Je marketingbudget eens anders besteden?

door
22 augustus 2018

Zou je ook graag je marketingbudget aan iets ludieks willen besteden? Soms hoeft het trekken van aandacht niet ver gezocht te worden. De oplossing ligt ooit heel dichtbij. Zo maakte Domino’s Pizza ‘gebruik’ van pijnpunten in haar externe omgeving. Hier kun je namelijk als onderneming slim op inspelen en een gave marketingactie bij verzinnen die voor zowel de externe omgeving als de onderneming voordelen oplevert. Lees hieronder hoe Domino’s Pizza dit heeft aangepakt en laat je inspireren door dit geniale idee.

Gaten in de markt!

In Amerika zijn de wegen verschrikkelijk slecht. Domino’s Pizza realiseert zich heel goed dat slechte wegen veel invloed hebben op de pizza’s die ze bezorgen. In dit interactief filmpje kun je zelf bepalen en zien wat een pizza ‘ondergaat’ wanneer deze bezorgd wordt over verschillende type slechte wegen. Om hier iets aan te veranderen hebben ze Paving for Pizza bedacht, een campagne om openbare wegen beter te maken. Bewoners van steden in de Verenigde Staten kunnen hun gemeente nomineren voor een subsidie van 5.000 USD voor reparaties van gaten in de weg. Domino’s zegt dat ze het niet langer kunnen negeren “when bad roads happen to good pizza”. Nomineren van een stad is heel eenvoudig; het enige dat de bewoners hoeven te doen is hun postcode online in te voeren.

 

Oh yes we did

Domino’s betaalt de winnende lokale gemeente om het werk op de gekozen locaties uit te voeren. Tot dusver heeft het pilot programma al meer dan 50 gaten in de weg gerepareerd. Burbank (Californië), Bartonville (Texas) en Milford (Delaware) zijn drie plaatsen die al van deze marketingactie hebben mogen profiteren. En het zijn niet alleen de gaten in de weg die worden gerepareerd. Athene (Georgia) gebruikte hun subsidie van 5.000 USD om een onverhard stuk van de weg glad te strijken en te versterken. Wanneer de gaten in de wegen gerepareerd zijn schilderen ze er een Domino-logo op met daaronder de tekst “Oh yes we did”.

 

Ook participeren?

Dit is een fantastisch voorbeeld van inspelen op externe factoren waar uiteindelijk de gemeenschap ook nog wat aan heeft. Hierdoor koppel je meteen een positief imago aan je merk. Zo heb je er uiteindelijk als bedrijf ook baat bij én reageren je consumenten positief. Wat betreft ons is dat branding op het hoogste niveau!

Wil jij ook op een creatieve manier je klanten benaderen door een unieke campagne uit te zetten? Maak dan gerust een afspraak, onze post-its voor het brainstormen liggen al klaar.

0 Reacties

Geef een reactie