te zetten – al dan niet met een flinke laag zonnebrand – hebben wij een kleine opsomming gemaakt:

  • Voor BAM Materiaal Verhuur hebben we de afgelopen maanden veel optimalisaties aan de webshop door mogen voeren. En daar gaan we komend kwartaal met al ons enthousiasme mee verder.
  • Sander Bekkers staat te popelen om weer op te treden! Aan zijn nieuwe website zal het in ieder geval níet liggen. Bekende naam? Dat kan kloppen. Zo heeft ‘ie ook opgetreden op ons Dot Event.
  • Ook Automotive Line heeft afgelopen kwartaal een nieuwe webshop gekregen op basis van ons eigen Juist WooCommerce thema!
  • Jos Menten Metaalhandel is voorzien van een nieuwe website!
  • Voor 4×4 center leverden we een nieuwe dealerportal op. En ook hier gaan we met de marketingstrategie aan de slag!

Terugkomend op onze actieve herinneringen komt – nu we het over nieuwe websites hebben – weer iets boven water drijven: onze eigen website. Wie weet meer daarover in het volgende kwartaal van 2022.

Vakantiegroeten

Normaal gesproken blikken wij altijd vooruit op een bomvol kwartaal met nieuwe dingen. Maar deze keer kiezen wij er toch liever voor om te genieten van alles wat wél weer mag. Een heerlijke sportzomer vol voetbal, wielrennen én Olympische sporten. En natuurlijk weer wat vakanties naar het buitenland. Ein-de-lijk mogen we weer iets meer. De legendarische Juist barbecue staat daarom al gepland. Dit jaar met een toepasselijk sportief tintje, dus schrik niet als je over een tijdje collega’s in het gips ziet. Hoe dan ook: geniet van de zomer en tot volgend kwartaal!

Kom je lunchen?

Wat is juist voor jou? Dat maken we graag behapbaar! Daarom nodigen we je uit voor een lunchsessie. Met een (worsten)broodje in de hand bespreken we jouw doelen. En heb je alleen honger naar resultaat? Dan spreken we ‘gewoon’ af.

Afspraak maken! 🥐